Beiträge von Moe

    Ausm DeerIsle Discord: https://discord.com/channels/5…07114/1235871653251252326


    JohnMcLane03.05.2024 10:32

    Btw: Working on a much more simplified Tier-Version for Deerisle. Currently (internal version) was reduced from 18 Zones down to 8.
    For those you liked the 18 Zones
    , you can still use the oldone (so no need to cry - copy & save your areaflags.map ), but on the long term DI will get less than today.
    The amount of 18 was just the result of mapping over the last 4 years
    , whenever a new zone was finished, most of the time it got an own Tierzone.
    But since all of the map is now built at 95
    %, i want to retune this stuff.


    JohnMcLaneheute um 08:56 Uhr

    @everyone

    Related to my upper post ("new simplified tierzones" for Deerisle from 03.05.) and where we're going with it, this is current internal test setup

    PS: As i said, you are free to keep the old "18 Zones" one if you like when we change, or ask any questions here about it ^^.

    The amount of 18 was just the result of mapping over the last 4 years, whenever a new zone was finished, most of the time it got an own Tierzone.

    Currently its not final, but the rough direction where we go in the future. Lets share further ideas ^^

    ...i call it "a cleanup"

    Bild

    PC Experimental 1.25 Update 2 - Version 1.25.158033 (Release on 02.05.2024)

    NOTES

    • With this update, we have replaced the previously used Experimental branch for the DayZ Tools on Steam with a separate DayZ Experimental Tools app for easier accessibility.

    GAME

    ADDED

    • In-game ambient soundtrack

    FIXED

    • Several edge cases related to the weapon lift mechanic
    • Fixed individual exploits to look through walls

    CHANGED

    • Optimized the system greatly behind noise system reducing drops in server performance when AI is around many dynamic objects or there is AI grouped together attacking a player

    SERVER

    • Added: Server config parameter 'networkObjectBatchEnforceBandwidthLimits' to enable the replication limiter based on bandwidth (default disabled)
    • Changed: DayZ client will no longer use hardcoded port 2304 and up but use OS assigned ports instead
    • This change enables server providers to deploy more efficient DDOS protection systems for DayZ game servers. While the previous port settings could be used by individual server providers to avoid being targeted by highly simplistic attacks, they proved to be a security weakness for more sophisticated attacks, requiring this hole to be closed. We believe that this step is the best to ensure higher quality protection for the vast majority of professionally hosted game servers. We recommend to contact your server hosting provider if your server is being targeted by DDOS attacks. We are investigating an option for server owners to switch between the previous and current solution and will release it if the investigations prove to be successful.


    Gibt dort natürlich noch mehr coole Sachen. M4 mit 100er mag

    wtf...sowas gibt es? Da lohnt es ja gar nicht mehr, PvP zu machen. Wenn Spieler mit viel mehr Zeit und Können sich ein so derbe großen Vorsprung erfarmen können, braucht man ohne Training auf einem DeathMatch-Server ja wirklich nicht mehr mit einer Standard-M4 anzutreten.


    Das erklärt auch das ewige Dauerfeuer bei den letzten Überfällen.


    Der Umstand, dass man durch Wissen einfacher an die grüne KeyCard kommen konnte, ist seit gestern unterbunden.

    Magst du dem interessierten Publikum verraten, welche Technik verwendet wird. Es würde mir ja reichen, Mod xyz bietet die Möglichkeit bzw es ist ein GDZ-exklusives Feature. Oder ist ëbenfalls eine"exklusive GDZ NoLogout Zone". Da ich dort oben eh nie bin, interessiert mich maximal, wie verändertes Verhalten der Map kommuniziert wird. Dieses mal ist es Rätselstunde.

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    Dann muss man sich zumindest immer erst ein besorgen und es kann nicht direkt losgefarmt werden bzw direkt losgeflogen wenn eine gruppe um hilfe ruft. Dann muss eben gefahren werden , autos gibt es genug.

    Auf Deer machst du im Zweifelsfall einen Triathlon.

    • Mit dem Auto aus dem Süden (nix) nach Portland (nix),
    • von dort nach Westen, schwimmst nach Swanisland, findest nix,
    • zurück zum Auto, nach Area 42 und findest wieder nix
    • im final zum Alcatraz zu schwimmen.

    Wenn du Pech hast, dauert es an die Stunden bis du den Heli hast. Es gibt ja keine Boote zur Zeit. Auf der Insel kannst du nicht immer zu Heli ranchauvieren. Ist halt anders.


    Urs : Das Niederschreiben hilft mir auch die Gedanken zu sortieren. Ich bin im Expansion-Discord unterwegs.

    Jemand hat das Feature einer no-log-zone als Dayz-Feature an BI herangetragen: https://feedback.bistudio.com/T180355


    Solche Ausflüge in highlootbereiche sind meiner Meinung nach als kleines tages- oder abendevent anzusehen und sollten nicht zum Abfarmen möglich sein.

    Du hättest mein Gesicht sehen sollen, als ein Clan-Mate meinte: Los mach dich leer, ziehe gelbe Sachen an. Nach 20 Minuten hatte ich ne SnowOwl im Zelt. Das hatte surreale Züge so einen Monat nach dem Start der letzten Season.


    So toll die Helis eine Dimension mehr an Bewegungsfreiheit bringen, so entfernen sie auch den Zufall, sich auf der "2D"-Map einfach random zu begegnen. Gerade auf Deer, helfen die Helis auch gewissen "Längen" der Karten zu überbrücken und fördern auch das Teamplay.


    In einem großen Clan, sind im Moment immer genug Heli-Teile da. Die gehen nicht kaputt und werden notfalls nach-gelootet. Verlust tut eigentlich nicht weh. Kleinere Clans die Lootpech haben, basteln sicher lange am ersten Heli. Will sagen: Das finden von Helis und Teilen ist gefühlt in Ordnung, nur das Benutzen der Teile im Flug ist zu billig. So wie sich in GDZ die Schalldämpfer schneller abnutzen (?), so könnten sich auch z.B. Hydraulikschläuche schneller abnutzen oder Batterien entladen (max 4 Starts am Stück mit einer Helibatterie - sonst leer - langsames Nachladen). So dass man eben nicht mehr wahllos über die Map scheppert. "easy to get - hard to keep". So dass Helis dann wirklich nur für wichtige oder schnelle Transfers genutzt werden und keine Luftbusse mehr sind.


    Ich bin da zwiegespalten - auf der einen Seite will ich im Spiel Spaß haben, auf der anderen Seite muss Verlust ebenso zwicken wie man sich übers Finden freut. So hab ich noch nie gehört, dass ein Spielerheli wegen kaputter Teile abgestürzt ist. Warum soll es nur die NPC-Helis betreffen. :S Spontan würde ich sagen: zwei Stunden Flugzeit pro Hydraulikschlauch, reparierbar mit Superkleber. Dann wird fliegen teuer, aber eben nicht unmöglich. Da haben die großen Clans aber wieder einen Vorteil....bin mir unschlüssig.

    Aus dem DeerIsle Discord von JohnMacLane: https://discord.com/channels/5…97184/1224326497125404733


    Also I'm reaching out to share an update on DEERISLE's development, focusing on the endgame content that's key to the map's "finale." I value transparency and want to discuss openly where things currently stand.


    At the moment, I’m experiencing a bit of a creative block and some technical issues getting the planned scripts working. Although I have a detailed vision for the endgame, realizing this vision has been more complex than expected.


    It's important to me that the endgame content is not rushed or carelessly put together. I aim for it to be a highlight, offering a meaningful and memorable conclusion to the adventure.

    Implementing this vision while maintaining the quality and integrity of the experience is my top priority. This process requires careful thought and time, and I’m fully committed to overcoming these challenges to deliver endgame content that genuinely enriches DEERISLE.


    Additionally, there are several bug fixes and tuning adjustments on the agenda to further refine the gameplay experience. For instance, the formidable STAG Zombies have turned out to be a bit too challenging, exceeding our intended difficulty level. We plan to nerf them slightly to better align with the game's balance.


    I appreciate your patience and support as I work through these final details. The endgame is meant to be the culmination of your journey on DEERISLE, and I’m dedicated to making it a satisfying and impactful experience.


    Stay tuned for more updates, and thank you for your understanding and continued enthusiasm for DEERISLE.

    Imho trifft das unten genannte auch auf Messer und sonstiges Werkzeug im Bezug aufs reparieren zu.

    Und wie üblich, ist in GDZ immer alles anders besser.


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    Naturstudien

    BBS konnte das wilde Treiben am Endpunkt des zukünftigen BBS-Bergrennens beobachten. 9:37 von der Brücke bis zur zweiten Schranke war die Testzeit mit dem Taxi.


    Start

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    Ziel

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    Anbahnung

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    Z vs W

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