Beiträge von Moe
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Terminlich hatte ich Schwierigkeiten...daher hat es nur für eine passive Anwesenheit gereicht. Zumindest hat es fürs Gruppenfoto gereicht (ohne Dab).
Mein Gedichtchen läuft ja nicht weg.
Dank an die Orga!
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Mir fehlt es zwar diese Season an massiv Spielzeit, aber eines ist auffällig: Die Lags beim Autofahren scheinen deutlich größer zu sein. Ich kann das nicht genau beschreiben, aber es scheint so, dass irgendetwas hakt beim:
- Spawnen/Laden von bisher ungesehenen Modellen (Texturen?)
oder
- Zusammenführen von network bubbles (gerade so, als ob die bubble manchmal eine ganz Base mit lädt).
Wie gesagt: Ich kann das gerade gar nicht weiter ausführen - aber wenn es beim Fahren laggt, dann scheinbar schlimmer als in 1.25.
Zeigen die Logs vielleicht mehr "Unconscious state"s ?
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Da fallen mal eben 275 TONNEN aus dem Himmel und hängen sich an den Haken. Hochachtung vor dieser Ingenieurskunst!
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Man fragt sich ja immer, ob die ganzen Polygone und hochaufgelösten Texturen notwendig sind. Letztens saßen wir so nah aneiander, dass man sagen kann: ja.
Leider mit HUD.
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BNTM grüsst!
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Laut Streamer-Stream gibt es 250000 Wunschlisteneinträge auf Steam für Frostline.
Haben sich Criosdan oder perzeh sich fürs Streamen von Sakhal beworben. Für die 2. Woche sollte es klappen. StreamerListe: https://germandayz.gg/twitch-stream-list/
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Es wird zum Ende dieser Season diesmal keine Purge auf den modded Servern geben.
Sind die einzigen Gründe Screenshots und Videos?
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so wirklich mehr wie die Map
was es nicht schon als Mod gibt, kommt da doch nicht mit oder?Da wird ein wenig der Dayz-Support der vergangenen Jahre, der zukünftigen Jahre und der Betrieb der offiziellen Server wohl mit eingepreist sein. Nicht zu vergessen, dass alle neuen Assets von Sakhal auch in allen anderen Mod-Maps verwendet werden können. In gewisser Weise wird auch Chernarus damit erweitert (kann erweitert werden, z.B. ganz simpel durch die Boote). Und im Dev-Stream waren sie ganz still, als sie auf Fahrzeuge zu sprechen kamen. Ich würde wetten, es kommt noch ein neues Landfahrzeug.
Es reicht ja, Frostline auf einem Account zu kaufen.
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Ich habs im Kalender, obs klappt, wird sich zeigen. Notfalls komme ich später hinzu und schreibe weiter.
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Wohin ladet ihr ein + CRK + Franky ? CRK Discord oder einen TS-Raum?
Das pad kann gern weitergenutzt werden. Da stehen noch potentielle Themen unten dran. Ich habe oben einen Abschnitt für September eingefügt, falls Bedarf ist
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Recording vom Livestream:
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Dort geht es weiter: RE: Experimental Update 1.26
@Mods: könnt ihr bitte hier ein Schloss dranhängen und den Faden zumachen? Danke!
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Neuer Blog
DayZ Frostline Dev Blog Week 38Disclaimer Please be aware: Information shared in our development blog represents a work in progress, not the final product. Contents and features discussed…forums.dayz.comRelease: 15.10. 2024
Preis: 26,99 €
Höhlen
- nix neues für Hirschinselleute
Externer Inhalt youtu.beInhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.Animierte "Bommeln" an der Mütze
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20 weitere Screenshots wie diese gibt es dort: https://store.steampowered.com/app/2968040/DayZ_Frostline/
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Morgen um 15 Uhr gibt es wieder einen Livestream: Preis und Datum
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PC Experimental 1.26 Update 3 - Version 1.26.158752 (Release on 10.09.2024)
GAME
FIXED
- Linux servers failed to restart (https://feedback.bistudio.com/T183938)
- Fixed multiple server crashes
- Incorrect "Stop engine" behavior on boats
- It was not possible to repair boats
- It was possible to drive ruined boats
- Boats could not be damaged via melee combat
- Fixed issues with the damaged material of the boats
- Boats could randomly jump
- Camera behavior was wrong when switching from 1pp to 3pp in CivilianSedan and exiting boats
- Character was thrown off the boat when fishing from it
- It was possible to push boats while on top of them
- Sound ranges and frequency of some animals was too high (https://feedback.bistudio.com/T183444, https://feedback.bistudio.com/T183742)
- Heat comfort of the player was rising when eating food with neutral temperature
- Heat buffer UI transitions were not gradual enough
- It was possible to achieve heat buffer with a gas stove
- Smoke particles were appearing from the incorrect part of ovens
- Smoke particle stayed on ovens even after the smoking item was removed
- It was not possible to collect snow
- The sound of washing hands would continue playing after the action was interrupted
- When attempting to cook a badly damaged Zucchini, it would become burned instantly
- It was possible to see under water if the character did not move
- Potatoes were not correctly reflecting their temperature
- Food poisoning was triggering unintentional effects at higher levels
- Influenza would stop to grow at a lower level than intended
- It took too long for influeza to fully develop
- Bone and wooden hooks were not visible when placed on roads
- The hitbox of the tactical backpack was too big
- The temperature of a steak attached to a wodden stick in the shoulder slot did not decrease naturally (https://feedback.bistudio.com/T183627)
- Rabbits and Foxes had a tendency to get stuck in the environment
- Radios remained active after respawning (https://feedback.bistudio.com/T181730)
- Animals caught via traps were not properly spawned at the trap
- Unsuccesful trap triggers would have the attachment slot disappear and reduce bait volume by 99%
- Large stones were not properly described as materials for constructions
- Doors of Sarka wrecks were not completely registered by bullets
- Patrol jackets on the ground weren't fully registered by bullets
- The wolf headdress could slightly clip with hands
- The server browser would only display server names once all servers were loaded
CHANGED
- Tweaked boat configuration
- Boat engine turns off autiomatically now when beaching the boat
- Reduced damage to containers when filled with scorching hot liquids
- Heat buffer now depletes faster when the player is in water
CHERNARUS
- Environmental fog could change drastically shortly after login on Chernarus
LIVONIA
- Fixed: Grass ground was too shiny (https://feedback.bistudio.com/T183537)
SERVER
- Tweaked: World temperatures on cfggameplay.json, old values can be found in the according world data scripts
MODDING
- Added: Map makers can now add a map filter for their custom map to the server browser map filters by adding the map mission and display name to the filters with a static function call in the 3_Game script module within there custom map mod scripts: ServerBrowserHelperFunctions.AddMapInfo("MapMissionName", "FancyMapName");
- The mission name is case sensitive and needs to match with the actual world class name from the cfgWorlds class
- Fixed: 'HumanCommandScript.AddHeadingRelativeTo' and 'HumanCommandScript.SetHeading' was not using the values passed
- Fixed: Game crash when spawning a vehicle that isn't a car or boat
KNOWN ISSUES
- The character can glitch under water after exiting boat at high speed
- Sea wave movement sometimes jumps
- Push boat is present from inside the boat
- Surrender gesture is not working consistently when standing inside boat and on vehicles
- Climbing on a boat can cause wrong animations
- Climbing on boat, especially with no or low stamina causes animation issues
- Pull out body in boat animation can glitch
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Neuer Devblog: https://forums.dayz.com/topic/…ostline-dev-blog-week-36/
- Varianten von Kleidung für die verschiedenen Klimazonen
- Größe der Karte : 83 kmˆ2 Land + Eisschollen = 105 kmˆ2 (Namalsk = 63kmˆ2 incl Eis)
- TerainBuilder-Verbesserungen
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Let's catch up tomorrow with a #DayZFrostline stream!
Host: Marks
Guests: Adam Franců, Vlad Baderca
Date: September 6th
Time: 15:00 CEST
Platform: http://twitch.tv/dayz
Map creators, you may want to join this stream—we'll be talking about the terrain builder!
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