DayZ Standalone Patch 0.42.116146 (Experimental)

  • DayZ Standalone Patch 0.42.116146181


    Known Issues:
    Physics: Item throwing physics is currently disabled
    -> das Werfen von Gegenständen ist noch deaktiviert


    Melee: Cannot conduct melee attack from "lowered" melee stance (press space to chance stance to "raised")
    -> Nahkampfangriff kann nicht ausgeführt werden, wenn die Waffe gesenkt ist (zum anheben [leertaste] drücken)


    New:
    Actions: Vomiting have associated sound effects
    -> Kotzgeräusche hinzugefügt


    Actions: Ballistic helmet variants can be painted to black and green color with spraycan
    -> Ballistische (Militär-)Helme können schwarz und grün angesprüht werden (Spraydose nötig)


    Actions: Can check pulse on unconscious players
    -> Puls von bewusstlosen Spielern kann überprüft werden


    Actions: Searching for berries will now add berries to your inventory
    -> die Suche nach Beeren wird diese im Inventar zufügen


    Actions: Eat All now supported for consumables
    -> "alles essen" wird nun von allen Nahrungsgegenständen unterstützt


    Actions: You can catch rain into canteen and water-bottle from inventory
    -> Feld-/Flaschen können nun Regenwasser sammeln (im Inventar aktivieren)


    Animations: New Ruger 10/22 reload animations
    -> neue Nachladeanimation für Ruger 10/22


    Animations: New Ruger MKII Reload animations.
    -> neue Nachladeanimation für Ruger MKII


    Animations: Player now can sit with gun/weapon
    -> Spieler kann sich mit der Waffe hinsetzen


    Animations: Completely new two-handed melee animations. New right-handed poses, moves and attacks for axes, baseball bat, pipewrench, crowbar, fire extinguisher, shovel, farming hoe. "Low" and "Aim" stances introduced for stand, crouch and prone.
    -> komplett neue Zweihand Angriffsanimationen (Nahkampf). Neue Rechthandposen, -bewegungen und -angriffefür Äxte, Baseballschläger, Schraubenschlüssel, Brecheisen, Feuerlöscher, Schaufel, Feldhacke. Senken und zielen für Stand, geduckt und kriechende Haltung eingeführt.


    Crafting: SKS painting recipe
    -> SKS Malrezept


    Crafting: You can paint firefighter axe black and green
    -> Feuerwehraxt kann schwarz und grün gefärbt werden


    Crafting: Blaze 95 painting recipe
    -> Blaze 95 Malrezept


    Environment: New rock textures
    -> neue Felstexturen


    Food: Sambucus berry item added
    -> Sambucabeeren hinzugefügt


    Food: Canina berry item added
    -> Canina-Beeren hinzugefügt


    Gear: added black and UN ballistic helmet variants
    -> schwarze und UN Helmvarianten (ballistisch/militär) hinzugefügt


    Gear: Sickle added into loot spawns
    -> Sichel hinzugefügt


    Gear: 1911 engraved version configure added to loot spawns
    -> 1911 mit Gravur hinzugefügt


    Gear: Can opener can be used as melee weapon
    -> Dosenöffner kann als Nahkampfwaffe benutzt werden


    Gear: Box of 10 bucks shots added configured and added to loot spawns
    -> Karton mit 10 Schuß (Bockmunition (?)) konfiguriert und hinzugefügt


    Gear: Wool Coat red/black/brown/blue/green/grey/check variants added
    -> Wollmantel in rot/schwarz/braun/blau/grün/grau/gecheckt hinzugefügt


    Gear: Green and black variant of SKS
    -> grüne und schwarze Variante der SKS


    Gear: Green and black variant of firefighter axe added
    -> grüne und schwarze Variante der Feuerwehraxt hinzugefügt


    Gear: Flat Cap red/black/brown/blue/green/grey/check variants added
    -> Schiebermütze in rot/schwarz/braun/blau/grün/grau/gecheckt hinzugefügt


    Gear: Rabbit leg, boar steak and chicken breasts added
    -> Hasenkeule, Wildschschweinsteak und Hühnerbrust hinzugefügt


    Gear: Fresh and rotten tomato configured and spawning on the server
    -> frische und vergammelte Tomaten sind konfiguriert und spawnen auf dem Server


    Gear: Fresh and rotten potato configured and spawning on the server
    -> frische und vergammelte Kartoffeln sind konfiguriert und spawnen auf dem Server


    Gear: Fresh and rotten Green Bell Pepper configured and spawning on the server
    -> frische und vergammelte grüne Paprikaschoten sind konfiguriert und spawnen auf dem Server


    Gear: Canned Peaches configured and spawning on the server
    -> Konservenpfirsiche sind konfiguriert und spawnen auf dem Server


    Gear: Tactical bacon configured and spawning on the server
    -> Taktischer Schinken :) ist konfiguriert und spawnen auf dem Server


    Gear: Hard headgear (ballistic, moto, construction and pilot helmets) cannot be wear together with masks
    -> feste Kopfbedeckungen (Helme jeder Art) können nicht mir Masken kombiniert werden


    Gear: Sporter 22, CR75, Amphibia S, 1911 and respective magazines and ammo (22LR and 9mm) added to spawns
    -> Sporter 22, CR75, Amphibia S, 1911 und zugehörige Magazine sowie Munition (22LR und 9mm) hinzugefügt


    Gear: Wool Coats and Flat Caps added to spawns
    -> Wollmantel und Schiebermütze den Spawns hinzugefügt


    Gear: Farming hoe configured and spawns
    -> Feldhacke konfiguriert und hinzugefügt


    Gear: Long wooden ash stick
    -> langer Wanderstock


    Gear: M4 attachment green variants added
    -> M4 Anbauteile in grünen Varianten hinzugefügt


    Graphics: Adding lights to currently rendered scene changed
    -> das hinzufügen von Licht beim rendern Szenen wurde geändert


    Graphics: Lighting from objects now is rendered during daytime also
    -> Lichtquellen funktionieren auch während der Tagzeit


    Graphics: HDR improved and tweaked slightly to perform better with bright lights in scene (i.e. flashlights etc...)
    -> HDR verbessert und geändert um besser mit hellem Licht zu performen


    Graphics: Engine supported point source light objects (e.g. Gaslamp) now working correctly
    -> die von der Enginge unterstützten Punktlichtquellen funktionieren nun korrekt


    Map: Olsha has been updated
    -> Olsha wurde geupdated


    Map: Khelm has been updated
    -> Khelm wurde geupdated


    Map: New rock formations outside Svetlo have been created
    -> es wurden neue Felsformationen außerhalb von Svetlo erschaffen


    Map: New Orthodox Chapel has been created
    -> neue orthodoxe Kirche wurde erschaffen


    Map: Police Stations & Medical Centers have been placed across the map
    -> Polizeistationen und Medizinzentren wurden auf der Karte verteilt


    Map: Village pub configured for spawning loot
    -> die Kneipe wurde für Lootspawn konfiguriert


    Map: New villages surrounding Svetlo
    -> neue Dörfer umgeben Svetlo


    Map: Chernaya Polana town + surroundings added
    -> Chernaya Polana stadt und Umgebung hinzugefügt


    Map: Signs for "Chernaya Polana" added
    -> Schilder für "Chernaya Polana" hinzugefügt


    Medical: Players can have a heart attack (declared as "irregular pulse" with pulse checking actions)
    -> Spieler können einen Herzinfarkt erleiden (als "unregulärer Puls" zu erkennen)


    Weather: Rain, Clouds, Wind, calculated on server and distributed to clients
    -> Regen, Wolken und Wind werden auf dem Server berechnet und an die Klienten verteilt


    Weather: Rain now causes items and player to become wet
    -> Regen macht nun Gegenstände und Spieler nass


    Zombies: Simple respawn mechanic implemented for zombies, pending more robust method
    -> einfache Respawnmechanik für Zombies implementiert, arbeiten an einer robusteren Methode


    Fixed:
    Actions: Added 'inUseItem' back to action on target function
    ->


    Actions: Proper nutritional value will be added when eating near empty food
    ->


    Actions: Berry picking script messages to player improved.
    ->


    Actions: Removed duplicate option for crafting splint in action menu
    ->


    Actions: Fixed force drink message for action with waterbottle
    ->


    Actions: Eat all rice animation length modified
    ->


    Actions: Force feeding action now depletes right amount of food/drinks
    ->


    Actions: Water Bottle stays in hands after force drinking
    ->


    Actions: Eating cereals won't leave you with 0% box in your inventory anymore
    ->


    Actions: Fluids deplete properly after force drinking action
    ->


    Actions: Removed force feed action for disinfectant and alcohol tincture
    ->


    Actions: Crafting splint from bandages now uses whole disposable bandage and half of dressing bandage
    ->


    Actions: Ruined rags/bandages and wooden sticks doesn't produce infinite splints
    ->


    Actions: Clicking on Eat All action if amount of food is below 1/4 will result in playing only short eating animation
    ->


    Actions: Edited player messages in force drink action and fixing broken limbs
    ->


    Actions: Force feed/drink doesn't use whole quantity of some food/drink items also canteen is not destroyed after action
    ->


    Actions: Player message for drinking from well
    ->


    Animations: Bandage and eating pills animation glitch fixed.
    ->


    Animations: Holding animations of various weapon magazines correctly linked
    ->


    Animations: Player can now be properly knocked out while in water.
    ->


    Animations: New M4A1 reload animations.
    ->


    Animations: Various glitches when moving / changing stances fixed.
    ->


    Animations: Rolling left/right while zoomed in sights makes player zoom out for the duration of the roll.
    ->


    Animations: Evade animations in prone (Q and E) are faster now.
    ->


    Audio: Subsonic projectiles no longer emit supersonic crack
    ->


    Balance: Buffed damage of 762x39, 9mm, .22LR. Slightly nerfed shotgun pellets
    ->


    Gear: Added color variants of ballistic helmets into loot spawns
    ->


    Gear: Purification tablets package contains ten tablets now. Cholera removing functionality added.
    ->


    Gear: Painted SKS chambering
    ->


    Gear: Even lower chance of backpacks spawning on construction sites
    ->


    Gear: Changed inventory view of pitchfork
    ->


    Gear: Removed quantity value from burlap sack tooltip
    ->


    Gear: Display name for t-shirts with stripes
    ->


    Graphics: SSAO in options saved
    ->


    Graphics: Rain effect settings changed
    ->


    Graphics: Rain geometry optimized (28 bytes vs 12 bytes per vertex)
    ->


    Graphics: Spot light culling fixed
    ->


    Graphics: Fix of terrain intersections
    ->


    Graphics: Fix of geometry trace for flares
    ->


    Graphics: Rain now does not fall inside buildings for those on Lower/Disabled shadow settings
    ->


    Login: Failure during new character creation could cause player to get stuck as unconscious
    ->


    Map: Optimizations for Svetlo performance
    ->


    Map: Forests surrounding Svetlo bugfixes
    ->


    Medical: Would never actually die from zero health or blood due to medical conditions
    ->


    Medical: Epi-pens will now wake anyone (briefly) from unconsciousness even if blood very low
    ->


    Medical: Defibrillator used for restarting the heart of players who have a heart attack
    ->


    Medical: Unconsciousness had irregular and unpredictable behavior (epi-pens will now always wake an unconscious player, unless they are having a heart attack)
    ->


    Medical: Melee damage application system changed to better balance
    ->


    Medical: Chance of bleeding from fists reduced significantly
    ->


    Medical: Arm and leg ache messages fixed
    ->


    Medical: Disconnected players avatars did not take shock or blood damage
    ->


    Medical: Falling from height while sprinting did not kill player when it should have
    ->


    Medical: Player could vault with broken legs
    ->


    Network: Dropped items appeared only after a delay (now instant)
    ->


    Network: Inventory items causing desync due to non-guaranteed update spam (hotfix currently until guaranteed message change is complete)
    ->


    Network: Optimizations to network messaging updates should result in reduced bandwidth and some increases in FPS for clients/server
    ->


    Structures: Changed inheritance of barrier structures (due to errors in logs)
    ->


    Structures: Item disappearing when dropped from inventory on stairs or near walls
    ->


    Weapons: Long-range scope reticle properly centered
    ->


    Zombies: Zombies aims mostly for chest area now when attacking (stops the "helmet of armor" change)
    ->



    Außerdem wurden in den neuen Files einige neuen Objekte gefunden die aber noch nicht im Spiel aktiviert wurden. http://imgur.com/a/7k1u3


    [img width=700 height=470]https://fbcdn-sphotos-d-a.akam…050330290_798270584_o.jpg[/img]


    Fehlermeldung beim Spielstart:


    [img width=700 height=437]http://www7.pic-upload.de/17.03.14/9ohczkfua52t.jpg[/img]


    -Sichel


    [img width=700 height=437]http://www7.pic-upload.de/19.03.14/7yxx6gll87co.jpg[/img]


    -Rotton Tomato


    [img width=700 height=437]http://www7.pic-upload.de/19.03.14/r1nq2jc4gl.jpg[/img]


    -Rotten Green Bell Pepper


    [img width=700 height=437]http://www7.pic-upload.de/19.03.14/todahfayit62.jpg[/img]


    -Kartoffeln können nun gefunden und gegessen werden.


    [img width=700 height=437]http://www7.pic-upload.de/18.03.14/mg88sadnu7u.jpg[/img]


    Neues Dörfchen Nordwestlich von Lopatino:


    [img width=700 height=437]http://www7.pic-upload.de/17.03.14/xilpoxm47juf.jpg[/img]


    [img width=700 height=437]http://www7.pic-upload.de/17.03.14/te2izx577s7.jpg[/img]


    [img width=700 height=437]http://www7.pic-upload.de/17.03.14/xfwfdlywmmtl.jpg[/img]


    [img width=700 height=437]http://www7.pic-upload.de/17.03.14/m81ui9an41qh.jpg[/img]


    [img width=700 height=437]http://www7.pic-upload.de/17.03.14/xo4n2luaaq6x.jpg[/img]


    [img width=700 height=437]http://www7.pic-upload.de/17.03.14/gy8insbt3sfe.jpg[/img]


    [img width=700 height=437]http://www7.pic-upload.de/17.03.14/x76pg5ehixi.jpg[/img]


    [img width=700 height=437]http://www7.pic-upload.de/17.03.14/lf1lqdi15dwl.jpg[/img]


    [img width=700 height=437]http://www7.pic-upload.de/17.03.14/t7zy2uipfdm.jpg[/img]

    Einmal editiert, zuletzt von Urs ()

  • Ja die Screenshots habe ich gestern Abend gemacht und die Exp Server sind alle für 24 Std offline deswegen findet du auch keine zur Zeit.

  • Man das ist ein völliges durcheinander habe gestern Abend noch ein ca.65mb kleines Update gekriegt und bin jetzt bei Version Nr. 0.42.116181 die Server zeigen das auch an aber wenn man drauf Spawn will
    zeigt er Ver.0.42.116177 dann kommt "please wait "(hängt wie in einer endlos schleife) und das wars dann

  • Ich hab ihn drauf ;D
    Unverhofft kommt oft, wie Geil ist das denn.


    Gruß und ausprobieren :)

  • Heißt das, das man sich jetzt auch erkälten kann?


    Zitat

    Weather: Rain now causes items and player to become wet
    -> Regen macht nun Gegenstände und Spieler nass