Beiträge von Moe

    Was direkt (für mich positiv) auffällt: Ohne die Mega-Uberwaffen geht der Fight direkt länger. Klar geht ein Bambi direkt über den Jordan. Aber ein bissel Armor und man kann mal einen Hit mehr tanken. Da könnte man als schlechter Schütze direkt was lernen, anstatt sofort weg-gelasert zu werden.


    Wie willste denn sonst PVP lernen, wenn du nach 10 Sekunden raus bist. Dann lässt du es sein und baust lieber Steinherde und sammelst Sticker.

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    PC Stable 1.24 Update 2 - Version 1.24.157551 (Release on 29.02.2024)

    GAME

    FIXED

    Changed

    TOOLS

    Radio Stonington - Briefkasten


    Liebe Fans der allerneuesten Inselnachrichten,


    falls ihr eure Beiträge im Radio Stonington verbreiten wollt, dann nutzt bitte diesen Faden als öffentlichen Briefkasten. Falls ihre Überraschungen senden wollt, dann schickt mir eine private Nachricht. Kurze und knackige Texte sind gefragt.


    Was kann gesendet werden?

    • Ankündigungen und Ergebnisse von Events
    • Nachrichten jeder Art - Politik, Sport, Wetter, Verkehr
    • Gesuche, Bekundungen, Erklärungen und Trauermeldungen
    • Witze
    • kreativ verpackte Patchnotes
    • Tipps und Tricks zum Überleben (Stein + Stein = Steinmesser + Knochen = Haken + Wurm ..., auf der Schattenseite laufen)

    Es gibt weder einen Sendeplan, noch eine Garantie, dass jeder Beitrag gesendet werden kann.

    Jeder Beitrag ist mit Namen zu kennzeichnen, falls der Forumsnamen nicht benutzt werden soll.

    Haltet euch kurz: Lest den Text euch vorher selber laut vor.



    Hier ein Beispiel vom Testbetrieb:

    Quick Update: DayZ started Linux wieder! Ich habs mit den GDZ noch nicht hinbekommen, aber die Ursache für meine bisherigen Probleme stehen nun fest: Nvidia-Linux-Treiber v 470.x reicht nicht mehr aus. Es muss also der aktuelle GPU-Treiber von Nvidia für Linux sein.


    Damit bleiben alte GPUs, die unter Windows perfekt DayZ treiben, unter Linux außen vor.


    altes Testobjekt in groß, neues Testobjekt in klein daneben:

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    Sehr schöner Schnitt perzeh ! Das Video hat einen tollen Flow. :thumbup:

    Infizierte die den V3S so beschädigen, dass in der Fahrt die Motorhaube ins Fahrerhaus rutscht, sind Mist. Gerade ein V3S der mit 12 km/h einen Berg hochzuckelt, wird locker von denen eingeholt und zerprügelt. Das wäre kein Problem, wenn man die Motorhaube so verlieren würde, dass sie auf dem Boden liegt.


    Fällt sie ins Fahrzeug, fährt das Teil nicht mehr richtig. Das ist unlogisch und nervt.


    Auf dem Bild unten, sieht man die zerstörte abgefallene Motorhaube aus der Fahrertür herausragen.


    Lösungsvorschlag: Damage von Infizierten auf den V3S halbieren, falls pro Fahrzeug konfigurierbar.


    ?imw=5000&imh=5000&ima=fit&impolicy=Letterbox&imcolor=%23000000&letterbox=false

    Ich musste mal mit einem Taxi ein Auto aus speziellem Gras schieben. Es war kein Baum und kein Busche, aber auch kein Gras. Trotzdem kam ich nicht ins Auto. Erst ein Taxi welches die Karre 50 cm verschob, löste das Problem.


    Ich muss nochmal verifizieren, ob der CarBomb noch wie gewollt funktioniert. Hatte eine brennende Leuchtfackel die nicht in ein Olga-Tank gehen wollte.


    Armbrust mit 5 Ersatzbolzen rockt so gut. Ich glaub da baue neuen muscle memory auf. Man darf das Bolzenladen halt nur nicht abbrechen.

    Ich hab einen Wunsch: craftbare Hutablage!


    Mir ist aufgefallen, dass ständig alle mit Helm rumrennen. Schöner wäre es, wenn es eine billige Lösung gäbe, beim Betreten von Basen seine Kopfbedeckung abzulegen bzw. an der Wand aufzuhängen. Klar gibt es Kleiderschränke, aber die sind vergleichsweise aufwändig.


    Mir schwebt eine craftbare Hutablage vor: 2 Bretter mit 10 Nägeln für 5 Kopfbedeckungen. Alternativ der einzelne Nagel in der Wand. Als billige Lösung, seine Kopfbedeckung loszuwerden. Ist eher ein RP-Item, von daher auch gar nicht wichtig. Ich finde nur, Frau und Mann zeigen in sicheren Basen zu wenig Gesicht.


    p-130-064-2_medium.jpg?_=1691170582

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    https://dayz.com/article/game-update/DayZ-Update-1-24

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    PC Stable 1.24 Update 1 - Version 1.24.156448 (Release on 20.02.2024)

    NOTES

    • Consider using the Steam client option to verify the integrity of the local game cache to avoid corrupted data after downloading this update.
    • Consider de-fragmenting your HDD after downloading large updates.
    • In case of problems, please check the Bohemia Interactive support F.A.Q., DayZ F.A.Q., or BattlEye F.A.Q.
    • You can help us to further improve the game by posting your feedback on the Feedback Tracker.

    GAME

    ADDED

    • Vikhr rifle
    • 30rd 9x39mm magazine for the Vikhr, ASVAL and VSS rifles
    • Camouflage variants of the ballistic helmet
    • Updated book shelves with the winning entries of our #DayZBookZ contest
    • Sounds for crafting improvised clothing from rags
    • Sounds for crafting base-building kits
    • Sounds for crafting a bone knife
    • Sounds for wringing out clothing
    • Sounds for splitting firewood
    • Sounds for breaking down bushes with hands
    • Animations for cleaning hands with the cooking pot and gasoline canister
    • Server browser filter for 1st and 3rd person servers
    • Control hints for the in-game map

    FIXED

    CHANGED

    • Changed the collision checks for weapon raising for better accuracy
    • Reconfigured the calculation of weapon lengths for more accurate collision detection
    • Shock damage of blunt weapons will now partially be translated into health damage when fighting infected and animals
    • Bandaging is now a continuous action when treating multiple cuts
    • Removed outdated server browser filters
    • Partial optimizations on the network traffic (https://feedback.bistudio.com/T177400)
    • Simplified collisions of trees for better behavior with vehicles and reduced performance impact from penetrating shots
    • Gave basic chemical protection to the OKZK cap
    • The great helmet, chestplate, tripod and barrel can now be repaired using the blow torch
    • Pulling a body from a vehicle is now done by simply pressing F instead of holding
    • Adjusted insulation values of tracksuits and police clothing for consistency (https://feedback.bistudio.com/T174705)
    • Re-balanced the weight of tools and melee weapons
    • Reduced the weight of shovels (https://feedback.bistudio.com/T176615)
    • Reduced the weight of plant material (https://feedback.bistudio.com/T175196)
    • It is no longer possible to split plant material
    • Adjusted the recoil of several automatic firearms
    • Reduced the fire rate of the Vaiga and slightly lowered its recoil
    • Reduced area in which infected will be alerted by bullet impacts
    • Reduced the alert level impact on infected by suppressed shots
    • Slightly increased the silencing effect of the pistol suppressor
    • Regular infected will keep their alert state for slightly longer periods
    • Tweaked the overheating particles of firearms
    • Updated sounds of the SK 59/66 rifle
    • Updated the game credits

    LIVONIA

    • Updated the Lukov Airfield

    SERVER

    • Added: Linux server files (Documentation)
    • Added: PlayerSpawnEditor now has (?) next to values to tell you more about them
    • Added: It is now possible to have player spawn points not generate a grid and stay a singular spawn point by setting density to 0
    • Added: Player spawn point editor now saves which subwindows are hidden and what checkboxes were ticked
    • Added: Player spawn point editor now has options for the debug shapes being drawn
    • Added: Player Spawn Points can now avoid triggers
    • Added: <groups_as_regular> was using its default value, but was not defined in playerspawnpoints.xml (Documentation)
    • Fixed: PlayerSpawnEditor duplicating group points into regular points when saving with <groups_as_regular>true</groups_as_regular>
    • Fixed: Servers with verifySignatures=0 should no longer disconnect players in the queue due to validation errors (https://feedback.bistudio.com/T175275)
    • Fixed: Linux: Json files loaded through script had capitalization (https://feedback.bistudio.com/T165620)
    • Fixed: An unused event was causing errors in logs (https://feedback.bistudio.com/T178270)
    • Changed: Player Spawn Points will now automatically force change group when no good points are available in the currently selected group
    • Changed: PlayerSpawnEditor now saves documentation when saving xml
    • Changed: Player spawn gear JSON: If a particular preset has an empty or undefined characterTypes, the character model last set in character creation menu will be used for that preset (Documentation)

    LAUNCHER

    • Added: The password window now allows to view the password
    • Fixed: The Direct Connect window could not connect to LAN servers
    • Fixed: The command line parameter could not be removed in the favorites tab
    • Changed: Made the Direct Connect button red for better visibility
    • Removed: Outdated server browser filters

    MODDING

    • Added: terrainNormalPower parameter into world config
    • Added: Exposed STANCEIDX_RAISED in DayZPlayerConstants
    • Added: SurfaceInfo script API
    • Added: 'WeaponLiftCheckVerticalOffset'
    • Fixed: Human.StartCommand_ScriptInst should no longer crash the game (but can trigger a memory leak)
    • Fixed: 'CGame.AddActionJuncture' wouldn't setup the replication relationship between the player and the item
    • Fixed: Crash with using the DayZPhysics bullet library functions and passing in a skeleton based object as the ignore entity (i.e. static HouseNoDestruct, static ItemBase)
    • Fixed: Inventory Commands were dependent on distance checks from a player which would fail when an object still existed on the client but was outside of it's network bubble
    • Fixed: Script function overload compiler bug when a class has more than 100 supers (https://feedback.bistudio.com/T176938)
    • Fixed: Script function overload compiler bug when using 'null' as 'in' parameter more than once (https://feedback.bistudio.com/T176938)
    • Changed: PlayerIdentity can now be sent over an RPC as a serializable parameter, sent as 4 bytes
    • Changed: The steam ID can now be accessed on the client for all identities via 'PlayerIdentity.GetPlainId' directly now, replacing scripted 'SyncPlayer'
    • Changed: Moved m_dT and GetDeltaT from PlayerBase to DayZPlayerImplement
    • Changed: Security: Removed 'ScriptModule.LoadScript' on Retail Client. No change to Retail Server and Diag
    • Changed: File injecting now exposed to DayZDiag executable, which is file patching a file that doesn't exist in pbo such as config.cpp
    • Tweaked: JSONFileLoader: better handling of file errors + throwing those to VME or log; new API + old one deprecated (with warning messages)
    • Tweaked: JSONFileLoader is passing all the errors to the caller in new API; displaying is not part of the API anymore
    • Tweaked: JSONFileLoader: Commented out ifdef added to show future intentions with old API
    • Tweaked: JSONFileLoader: Removed the extra logging from old API