Beiträge von Moe

    Feedback zu Folge 1 bisher:


    Bunker - welcher Bunker? Als Deer Spieler denke ich an den Bunker im KMUC. Ich weiß, dass irgendwo ein Cherna-Bunker ist, aber welchen meint ihr denn? Einfach in Zukunft Mehrdeutigkeiten durch zwischenzeitliche Benennung des Servers mit Nennen. <3


    Die Idee mit freiwilliger Ausrüstungsbegrenzung beim Drop haben wir intern bei BBS die Tage auch mal besprochen. Das ist genau das, wie kleinere und jüngere Gruppen einfach Spaß haben können. Denen bringt es einen Schei*, wenn sie ab Seasonwoche 3 (oder 1 :rolleyes: ) mit ihren AKs und Mosins einfach keinen Stich mehr sehen und von einer Sabbotkugel zum Strand teleportieren. Das sollte/könnte die Chance fürs Bewusstlosigkeit vielleicht ein wenig erhöhen. Am Ende ist der Drop für mich der Ort zum Üben, weil mir für deathmatch-Server sowieso die Zeit fehlt.


    Funfact: Gibt es nur 1 Ort fürs Uber-Gear zum Looten, dann kann die schnellste und größte Fraktion, die dieses Gear besitzt, den Ort quasi für sich beanspruchen. Beispiel: Wie soll ein 2er-Team 6 Wochen nach Wipe den Cherna-Bunker mal ausprobieren, wenn dort 2 full equipped Fraktionen sich permanent gegenseitig bekämpfen und alles deutlich schlechter Ausgerüstete nebenbei one-hitted? Aber ist das auch eine nette Herausforderung fürs 2er-Team. - Vielleicht kann man mit Mosin auf die Beine der Person mit dicker Platte mal die Knochen brechen? Sorry da fehlt mir jegliches Wissen zum Balancing.


    Ich bin mir gerade nicht sicher ob Loot-Exclusive Orte (Orte, an denen es bestimmtes Loot nur dort auf der Karte gibt) überhaupt Sinn machen. In counter strike muss man notfalls ein paar Runden sparen, damit man mit dem Gegnerloot mithalten kann. Das geht in DayZ nicht. (Vielleicht ein schlechter Vergleich) Auf Dayz bezogen hieße dass, ich muss bis 2/3 der Season warten, bis die starken Clans gerade keinen Bock mehr haben dort zu dominieren.


    Ich ˙höre mal weiter. [mauch]

    Jawohl! Vodka jetzt auch in Vanilla!


    Spoiler, Spoiler, Spoiler, Spoiler, Spoiler, Spoiler, Spoiler, Spoiler, Spoiler, Spoiler, Spoiler, Spoiler, Spoiler!


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    Hab den Rest noch gehört. Ich dachte ich bin vernarrt in das Game/GDZ, aber manche zocken bzw. leben GDZ ja auf einem ganz anderen Level. 8|

    Boote! Endlich! Vanilla Boote!



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    Hotfix verspätet sich. Wahrscheinlich haben sie gleich noch einen Exploit gefunden. ^^



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    Ich höre gerade Folge 2!


    grind/safe bases/motivation:

    Ich kann und will nicht massig Grinden. Ein bisschen Grind muss aber auch sein. Geschenke sind unter Umständen weniger Wert.


    Ich hab ein RL und deshalb sind safe bases auf GDZ gut. Ich schaffe es vielleicht aller 2 Wochen mich pünktlich zum drop einzuloggen. grind ist gut, wenn man Zeit hat / haben will (kann). Im Falle von GDZ - perfekt für mich, mit 5 -15 Stunden pro Woche Spielzeit. - OT: Wie trackt man seine Dayz (steam game)-Zeit gut? Gibt es dafür ein bequemes Tool?


    Hat jemand vielleicht mal Windows Activity tracking getestet?


    Eine safe base motiviert mich einzuloggen und mal andere Dinge zu tun. Dort lagere ich Kram, um unsichere Experiment zu starten. Ich möchte nicht eine ganz Season lang Basen bauen und gegen Clans / Spieler mit mehr Freizeit um die Base fighten. Ich hab genug "fight" im Alltag. Der drop und military bases als fight hot spots sind mir persönlich genug. Neben den ganzen Überraschungen, die es ja auch gibt. GDZ-Basen sind quasi players made bases safe zones. Kann man als Kompromiss sehen.


    Motivation: Wenn man derbe viel Zeit hat und die Maps hoch und runter durchspielt und auf RP kein Bock hat, dann kann fehlendes PvP sicher an der Motivation knabbern. Für mich ist GDZ aber mehr: Outfits sammeln, Bus fahren, mit Armbrust jagen gehen, mates mit Taxi rumfahren, questen, tauchen (hab ich noch nicht gemacht <-- Motivation das zu tun ist da).


    Multiaccounts: Ich spiele immer nur einen Account. Ich frage mich wirklich, ob Multis dazu führen, dass man eher von einer potentiellen Rolle ingame detached. Außer man ist pro RPler und spielt verschiedene Rollen mit verschiedenen Chars.

    Sorry fürs denglisch.

    Aus dem DeerIsle Discord:


    JohnMcLane — 05.08.2024 11:53

    DEERISLE:
    ============
    Added
    : Dynamic Hunter Camps
    Added
    : Dynamic supply convoys
    Added
    : Dynamic police checkpoints
    Added
    : Dynamic Train Wrecks
    Changed
    : Reworked TierSystem
    Changed
    : PlayerSpawns moved to Stonington
    Changed
    : "Questline"
    Changed
    : Reworked ingame map with more information
    Changed
    : Reworked CrashSites locations
    Changed
    : Archipelago area covers complete Diving Equipment (removed from KMUC)
    Changed
    : GPS for sunken DivingLoot now on Oilrigs or Area42 areas (removed from KMUC)
    Changed
    : NV on Oilrigs or Area42
    Changed
    : NBC Equipment now on ** areas
    Changed
    : KMUC Keycard now on Alcatraz
    Changed
    : reduced swimming time to Alcatraz
    Changed
    : LAB in ParisIsland isn't flooded anymore
    Fixed
    : removed Collisionbox on skelletons (did block picking up loot sometimes)
    Fixed
    : diving mechanic (using ladders, placing objects via DayZEditor,...)
    Removed
    : Credits from Chat


    Ich finds toll, dass das Tauchzeug aus dem KMUC raus ist. Nach Wracks tauchen hat nicht wirklich was mit Bunkern zu tun. Und das endlich die infame-Karte mehr Infos hat, wurde auch Zeit.

    Mich persönlich interessiert, was genau soll denn in welchem Maße transparent gemacht werden?

    Ich finde eure Team-News ja immer schön. Da könnte zum Beispiel folgende Tabelle mit drin sein.


    DatumUID bannedDifferenzBans / 30 Tage
    19.10.222078
    28.02.232105276.1
    18.05.232124197.2
    17.07.232134105.0
    24.02.24214060.8
    06.07.242156163.6



    Und dann werden die z.B. 16 Bans des letzten Zeitraums kurz genannt und grob eingeordnet.


    z.B. so

    • 3 Einzelspieler haben ESP-Hacks benutzt
    • 1 Zweierteam hat permanent Freshies gegrieft
    • 8 UIDs wurden gemeinschaftlich gebannt, weil sie von den selben IPs kreuz und quer genutzt wurden und min. 1 Spieler unfaire Mittel eingesetzt hat (Verstoß gegen Regel 2 und 13)
    • 3 UIDs wurden wegen Regel 3 gebannt.

    Das fänd ich nett.


    Dazu wäre es schick, angedachte Mods mit größeren Änderungen (z.B. Springende und tötende Zombies) kurz mit deren Intention vorzustellen.


    Sind das valide Transparenzforderungen?

    Donnerstag soll das 1.25er stable update/hotfix wegen der Exploits kommen:


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    1.26 Experimental Release

    https://dayz.com/article/game-…1-26-Experimental-Release



    Frostig wird's!


    kZL8pAR.jpeg


    Speisen haben nun Temperatur


    0tccxl6fxAkzph3jOpr2.png


    Neue Viecher!


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    Neues Angellatein!


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    Geänderte Slots von Kleidung


    6vSAfzHdwBHNuVXxFIY8.png


    PC Experimental 1.26 Update 1 - Version 1.26.158551 (Release on 06.08.2024)

    NOTES

    • Consider using the Steam client option to verify the integrity of the local game cache to avoid corrupted data after downloading this update.
    • Consider de-fragmenting your HDD after downloading large updates.
    • In case of problems, please check the Bohemia Interactive support F.A.Q., DayZ F.A.Q., or BattlEye F.A.Q.
    • You can help us to further improve the game by posting your feedback on the Feedback Tracker.

    GAME

    ADDED

    • Brown Hare
    • Red Fox
    • Wolf trophy headdress
    • Shemagh
    • Fishing jig
    • Wooden fishing hook
    • Consuming scorching hot items now slows consumption and causes damage
    • It is now possible to climb onto ledges while swimming
    • Authentication for official game servers
    • Some items can now freeze if exposed to low temperatures
    • Grass now bends under animals and infected
    • Terrain and object visibility settings
    • In-game server browser now verifies all official servers before displaying them
    • In-game server browser can now filter for maps
    • In-game server browser now allows sorting for maps in a separate column
    • Description field for servers, displayed in the server browser

    FIXED

    CHANGED

    • Updated official server naming conventions in coherence with the server browser update
    • Reworked character heat comfort and how it is influenced
    • Rebalanced the insulation values of most clothing items
    • Renamed "bad" insulation to "worst" for better understanding
    • Reworked fishing action and its chances, including audio and particle effects (let go of LMB to reel in a fish when caught)
    • Fishing bait is no longer crafted, but an attachment of hook
    • Slightly rebalanced the nutrition values of fish
    • Eating raw fish now causes food poisoning instead of salmonella
    • Worms are now stackable
    • It's now possible to dig multiple worms at once with certain tools
    • Reworked the common cold into stages, added pneumonia
    • Codeine pills and morphine now suppress common cold and influenza symptoms
    • To tackle animal predators being an easy source of food for highly geared players, we have infected predator meat with a disease
    • All edible items can now be added to cooking slots
    • All edible items can now be heated up to warm up the character when consumed
    • Tweaked water gain from food items, decreased the gain from cooked items
    • Removed rough and precision soft skills
    • Firewood can now be stacked up to 3 times in the inventory
    • Tweaked the minimum and maximum temperatures of items
    • Players now gain temporary immunity to the cold after beating it or any of its later stages
    • The flare gun ammunition now spins slightly on descent
    • Active rain/snowfall now decrease the hearing of infected
    • Force feeding is now only possible when facing the player
    • Sitting in a vehicle with running engine will now set your character's heat comfort to neutral
    • Heat packs cool down over a longer period and give drastically more benefit
    • Traps now require bait and might catch different animals depending on the bait
    • Traps now play a sound when they caught an animal
    • Traps in water play a particle effect when they caught an animal
    • Reduced damage taken by traps on catch
    • Increased chance of catching animals via trap
    • Reduced time required for traps to catch an animal
    • Significantly increased the weight of animals pelts
    • Terrain detail video settings are now hidden and set to one value that corresponds to the multiplayer settings (it was always forced to one value by the server anyway)
    • Optimized world loading for respawning players (PC only)
    • Reduced the AI alertness from pistol shots
    • Strongly reduced the AI alertness from shots of the Sporter
    • Heat buffer (+ symbol) now shows progression on HUD and its behavior has been slightly altered
    • Reduced size of the cargo on most jackets, pants and vests
    • Adjusted inventory sizes of various items
    • Many continuous actions have now their camera view angle limited to the general area, where the action is conducted
    • It's not possible to construct garden plots below certain environment temperatures

    CENTRAL ECONOMY

    CHERNARUS

    • Fixed: A glitched military convoy position at Dubrovka
    • Changed: Morning fog behavior, there is always morning fog around the coast and in the low altitude valleys. The density is randomized, it can be too thick sometimes
    • Changed: Wind direction and speed is giving clues about how the upcoming overcast will be
    • Changed: Large-scale rebalancing of clothing items and firearms

    LIVONIA

    • Changed: Morning fog behavior, there CAN be a morning fog which is on the river and around its bed. The density is randomized
    • Changed: Livonia now has sudden overcast changes. The sudden change always ends with a bad weather and the duration of it shorter compared to normal overcast changes
    • Changed: Wind direction and speed is giving clues about how the upcoming overcast will be
    • Changed: Default date reset interval moved from Aug-Sept to July-Aug
    • Changed: Large-scale rebalancing of clothing items and firearms

    SERVER

    LAUNCHER

    • Added: Launcher now verifies all official servers before displaying them

    MODDING

    • Added: Items can now freeze in adequate temperatures
    • Added: Support for snowfall
    • Added: Reindeer
    • Added: Heavy Metal poisoning
    • Added: 'CGame.ReloadShape' to reload an objects p3d through script (diag only)
    • Added: Support for NoiseSystemParams::shotVolExponent in Infected.hpp config file, which affects volume fall off shots heard by infected
    • Added: Diag Menu: "Enfusion World > Bullet > Simulation" to pause and step through physics simulation
    • Added: GetAimingHandsOffsetLR, GetAimingHandsOffsetUD script API
    • Added: Ability to define a texture layer with a certain projection vector into Multi and Super shader (documentation coming soon, )
    • Added: Script functions IsPointInPolygon, IsPointInPolygonXZ, IsPointInTriangleXZ, TriangleWindingXZ
    • Added: Exposed various getters for Car wheel contact
    • Added: Configuration of the sea - parameters MaxTide and MaxWave in cfgWorlds. Diag menu option to set the sea level to maximum or minimum
    • Added: Script function GetAdditionalHealthTypes
    • Fixed: 'DbgUI.SliderFloat' not accepting inputs or rendering
    • Fixed: A bug that could be abused to obfuscate files
    • Fixed: EntityOverlapSingleBullet had incorrect parameter count
    • Fixed: FindFile script method did not handle the pattern correctly on linux (https://feedback.bistudio.com/T179707)
    • Fixed: FileMode.WRITE was not truncating the file on Linux (https://feedback.bistudio.com/T180210)
    • Changed: Vertex limit in a single p3d model has been increased from 32 thousand to 65 thousand
    • Changed: The vehicle UI has been refactored to allow for more extendability. In the current version (1.26), both the old and new solution are present to give time for mods which would use the vehicle UI scripts to change to the new version without pressure. With version 1.27, the old solution will be removed completely. By default, the old UI solution is used. In order to switch to the new version, run the game with startup parameter -scrDef=VEH_UI_REFACTOR. The relevant changes are present within IngameHud.c
    • Changed: SurfaceGetType(3D) now returns the Y position the surface was found
    • Changed: Tree and grass material property `perlinDirAffection` will now have square reduction of its magnitude below the value of 0.5, resolving some visual noise of trees and grass
    • Changed: Clutter generation speed has been significantly increased on higher cell size terrains
    • Changed: Surfaces can now define a 'stepParticle' and 'wheelParticle'
    • Tweaked: Debug shots trace now outputs speed of projectile upon exiting a surface

    TERRAIN BUILDER

    • Added: Template library filtering
    • Fixed: Export Shapes to Imagery functionality now continues to work even after invalid path is specified
    • Fixed: Renaming an object/shape layer works now, instead of creating a new layer
    • Tweaked: "Remove + Delete from HDD" from Object layer window has been replaced with "Remove" option which does NOT delete the corresponding file
    • Tweaked: Removed _V4_LAYERSVIEW_FIXES from TerrainBuilder
    • Tweaked: Removed DNDCONTROL_MENU_DEL from DnDControl.h in TerrainBuilder
    • Tweaked: Removed various unused options from Terrain -> Preferences
    • Tweaked: Generate layers process has been optimized and is now faster
    • Tweaked: Improvements to the mass conversion of PNG to PAA for layers (you can select parallel conversion)

    KNOWN ISSUES

    • Start of a community server might get rejected with error "ERROR: Could not find "officialKeyModulus" field in server config!" - Add shardId = "123abc"; into your serverDZ.cfg file to fix this
    • We are investigating an issue with official servers not displaying in the in-game server browser in certain cases. Use the external DayZ Launcher to connect to official servers if you encounter this issue.
    • Some items might clip in cooking slots
    • It is not possible to drink from troughs


    Experimental kommt heute schon



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