DayZ Patch 1.7.7
Das nächste DayZ Update 1.7.7 steht in den Startlöchern. Ein genaues Datum für die Veröffentlichung ist aber noch nicht bekannt.Der Changelog liest sich aber sehr gut. Das Loot wurde rebalanced. Zombies haben wieder die Stärke aus 1.7.5.1 und neue Modelle wie Schafe oder MI8 Crashsite wurden hinzugefügt.
Aber lest den Rest selbst:
[Neu] - Die "re-arm" Option wurde aus dem Scrollmenü entfernt.
[Neu] - Um Crashsites wächst nun kein Gras mehr (http://i.imgur.com/uVDfGym.jpg)
[Neu] - Modelle und Texturen für Schafe wurden hinzugefügt.
[Neu] - Neues Fleisch für Ziegen wurde hinzugefügt (Selbe Blutregeneration).
[Neu] - Magazine können nun kombiniert werden.
[Neu] - Ein neue Loot-Tabelle für die Kirche wurde hinzugefügt.
[Neu] - Neue Konsumgegenstände wurden hinzugefügt (Nur in Supermärkten findbar).
[Neu] - Models für auf dem Boden liegende Uhren und Karten wurden hinzugefügt.
[Neu] - Die MakarovSD wurde hinzugefügt (Military, Special Military).
[Neu] - Die RPK_74 wurde ebenfalls hinzugefügt (MI8 Helicrash).
[Neu] - Man kann nun die Gesundheit des Fahrzeugs mit einer Toolbox sehen.
[Neu] - 5L Treibstoff verbraucht jetzt nur noch einen Inventarplatz.
[Neu] - Größerer Kompass. (Die Gradzahl ist besser erkennbar)
[Neu] - Clients werden nun vor dem Spielen auf Authentifikation geprüft, dadurch sollte der Möven-Spawn geBehoben werden.
[Neu] - Spieler mit falscher Version / ohne Authentifikation werden nun sofort in die Lobby gekicked (Ohne Timer).
[Neu] - MI8 Crashsite Modell.
[Behoben] - Fahrzeugreperaturen sollten nun ohne Probleme funktionieren.
[Behoben] - Die Systemsperre für die M107 und AS50 wurde entfernt.
[Behoben] - Helden und Banditen Skins sollten nun auch während des Spieles geswichted werden (Vorher musste man sich ausloggen / sterben).
[Behoben] - Die "Study Body" Option sollte nun funktionieren.
[Behoben] - Der Crashsite Loot sollte nun korrekt spawnen.
[Behoben] - Der Helden-Skin Teleportbug wurde behoben.
[Behoben] - BAF Rucksäcke sollten nun nicht mehr Feuer fangen.
[Behoben] - Die Timeout Timer wurden nun von 40 auf 60 Sekunden erhöht. Das sollte weniger starken PC-Systeme die Möglichkeit geben mitzuhalten (Something went wrong, disconnect and try again).
[Verbessert] - Das Zombie Aggro wurde auf den Stand von 1.7.5.1 resettet (M107 pullrange bei 450 Meter, 80 Meter pullrange von Bewegungen).
[Verbessert] - Tote Hasen droppen nun 2 Fleischstücke, diese geben nun Roh 200, und gekocht 800 Blut.
[Verbessert] - Das Anti-Teleport-System wurde nun in die Missionfile verschoben, dadurch sollten Admins in der Lage sein dieses an- bzw. auszuschalten.
[Verbessert] - Die Spawnchance der M107 wurde heruntergesetzt.
[Verbessert] - Die Spawnchance der AS50 wurde heruntergesetzt.
[Verbessert] - Alle Spawnchancen wurden verändert bzw. rebalanced.
[Verbessert] - Der Tschechische, Deutsche, Spanische, Französische und Russische Stringtable wurde geVerbessert.
[Verbessert] - Der Crashsite Loot sollte nun den Typ der Crashsite (Mi8, UH1Y, usw.) besser repräsentieren (Zb. die Loot-Tabelle "MilitaryWEST","HeliCrashWEST").
[Verbessert] - Der Zombie-Respawn-Timer wurde von 2 auf 5 Minuten erhöht. Dadurch soll man ganze Gebiete kurze Zeit von Zombis befreien können.
[Verbessert] - Die Option "Safe Tent/Vehicle" wurde wieder hinzugefügt, da einige Server Probleme mit dem speichern der Zelte bzw. Fahrzeuge hatten.
[Verbessert] - Das Zombie Spawn System wurde überarbeitet. Zombies sollten nun nicht mehr in der Sicht des Spielers spawnen, um dann direkt gelöscht zu werden.
[Verbessert] - Der Schaden den Zombies bei einem Hit verursachen wurde erhöht. (Höchster möglicher Schaden : Body = 600, Legs = 50, Hände = 50, Kopf = 1200).
[Verbessert] - Zombies Hits sollten nun weniger blutende Wunden verursachen.
[Verbessert] - Zombie Hits haben nun eine 50/50 Chance den Spieler bewusstlos zu schlagen, wenn der Damage Multiplayer > 0.8 ist.
[Verbessert] - Wenn Spieler während sie bewusstlos sind von Zombies getroffen werden, verliert der Spieler nur noch 50 Blut pro Schlag.
[Verbessert] - Die Chance, dass Zombies den Spieler sehen / hören wurde wieder eingebaut.
[Verbessert] - Bewegungen sind nun was Sicht und Sound angeht ein bisschen auffälliger.
[Verbessert] - Für das Updaten des Fahrzeugschadens wurde eine eigene Funktion in der HiveExt.dll hinzugefügt.
[Verbessert] - Zombies werden nun nicht mehr gespawned, wenn die Spieler sich in Luftfahrzeugen befinden.
[Verbessert] - Der Jagd-Loot-Tabelle wurde mit neuen Waffen ausgestattet.
[Entfernt] - In der Wildness spawnende Zombies (Zombies spawnen ab dem nächsten Patch in Wäldern).
[Entfernt] - Zombies können den Spieler nun nicht mehr mit einem On-Hit auf den Boden schlagen. (Nächstes Update).
UPDATE 11.06.13 - v1.7.7 wurde freigegeben.
Finaler Changelog (Aktuell nur in Englisch)
[NEW] - Removed annoying "re-arm" option from actions menu.
[NEW] - Models and textures for mutton.
[NEW] - Separate meat for goats, same blood regen as mutton.
[NEW] - Can now combine magazines.
[NEW] - Added new loot & loot table for church.
[NEW] - Added new food and drink items (only found in supermarkets).
[NEW] - Added model for a dropped map and watch.
[NEW] - Weapon MakarovSD (Military and Military Special).
[NEW] - Weapon RPK_74 (Mi8 Helicrash).
[NEW] - Vehicle damage displayed in percent (With a Toolbox).
[NEW] - 5L Fuel can takes 1 inv slot.
[NEW] - Added auth retry system to make sure clients are auth'ed before they spawn (should stop seagull issue).
[NEW] - Added force end mission for players joining with wrong version/failed auth. (Will replace timeout later).
[NEW] - Mi8 crash site model.
[NEW] - 2 New background tracks.
[NEW] - 6 New "Viral" zeds - They are harder to kill, they do more damage, and they have a higher chance of causing an infection... be afraid. (Headshot will kill in one shot)
[NEW] - Added optional watermark for servername (Server admins can choose to enable/disable. (See Mission prerequisites)). Shows servername in the bottom right of screen max 6 letters.
[NEW] - Remote exec security. Should prevent all major RE exploits
[NEW] - Clear Ground around loot at crash sites added but disabled by default, server admins can enable. Adds a small circle around each loot pile
[NEW] - Vehicles and tents now report free gear slots. Example: Old Camping Tent (weapons/others/backpacks). http://ziellos2k.net...17141327522.png
[NEW] - Weapons spawns now have a chance to spawn with 0 mags up to a max of 2.
[NEW] - Melee weapons can now be dropped and picked up using the normal a2 system. (This means you can now store in backpack and tents, without swapping to toolbelt) No need to take itemslots.
[NEW] - New starting gear added. Guaranteed Start Items: ("ItemBandage","HandRoadFlare") + 1 RandomStartItem: ("ItemBandage","ItemPainkiller").
[NEW] - Servers date has been locked to give full moon nights.
[NEW] - Zeds hitting through Walls/Buildings should now be fixed.
[NEW] - Mainmenu Intro.
[NEW] - 2 new stash sites. (tools required = Etool or Shovel. Items required = 1 sandbog for small, 2 sandbags for medium)
Small Stash = 12 object slots, 0 Weapon, 0 bags.
Medium Stash = 25 object slots, 1 Weapon, 0 bags.
[NEW] - Infected survivor camps. Three types (small).
[NEW] - FPS Monitor this will dynamicly change how/total amount of zeds/loot/trash is spawning to keep the players base fps up.
[NEW] - 1 New Melee weapon.(BaseBallBat)
[NEW] - Wild Spawning of zeds has been redone and readded.
[NEW] - Zed Spawning fully updated to spawn outside the players field of view. (Excludes Infected camps, due to trigger zones being tested).
[NEW] - Zeds can now tackle players to the ground when attacked.
[NEW] - Epeen UI has now been updated with the temp journal base (looks better then a hint).
[NEW] - All blood gained from food is now added into a regenreation pool that players will regenerate over time
[NEW] - All food types now have a diminishing effect so the more you try and eat at once, the less blood you will get in return.
[NEW] - Blood UI updated to indicate the player's blood loss / gain rate and will also indicate when you're sick (infected).
[NEW] - Bloodbags will no longer transfer 12000 blood instantly, it's now done over 12 seconds (1000 blood per second). If the medic breaks away from the transfusion animation or the recipient moves out of range, the transfer stops and the remaining amount is lost along with the bloodbag in use.
[FIXED] - Vehicle repair should now work correctly.
[FIXED] - Humanity skin change can now change during gameplay in all directions. (No longer have to die/logout to change from hero to normal to bandit and vice versa)
[FIXED] - StudyBody should now work. (Describing wounds accurately)
[FIXED] - Crashsite loot should now spawn correctly for all types of Crash models.
[FIXED] - Hero Skin teleport issue.
[FIXED] - BAF Bags so they don't set on fire. (no moaning it was a bug)
[FIXED] - Updated timeout timer from 40 secs to 3000 secs, Should allow lower end systems to keep up. (Something went wrong, please disconnect and try again!)
[FIXED] - Zeds spawning underground.
[FIXED] - Loot spawning underground.
[FIXED] - Melee weapons having no ammo on login/skin change. (Open close gear menu will always reset ammo count to 10000)
[FIXED] - Loot Spawns have now been fully resolved. Buildings are now tagged and will not spawn any new loot for 15 minutes.
[FIXED] - Loot Cleanup has now been fully resolved. Old loot piles will now be cleaned every 60 minutes and no players within 250 meters(WIP). (Server performance boost)
[FIXED] - Gear menu exploit to force respawn.
[FIXED] - Optimized some destruction effects for security and performance.
[FIXED] - Unconscious damage scale to only happen if hit by zeds. (reduces damage while unconscious)
[FIXED] - Dayz Date/Time public var will now end mission on failed attempt.
[FIXED] - Can no longer break legs by anything other than players/zeds/falling/getting out of moving vehicle.
[FIXED] - A lot of duping issues should now be resolved.
[FIXED] - Most wallhack exploits should now be resolved.
[FIXED] - No more 3x get up Animation loop when recovering from unconscious
[FIXED] - You can no longer get into vehicles while dragging players
[UPDATED] - Zed sight limited to 100 meters.
[UPDATED] - Updated rabbit to drop 2 raw food items. Lowered hp gain to Raw - 200 each / Cooked - 1000 each.
[UPDATED] - Updated chicken - hp gain. Raw - 200 each / Cooked - 1000 each.
[UPDATED] - Moved anti teleport system to mission. Server admins can choose to enable/disable. (See prerequisites)
[UPDATED] - ALL loot table weights have been updated.
[UPDATED] - ALL loot table weights have been rebalanced.
[UPDATED] - Updated Czech, German, Spanish, French and Russian stringtable.
[UPDATED] - Makarov and 1911 Pistol dmg updated.
[UPDATED] - CrashSite Loot should now represent each type of model more. (("MilitaryWEST","HeliCrashWEST") Two new crash site loot tables)
[UPDATED] - Re-added the "save" option to tents and vehicles. This is a fail-safe option, not required. (Due to a small amount of servers reporting issues with tents saving. With no info for us to recreate we re-added this option to save tents/vehicles)
[UPDATED] - Zed generate system. has now been fully rewrote should stop zeds spawning in view of players then being deleted.
[UPDATED] - Zeds overall dmg has been updated per hit/per zed (Old Type: Max possible dmg = body 600, Legs 100, Hands 50, Head 1200 New Type: Body 1200, Head 2400)
[UPDATED] - Bleed from zed attacks will now only happen if the initial dmg is above 0.7 or the zed gives a head shot. (should reduce the amount of bandages needed)
[UPDATED] - Zeds knocking players unconscious now has a 50/50 chance if damage multiplier is above > 0.8
[UPDATED] - When unconscious all damage is reduced to 50 blood for each hit zeds do no matter the part they hit. (Should allow some survivability)
[UPDATED] - Zeds sight and sound chance has been re-added so there is a chance they can ignore you.
[UPDATED] - Sight and sound rebalanced to make them a little more even from movement.
[UPDATED] - Call extension calls for vehicle damage.
[UPDATED] - Zeds will no longer spawn for air vehicles.
[UPDATED] - Hunters loot table adjusted with more weapons.
[UPDATED] - SQL files working on Linux.
[UPDATED] - Add crawl animation damage. Players will now take dmg from crawling zeds.
[UPDATED] - Updated zed speed to default.
[UPDATED] - Melee systems updated.
[UPDATED] - Old Bandit skin for male characters.
[UPDATED] - Lowered action sound for refuel from 10 meters to 5.
[UPDATED] - Lowered Direct comms action sound.
[UPDATED] - Vehicle damage syncs updated to reduce call extension spam.
[UPDATED] - Lowered Transfusion infection rate.
[UPDATED] - Quiver acts as a quiver, you now have to take an arrow out of the quiver.
[UPDATED] - You can now only have 1 useable quiver in your main inventory and unlimited in your backpack.
[UPDATED] - Melee range has been updated.
[UPDATED] - HMMWV Cargo updated. (10 weapons, 50 slots and 2 backpack)
[UPDATED] - AH6 & MH6 Cargo updated. (AH6 3 weapons, 30 slots and 2 backpacks) (MH6J 3 weapons, 20 slots and 3 backpacks)
[UPDATED] - Fire Places will no longer act as storage systems.
[UPDATED] - Fireplace can now only be lit once without adding new wood inside the fireplace.
[UPDATED] - Fireplace can no longer be picked up after lighting.
[UPDATED] - Vehicles speeds HMMWV, PBX and UAZ - Faster / ATV's - Slower
[UPDATED] - Tanktraps, sandbags and razor-wires won't spawn in buildings. Tents will always spawn in a safe place.
[UPDATED] - Up to +/-2000 Humanity gain/loss according to "humanKills" counter from killed character.
[UPDATED] - Refuel now locks the player in place for the time to fill.
[UPDATED] - More lootable buildings (Iron barn, car wrecks, several non enterable buildings...)
[UPDATED] - 3 Chopper crash sites spawn on server start + 2-3 infected Camps.
[UPDATED] - Sickness(Infection) can now cause death.
[REMOVED] - M107 and AS50(Banned) from all loot tables and removed all damage from bullets so they do 0 damage even if spawned in.