Beiträge von Moe

Zuerst: Ganz toller Event. Dicken Dank!

Ich habe Team Dackel navigiert. Mal auf Zeitdruck durch die Map zu stiefeln und Naviagtionsverantwortung für 7 Leute (und alle anderen, die auf einen treffen sollen) zu übernehmen, hat mich voll ins Spiel geholt. Vom Start weg, hatte ich die Augen nur auf Kompass und Karte. Das war fordernd, vor allem, weil ich selten auf Cherna unterwegs bin. Hat aber auch super Spaß gemacht. Das Team hat sich gut geführt gefühlt - das Feedback habe ich schon bekommen. Während der Bewegung habe ich versucht ständig Ansagen zu machen, damit man sich als Team nicht verliert und gut zum Zielpunkt kommt. Das waren 2 Stunden voller Spannung und Spaß! Adrenalin hat ordentlich gekickt!

Team Dackel: Sehr gemischtes Team, Kampfpotential bei weitem nicht ausgeschöpft.

Hier mal mein Senf zu unseren Gefechten:

1. Das Verwirrungs-Gefecht tat uns als gemischtes Team sehr gut, da wir uns erst finden mussten. Als Warmup war es Gold wert, man konnte sich einschießen und die Kommunikation und Rollen besser aufsetzen. Uns war klar, dass es kein Team sein kann. Aber wir wussten auch nicht, ob es BlackOps oder AI war. Kleine AI-Teams haben richtig eingesetzt in so einem Event auf jeden Fall Potential.

Unsere Munitionskiste hätten wir beinahe nicht gefunden, weil flüchtiges Schauen nicht die richtige Perpektive offenbarte. Der dritte Blick auf den Screenshot hat die Location klar gemacht. Das war letzte Sekunde, weil Abmarschbefehlt schon gekommen war.

2. Da wären wir Teams fast aneinander vorbeigerannt. Wir waren recht lang gestreckt unterwegs und rechts von uns war das andere Team, wir haben sie nur knapp gesehen. Weil alles sehr schnell ging und wir in diesem Gelände in der Bewegung keinen Kampf erwarteten, war aus meiner Sicht kein guter Kampf zu leisten. Ich saß mit den Medics ganz vorn und hatte keine Ahnung wo schräg hinter uns gekämpft wurde. Also habe ich versucht die Seite abzusichern. Für gerichtete Callouts im Team war keine Zeit, falls ich mich recht erinnere.

Unsere gefallenen mates sammelten wir dann wieder ein (jeder muss grundlegend navigieren können) und dann liefen wir recht lang durch viel Wald bis zum Weiler und dann nach Polana rauf. Die Sonne als Navigationshelfer ist schon ein tolles Werkzeug!

6. Dort erwarteten wir eine Art Hinterhalt im Ort und liefen rechts am Ortsrand vorbei und spotteten Schützen auf Mt. Dubina. Wir waren etwas verwirrt, weil es scheinbar wieder kein Team war. Black Lion hat uns also sehr gut eingeschätzt.

7. Dieser Kampf nach einer Flanke kam ganz anders als gedacht. 2 Leute rannten von rechts kommend, Zwei Leute hatten während 6. dort geschossen. Was war los? Sind es BlackOps? Aber warum haben die keine Hosen an und kommen von rechts? Anstatt nach Kontakt einen Rückzug zum Formieren anzugehen, waren die nicht ganz so PVP-erfahrenen von uns etwas kopflos unterwegs. Das halbe Team wurde von links flankiert und zügig zerlegt. Klassisches Dayz-Chaos, für mich persónlich aber etwas enttäuschend. Vor allem, weil wir quasi 1h15m ohne Kampf unterwegs waren und so unübersichtlich zerlegt wurden. Nächstes mal renne ich weg, dass klappt immer besser. ^^

Das war quasi mein Ende als Team.

Laufweg: Kreuze waren Gefechtsorte.

General-Dackel-Laufweg.png

Gedanken:

• Es hat mega viel Spaß gemacht.
    • Mit Fremden zu spielen macht Laune, aber da man sich kennen lernen will, quatscht man etwas zu viel.
    • Das Timing war am Anfang für unser Team perfekt: Verwirrungs-Warmup, Kiste, erster Teamkampf mit 2 Verlusten.
    • Dann zog sich die Zeit etwas und wir verloren etwas den Fokus bis zum finalen Kampf (ca. 70-75 Minuten "downtime").
    • Rauchgranaten von Anfang an, wären gut. Dann kann man mal in die Richtung werfen, wo man Gegner gesehen hat, falls Callouts nicht klappen.
    • Ausrüstung: Mega gut gewählt! Man muss das Potential halt nur zu wissen nutzen. Das ganze könnte ich mir auch ohne Sturmgewehre vorstellen.
    • Kampfbegegnungen im Wald bevorzugen dass bessere Team (mit Ortskentniss).
    • Vielleicht sollte es nur 1 Teamkampf im Wald geben, den anderen Kampf dann bei Ruine, See oder Ort?
    • Super Ansagen vom General!
    • Dieser Event hat den Erwartungsstandard ganz schön angehoben. Ein Erlebnis, was ich so schnell nicht vergessen werde.
    • Top Vorbereitung: Da waren so viele Dinge vorgedacht gewesen (z.B. versteckte Fahrzeug-Batterien), Respekt!
    • Ein voller Server ist ein guter Server!
    • Sowas kann man auf dem PvP-Server eigentlich gut üben: Teams bilden, auflooten und dann im global Chat Ziele ausmachen und als Team angehen.

PC Experimental 1.29 Update 1 - Version 1.29.160485 (Release on 14.08.2025)

NOTES

• Consider using the Steam client option to verify the integrity of the local game cache to avoid corrupted data after downloading this update.
    • Consider de-fragmenting your HDD after downloading large updates.
    • In case of problems, please check the Bohemia Interactive support F.A.Q., DayZ F.A.Q., or BattlEye F.A.Q.
    • You can help us to further improve the game by posting your feedback on the Feedback Tracker.

FROSTLINE EXPANSION

ADDED

• New section of the underground bunker on Burukan island
    • Sakhal flag and armband
    • Pilot jacket
    • Winter Military Coat

FIXED

• Bodies on Sakhal could decay and attract flies despite the cold environment

GENERAL GAME

ADDED

• Bear headdress
    • Heavy labor jacket
    • Military sweater
    • Fox headdress
    • Military winter boots
    • Fur boots
    • Long haul backpack
    • New promo carousel implemented for the main menu

CHANGED

• Nights on the official Chernarus and Livonia first person perspective servers were switched to the bright ones
    • Assault rifles gunshot sound reworked
    • Pistol gunshot sounds reworked
    • The Server Browser now opens the "Official" tab by default if the player has no favorite servers; otherwise, it opens the "Favorites" tab

FIXED

• Character could glitch and clip through objects when taking vaultable items in hands (T192558, T193315, T193320, T193316)
    • Inventory could be accessed in Surrender pose
    • Issues with displaying items in Vicinity tab and being able to access them through objects
    • Reconnecting removed blinding effect of Burlap sack on head
    • Vehicles twitched when driving on concrete panels (T191309)
    • AIs could clip through closed door of specific garage building
    • Specific boat wreck model became invisible at too short view distance
    • Unpacking a headlight had no audio (T192384)
    • Plums disappeared at too short view distance
    • Aiming with M79 removed night vision (T193230)
    • Part of bear attacking audio sample was incorrect (T192086)
    • Fixed multiple locations allowing to look through structures (T191053)
    • Windows in specific garage building were missing collisions
    • Humvee was Missing Getting In/Out Sound (T167764)
    • AP Items deployed through activate widget were missing sound
    • Illness symptom sounds (e.g., coughing or laughing) continued to play even after the player has fallen unconscious
    • Various clipping issues
    • Cars could crash without apparent reason due to unexpected collisions with terrain (T191200, T192926)
    • Under unstable or low FPS, the selected gear could be skipped over unintentionally
    • Players could see moving cars and boats glitch after reconnecting
    • Players reconnecting above the ground could be teleported outside the world (T191843, T191945, T191215, T191664, T192504)
    • Deployed tripwire was not functional (T193431)
    • Start engine sound is played when player leaves started vehicle
    • Incorrect sound could be played when loading the crossbow (T191119)
    • Incorrect sound could be played when disarming Explosive with a different detonator
    • Items dropped near some specific assets could be inaccessible afterwards (T189382)
    • Certain assets would have incorrect collisions
    • Cars could crash on even roads and launch players into near-death situations (T191200, T192926)
    • Exploit where players were able to duplicate items
    • Exploit allowing players to enter vehicles while holding heavy items
    • RAK now spawns chambered when equipped with a magazine
    • Players could spawn random items in their inventory (T192644, T192643)
    • Players could see dynamic contaminated zones become invisible over time (T192492)
    • Players could launch themselves into the air by going prone on a car roof edge (T192699)
    • Players could freeze the client by some cargo operations (T192460)
    • Players could hit invisible barriers on some fence and wall objects
    • Item swapping functionality wasn't working in some cases

CHERNARUS

• Player could see through specific wall by squeezing between it and a container (T191053)
    • Specific trees were floating in air (T190606, T191125)
    • Fallen tree was clipping through other trees (T190606)

LIVONIA

• Some items and widgets could be inaccessible in swampy locations with reeds
    • Incorrect sizing of contaminated zones in Pavlovo and Radunin

SERVER

• Fixed: Scripts would not compile with '-doScriptLogs=1' CLI on Retail

LAUNCHER

• Frostline DLC was not indicated correctly for players not owning the expansion

TERRAIN BUILDER

• Version information is now shown in the Terrain Builder’s Help > About dialog
    • Saves objects with a persistent ID into WRP instead of regenerating them every build
    • WPR files, exported with TB version higher than X (lets get the exact version number) require 1.29 binarization executable

MODDING

• Fixed: Crash when using SurfaceUnderObjectByBone on some animals
    • Changed: Temporarily increased the maximum size of 'ScriptInputUserData' to accommodate for Network IDs being larger

KNOWN ISSUES

• PLAY button in main menu does not show server last played at when hovered over and clicking it does not connect you to the server
    • Indoor shots can sound silenced to the shooter
    • We are currently experiencing freezing issues with community Linux servers on Experimental (PC). We have identified the issues and it will come with the future release of EXP.
    • We are temporarily reducing capacity on official Experimental servers to stress-test full pop performance. This will cause some strain, and stability will be affected, but it’s intentional for data collection.

Die Frequenz ist frei, solange nicht gesendet wird. Sendungsankündigung via ingame global chat.

Diese Season wird wohl keine Sendung mehr kommen, falls mich die Inspiration nicht nochmal trifft.

• Experimental 1.29 startet am 14.8..
    • neue Klamotten von Windstride (arbeitet für BI)
    • Terrain-Blending repariert
    • central economy wird auf Cherna geändert
      • Weiterer Stream am 14.8. um 15 Uhr, falls Update gut kommt
    • neue Waffensounds
    • Fuchs und Bärenmütze
    • performance issue repairs werden in Spielsessions mit Dev getestet
    • Änderungen am Sakhal-Bunker mit Jamie (lad, Lads lightning overhaul - arbeitet auch für BI)

So knapp, falls ich nebenher nix verpasst hab. ;)

0:00:00 - Stream starts
    0:09:53 - Intro
    0:12:15 - 1.29 gets off to a good start
    0:13:55 - Terrain blending
    0:25:46 - Gulag jacket
    0:27:32 - New pistol audio
    0:29:04 - New Sakhal flag
    0:30:33 - More new pistol audio
    0:35:48 - Pilot jacket
    0:40:55 - Fox headdress
    0:42:47 - Military winter boots
    0:51:30 - Longhorn new audio
    1:01:14 - New Le-Mas audio
    1:03:25 - New KA audio
    1:04:59 - Taking out a bear
    1:09:39 - Bear headdress
    1:11:04 - Military winter coat
    1:16:32 - Jamie arrives
    1:17:35 - M16 new audio
    1:18:22 - Military sweater
    1:21:35 - Jamie explains new bunker extension
    1:25:16 - Jamie crashes the car
    1:32:45 - Server crashes
    1:41:25 - Going into the bunker extension
    1:42:17 - 1.29 Experimental release date and info
    1:42:50 - 1.29 Experimental comes with a full wipe
    1:43:10 - Planned stream with Martin from Design to talk CE changes
    1:43:39 - Planned stream on Friday with Slexify

GyJ8P3kXYAAexvq?format=jpg&name=900x900

Externer Inhalt x.com
    Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

PC Stable 1.28 Update 4 - Version 1.28.160123 (Release on 07.08.2025)

NOTES

• Consider using the Steam client option to verify the integrity of the local game cache to avoid corrupted data after downloading this update.
    • Consider de-fragmenting your HDD after downloading large updates.
    • In case of problems, please check the Bohemia Interactive support F.A.Q., DayZ F.A.Q., or BattlEye F.A.Q.
    • You can help us to further improve the game by posting your feedback on the Feedback Tracker.
    •  

GENERAL GAME

CHANGED

• Reverting version to previous release 1.28.160123 - [Changelog]

Ach schau an, 1.28 wäre erst jetzt so langsam fertig gewesen. Da wird es Dienstag wohl ein stable-Patch geben.

PC Experimental 1.28 Update 4 - Version 1.28.160232 (Release on 17.07.2025)

GENERAL GAME

ADDED

CHANGED

• Nights on the official Chernarus and Livonia first person perspective servers were switched to the bright ones

FIXED

• Players could spawn random items in their inventory (T192644, T192643)
    • Players could skip gear numbers when downshifting
    • Players could see moving cars and boats glitch after reconnecting
    • Corpses could visually decay on Sakhal
    • Players reconnecting above the ground could be teleported outside the world (T191843, T191945, T191215, T191664, T192504)
    • Players could see dynamic contaminated zones become invisible over time (T192492)
    • Players could launch themselves into the air by going prone on a car roof edge (T192699)
    • Players could freeze the client by some cargo operations (T192460)
    • Players could hit invisible barriers on some fence and wall objects
    • Reduced the possibility of cars crashing without apparent reason due to unexpected collisions with terrain (T191200, T192926)

TOOLS

WORKBENCH

FIXED

• Players could not see the ground grid and 3D transform widget in the Workbench’s Particle and Animation editors
    • Possible freeze when opening XOB previews (T192361)
    • Workbench could not render the ground grid and 3D gizmos when toggled

TERRAIN BUILDER

ADDED

• Version information is now shown in the Terrain Builder’s Help > About dialog

LAUNCHER

KNOWN ISSUES

• RAK spawned with a magazine is not chambered and must be manually loaded after spawning. A fix is planned for a future update.
    • Tent placement and folding could appear desynced, causing players to clip into invisible collisions or place tents in incorrect positions

Laurii versucht ins Ziel zu kommen

Externer Inhalt youtu.be
    Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

Ich hoffe, der Rest nimmt es mir nicht übel, seine Stimmen auf Youtube zu hören.

Noch ein paar Schnappschüsse aus meinem 5. GDZ-Jahr

Stellwand

?imw=5000&imh=5000&ima=fit&impolicy=Letterbox&imcolor=%23000000&letterbox=false

mmhh...Auspuff

ab gehen sie!

Fleisch und Kuchen?

Aufregung vorm Start

Spur der Steine

alway keep innovating! Feuerstecken!

Stylischer Schutz

Mario-Kart! Autorennklassiker schlechthin!

Das Konzept der Partytanke setzt sich durch! Glückwunsch!