Einfach an der Ecke nicht bauen, wenn die Performance es dort nicht passen will. Sonst geb die Koords und ich mache dort eine riesige NoBuild Zone
Beiträge von Urs
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Du kannst in dieser Season deutlich besser die Kits platzieren als es vorher war und Gebäude, die vorher nicht benutzbar waren, sind es jetzt. Probiere es einfach mal aus.
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Hallo Community,
es ist wieder soweit. Eine neue Season hat bei uns wieder begonnen.
Die Umstellung lief schnell, aktuell sieht es danach aus als gibt es kaum Probleme und die Performance läuft rund. Viel Arbeit steckt wieder in dieser Version und die meisten Mechaniken sind mittlerweile so robust gebaut und optimiert, dass selbst große Updates nur wenig zerstören. Wie angekündigt, werden auch geplante größere Änderungen erst später aktiv gehen, um die Startprobleme gering zu halten.
Aber natürlich gibt es auch heute wieder einige große und kleine Änderungen, die auch auf euer Feedback aufbauen. Die Zeit intensivste Änderung ist das komplett überarbeitete Lagersystem.
Weiterhin ist es mein erstes Anliegen euch das Gameplay mit Features frisch und aktuell zu halten und die Spiel gegebenen Limits auszureizen, ohne die GDZ Grundwerte zu vergessen und ist es auch weiterhin gewollt euch nicht immer alles zu verraten und euch die Entdeckung zu überlassen.
Öffentlicher Change Log 1.105
- Komplett überarbeitetes Einlagerungsystem
-- Jeder BaseBuilding Container muss nun geöffnet werden, um den Inhalt sehen zu können. (Regale, Waffenwand, Kleiderpuppe, Schränke, Kisten, Tische, Schlafsäcke, etc)
-- Container können im geöffneten Zustand nicht bewegt werden
-- Alle geöffneten Container werden zum Restart automatisch geschlossen
-- Es ist nicht mehr möglich, die Mechanik auszunutzen, um z. B. ein leeres Regal zu tragen und mit Container zu befüllen
-- Die Waffenkiste wurde überarbeitet, es gibt jetzt keine Slots mehr, nur Lagerplatz in dem erlaubte Items gelagert werden können.
-- Zerstörte Container verschwinden nun über einer neuen performanteren Mechanik und der Inhalt des Containers liegt an der Stelle
-- Die Waffe an einer Waffenwand wird im geschlossenen Zustand nicht mehr angezeigt
- Die BaseBuilding-Platzierung wurde weiter optimiert
-- Die Möglichkeiten wie und wo ein Zaun, Wachturm etc. platziert werden kann wurden erweitert, es ist also möglich viele weitere Häuser zuzubauen außerhalb der üblichen Ballungszentren
-- Beachte bitte weiterhin das alle Platzierungen realistisch bleiben müssen und verinnerlicht zu diesen Thema nochmal unsere Bauregeln. Genauso dass bei diesen diverse Punkte vom Spieler erreichbar sein müssen, um diese zu erweitern, zu öffnen, oder abbauen zu können
- Neue Spieler- und Waffen-Sounds hinzugefügt
-- Spieleraktionen haben zum großen Teil andere Sounds bekommen, andere Spieler hören damit Aktionen und Schritte viel genauer
-- Dieser Content ist eine externe Arbeit und wurde noch nicht für den sensiblen GDZ-Spieler von mir optimiert, Anpassungen werden noch folgen
- Autorun wurde wieder aktiviert
-- Standardtaste "+" Die Taste kann in den Einstellungen geändert werden
- Die Kosten für eine Waffenwand wurden reduziert und benötigt keine Rohrzange mehr
-- Neues Rezept: 50x Nägel + 5x Metallplatte
- Ein Kleiderschrank kann nun im leeren Zustand getragen werden
- Ein neues BaseBuilding Objekt hinzugefügt: das Palettenbett (in groß und klein)
-- Ein Bett, das benutzt werden kann, sowie Items gelagert werden können
-- Neues Rezept: 50x Nägel + 10x Holzplanken
- Die Chernarus Karte wurde erweitert, siehe Bild, keine weiteren Infos verfügbar
- Ein vorhandenes Gebäudemodell wurde erweitert, keine weiteren Infos verfügbar
- In Krankenhäuser spawnen jetzt feste Mikroskope zur Virusanalyse, die nicht mitgenommen werden können. Nur an diesen Stellen können diese benutzt werden. Mobile Mikroskope wurden deaktiviert
- McMillan und PPSH41 kann nun mit der Spraydose besprüht werden
- BBS (Brave Bürger von Stonington) Fraktionsbanner / Flagge hinzugefügt
- Fraktionsbanner / Flagge inaktiver Fraktionen deaktiviert
Zum Schluss noch die wichtigste Änderung:
Alle Items, die eine 15 Tage Lifetime hatten, wurden diese auf 21 Tage erhöht.
Vielen Dank an alle, die bei der Erstellung geholfen haben.
Wieder einmal an keiner Stelle Pay2Win eingebaut. Wenn das so bleiben soll, vergesst nicht uns zu unterstützen.
Hoffe, ihr seid bei der neuen Season wieder am Start.
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PC Stable 1.20 Update 1 - Version 1.20.155766 (Released on 14.02.2023)
GAMEADDED
- Mime masks
- Carnival masks
- Warning icons for the connection stability and server performance
FIXED
- Changing stances could result in desynchronization blocking access to ADS and shooting (https://feedback.bistudio.com/T168720, https://feedback.bistudio.com/T159299, https://feedback.bistudio.com/T169162, https://feedback.bistudio.com/T169657, https://feedback.bistudio.com/T169837, https://feedback.bistudio.com/T169986)
- The M1025 engine was not stopping properly when RPM went to 0 (https://feedback.bistudio.com/T167763)
- Quick gear shifting could result in desync (https://feedback.bistudio.com/T168431)
- Fixed further exploits to glitch the camera through walls (https://feedback.bistudio.com/T170057 - private)
- Hitboxes of items in characters hands were misplaced (https://feedback.bistudio.com/T168891)
- It was possible to place items inside the stairs of the yellow church (https://feedback.bistudio.com/T167358)
- When approaching a restrained player with binding materials, the non-functional option was shown to restrain the player again
- It was possible to commit suicide with ruined firearms (https://feedback.bistudio.com/T160975)
- Carp, Mackerel, Chicken and Rabbit were always yielding 100% pieces of meat when skinned
- Character sounds when picking up heavy items were not played for the player themself (https://feedback.bistudio.com/T167931)
- Drink sounds were not played when drinking from pots or cauldrons while prone
- Impact sound of items when landing in water was repeating itself
- It was possible to shave characters while having their face covered
- Equipped belts were not accumulating wetness
- Explosives could not be armed reliably (https://feedback.bistudio.com/T168007)
- Reduced instances of vehicle access being prohibited due to another user already interacting with it
- Fixed several broken character animations while restrained in prone
- Improved damage zones of the M1025
- M1025 trunk bars did not move correctly with the model (https://feedback.bistudio.com/T168594)
- Sound of taking the SSG 82 magazine was doubled while prone
- The player could get stuck in throwing stance
- During combat with infected, the player's position could get reset to a previous infected kill (https://feedback.bistudio.com/T167694, https://feedback.bistudio.com/T168690 - private)
- ADS sensitivity wasn't properly applied in all cases (https://feedback.bistudio.com/T165015, https://feedback.bistudio.com/T165855)
- Jumping while having a gag applied or removed could desync the player
- Manipulation of heavy items allowed players to access items through walls (https://feedback.bistudio.com/T169133 - private)
- It was not possible to cover/uncover a characters head while they are prone
- It was possible to be force fed while wearing a gas mask (https://feedback.bistudio.com/T160486 - private)
- The character could teleport to the roof of their seat if an object was at the height of the door (https://feedback.bistudio.com/T164360)
- Inventory icon of the deployed spotlight was badly cropped
- Filling a gasoline canister at a pond could result in desync (https://feedback.bistudio.com/T168967)
- Items were interfering with the character collision when dropped from gift boxes upon their destruction
- Other players could not hear the sound of a locked door being opened (https://feedback.bistudio.com/T163131)
- Using the quick bar while moving items in the inventory could result in desync
- Some twin doors could not be closed (https://feedback.bistudio.com/T160737)
- Several twin gates were not properly aligned to open in the same direction (https://feedback.bistudio.com/T158950)
- Some twin gates could not be opened by force when locked (https://feedback.bistudio.com/T159534)
- VOIP did not work after reconnecting the microphone (PC ONLY)
- It was possible to access certain underwater locations
- Portable maps could display wrong map features when switching between servers running different terrains
- Fixed character collision shape shifting causing clipping through structures
- It was possible to skip certain parts of the soda can opening animation (https://feedback.bistudio.com/T138370 - private)
- The character collision shape would not adjust when falling into water
- Switching between 1st and 3rd person camera could result in a distorted character (https://feedback.bistudio.com/T162688, https://feedback.bistudio.com/T162468, https://feedback.bistudio.com/T162412, https://feedback.bistudio.com/T164586)
- The head-torch with the yellow light did not update its light location in all cases
- Orientation of the light on the weapon flashlight was pointing forward when shouldered (https://feedback.bistudio.com/T165114)
- Chemlight on ground models of utility bags not lighting from the correct position
- A climbing player was able to phase through objects during the landing state (https://feedback.bistudio.com/T164706 - private)
- The player could be teleported to the world origin when climbing (https://feedback.bistudio.com/T166375 - private)
- Smoke grenades wouldn't show smoke outside of the players near distance network bubble
- Doors could have their animations and sounds played when reconnecting
- Previously felled trees would play their fall-animation upon reconnect
- Other players and creatures could be stuck in a permanent frozen animation state if they were to die while the client is being logged in
- Grass did not move with the wind on the tenement buildings
- Bear traps could hit the player in multiple zones
- The M3S truck was missing a sound related to high RPM
- Reversing lights of the M3S truck did not emit light
- Reversing lights did shine even when the engine was off
- Stamina was not decreasing during jogging in deep water
- Fixed several issues with individual buildings
- Fixed bad rendering of specific trees
- Source of the car horn sound was not properly located in 3rd person view
- The Santa infected did not scream while attacking
- Placing certain items would play the place sound twice (https://feedback.bistudio.com/T156577)
- Dropping the wooden cooking tripod would make metal sounds
- The unloading sound and bullet animation of the Longhorn were not in sync
- The dry fire sound of the Derringer was too quiet while prone
- Fixed several exploits used to look through walls (https://feedback.bistudio.com/T168561 - private)
- An exploit allowed to repair car parts to the pristine state
- It was possible to repair vehicle engines while they were running
- Certain scopes allowed to look through the smoke from smoke grenades (https://feedback.bistudio.com/T141155)
- The M1025 driver was accessing the wrong lever when switching gears
- Damaged Santa's hats looked pristine while worn
- The Claymore mine explosion did not have the proper volume when the player was facing away
- Opened food cans did not fit properly into the inventory UI (https://feedback.bistudio.com/T157660)
- Respawning from unconscious state could result in a black screen (https://feedback.bistudio.com/T169330)
- It was possible to deploy the spotlight using the drop action
- The Gunter 2 did not have sounds when removing and attaching wheels
- Large clusters of rocks and cliffs could result in in client performance drops
- Manual transmission from vehicles could get desynced when changed too quickly (https://feedback.bistudio.com/T168465)
- Stealth-killing infected with rifle bayonets could result in a glitch
- Player corpses had collisions after committing suicide
- Vehicle horn sounds would fix to a specific position (https://feedback.bistudio.com/T169863, https://feedback.bistudio.com/T169862)
- The player collision was conflicting with vehicles while sitting in them
- It was not possible to pull corpses from vehicles
- It was possible to prevent dehydration through non-hydrating food (https://feedback.bistudio.com/T168824)
- Reduced the chance of getting desynced in doors by running through them while closing (https://feedback.bistudio.com/T170121)
- It was possible to stack the ammo box and dry bag indefinitely (https://feedback.bistudio.com/T170051)
- Howling of wolves was not synchronized for all players (https://feedback.bistudio.com/T160845)
CHANGED
- Vehicles can spawn without wheels again
- Wheels can again be damaged
- Reduced the eye zoom distance while sprinting
- Reworked item weight calculation (fixing several bugged item weights)
- Item wetness now influences their weight again
- Weight of the carried gear now impacts player movement inertia
- Increased the time needed to refill the car radiator
- Checking a player's pulse is now a continuous action
- Increased the lifetime of improvised explosives to 5 days, which can be refreshed through a flagpole
- The stairs of the concrete silos are now usable to access the roof
- Adjusted the geometry of barrels and fireplaces to cause less issues when colliding with vehicles
- Improved the surface detection for throwing impact sounds
- Optimized the character update to environmental exposure
- Lowered the hit points of improvised feet covers and gave them louder walking sounds (https://feedback.bistudio.com/T169140 - private)
- Positional wind and tree creaks are more audible now
- Tweaked the 3rd person camera collisions to reduce possibilities of exploits
- The 3rd person camera zooms in when an obstacle is in front of the camera
- Disconnect due to a server restart will no longer kill restrained players
- Updated map textures to reflect recent map changes (https://feedback.bistudio.com/T163844)
- You can now stealth-kill with the Cleaver
- Replaced outdated dirt pile model
- Updated textures on static pipes
- Updated sounds for the different stages of cooking for more variety
- Slightly increased the volume of the stealth kill
- Improved the sun reflection on water and changed its color in quarries
- Skinned animals now yield more pieces of meat
CHERNARUS
- Fixed: Green and black plate carrier vests and their attachments did not have their intended lifetimes (https://feedback.bistudio.com/T168947)
- Tweaked: Increased chance for random positional bird, insect and tree creak sound to play
- Tweaked: Increased audibility of the positional bird sounds during windy weather
- Changed: Adjusted player spawn points for more even distribution
LIVONIA
- Added: Artwork of the winner of the GraffitiZ contest
- Added: New props to the Dambog ammunition storage
- Fixed: The Brena Health Care Center was not spawning paramedic infected (https://feedback.bistudio.com/T168337)
- FixedPolice cars were not spawning loot
SERVER
- Added: Server config parameters for connectivity warnings (Documentation)
- Added: Gameplay JSON version mismatch and default value handling
- Added: Parameter to gameplay config (JSON), that allows people to disable the behavior of influence of stamina to inertia (Documentation to be updated soon)
- Added: Parameters to gameplay config (JSON) that allows control over variety of stamina consumers (combat, climbing,..) (Documentation to be updated soon)
- Added: Launch parameter "storage" to define root folder for storage location ("-storage=") (Documentation)
- Added: Functionality which will copy over storage when a storage exists in default location (mission) but not in the custom location provided by the storage launch parameter
- Added: Warning when DE spawns an entity with no Types entry
- Fixed: Sawedoff18 was missing from types
- Fixed: Deleting events.bin but not vehicles.bin would cause events composed of eventgroups to have the possibility to spawn inside each other
- Changed: Improved error messages and error handling regarding storage location
- Changed: Adjusted ping calculation to be more forgiving with individual spikes before kicking a player
MODDING
- Added: DiagMenu script API
- Added: Variety of new debug settings within the script section of the DiagMenu
- Added: ScriptCaller, a stricter ScriptInvoker which is expected to hold one func
- Added: DayZPlayer.GetKickOffReason to get the reason why a player was kicked off
- Added: 'EntityAI.IsSimpleHiddenSelectionVisible'
- Added: Common script class 'DayZCreatureAIInputController' to control Animals and Infected movement and behaviour states
- Added: Script method 'InventoryItem::ForceFarBubble' to allow items to temporarily be visible from further distances
- Added: Added physics function 'dGetInteractionLayer' to check if two 'PhxInteractionLayers' can interact
- Added: Collision overlap testing methods to DayZPhysics
- Added: "$storage:" prefix can now be used to access storage through script
- Added: Common script class 'DayZCreatureAIInputController' to control Animals and Infected movement and behaviour states (https://feedback.bistudio.com/T158984)
- Added: Launch parameter for diag exe to allow window resizing '-resizeable'
- Added: weightPerQuantityUnit config parameter that defines a weight of one quantity unit
- Added: 'Human.PhysicsEnableGravity' for enabling/disabling gravity
- Added: 'dBodyIsSolid' (and 'Human.PhysicsIsSolid') for checking if the entity has collision enabled
- Added: 'dBodySetSolid (and 'Human.PhysicsSetSolid') for enabling/disabling the collision checking of an entity
- Added: Command line parameter '-scrDef' to enable modding defines in script in Workbench/Diag executables
- Added: Command Line option '-newErrorsAreWarnings' to Diag/Workbench executables
- Fixed: Buldozer crashing after selecting an object which was deleted and restored (https://feedback.bistudio.com/T169650)
- Fixed: Base game script defines weren't available in 'engine' and 'gameLib' script modules (https://feedback.bistudio.com/T169907)
- Fixed: Character influences the wheel simulation of a vehicle (https://feedback.bistudio.com/T168870)
- Fixed: On Diag exe, when one player's hands got bloody, all nearby player's hands would as well
- Fixed: Conflicting synchronization of entity hierarchy with 'IEntity.AddChild' and 'Human.LinkToLocalSpaceOf'
- Fixed: 'CollisionOverlapCallback' destructor wasn't being called
- Fixed: Docs: string.Split bad usage example (https://feedback.bistudio.com/T154855)
- Fixed: Docs: string.ToAscii bad script declaration and typo in example (https://feedback.bistudio.com/T160003)
- Fixed: Function string.LastIndexOf was not linked (https://feedback.bistudio.com/T155602)
- Fixed: Object::SetHealth could not be called on local objects (https://feedback.bistudio.com/T168604)
- Fixed: Crash in TextListboxWidget::GetItemData (https://feedback.bistudio.com/T154626)
- Fixed: ScriptCallQueue.GetRemainingTime(...) methods
- Fixed: HumanInputController.OverrideAimChangeY was incorrectly using values from HumanInputController.OverrideAimChangeX (https://feedback.bistudio.com/T151736)
- Fixed: DayZPhysics.RayCastBullet and DayZPhysics.SphereCastBullet would not pass the 'hitObject' (https://feedback.bistudio.com/T150488)
- Fixed: ScriptCallQueue stopped working correctly after 4-5 hours of uptime (https://feedback.bistudio.com/T156746, https://feedback.bistudio.com/T151279)
- Fixed: Scripted command method 'PrePhys_IsTag' would not work in the intended way (https://feedback.bistudio.com/T165933)
- Changed: Moved and renamed certain RPCs relating to Diags to prevent conflicts and usage outside of Diag
- Changed: ScriptInvoker now has additional flags and documentation
- Changed: New compile errors will be displayed as Warnings outside of Diag/Workbench to minimize impact on existing mods
- Changed: New compile Errors being displayed as Warnings will contain the text "FIX-ME" to signal the importance of fixing these
- Changed: Improved func reliability and error messages
- Changed: "Overriding function but not marked as override" has been changed from being a "Workbench-only warning" to an error in Workbench/Diag and Warning in regular exe
- Changed: Weapon chamber and internal magazine changes now also trigger EntityAI.EEAmmoChanged
- Changed: Weapon and magazine textures now contain the bullet for better optimization
- Tweaked: Widget::GetRotation exposed
- Tweaked: return type of ActionBase::IsEat (https://feedback.bistudio.com/T169770)
- Removed: Incorrect usage of 'func' by NotificationSystem as it is only meant to be paired with proto functions, will unfortunately break compatibility with mods using the removed Bind and Unbind functions
- Removed: Calling of super of Engine events (https://feedback.bistudio.com/T164047)
KNOWN ISSUES
- The character might shake when close to doors
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DayZ 1.20 bei GermanDayZ
Hallo Community,
morgen ist es mal wieder so weit. Bohemia beschenkt uns wieder mit einem neuen Update, kein wirklich neuer Content, aber viele Fehlerbehebungen, ebenso sollen viele Probleme bei den Fahrzeugen behoben sein. Räder funktionieren wieder.
Aber wie ihr es mittlerweile bei uns kennt wird dies, egal welche Features die Entwickler uns so liefern, wieder einen neuen Spielabschnitt bei GDZ bedeuten.
Also das (un)wichtigste zuerst:
DayZ 1.20 wird einen kompletten Wipe aller unserer Server mit sich bringen. Alle werden bei 0 anfangen. Modded sowie Vanilla.
Dies gibt uns wieder die Möglichkeiten größere Features hinzuzufügen, zu überarbeiten oder nicht funktionierende zu entfernen.
Das Update / der Wipe wird wie bei GDZ mittlerweile gewohnt eine neue Season einleiten.
Diese Season wird dabei etwas anders starten wie die vorherigen. Es ist für den Anfang nicht geplant, große neue Mechaniken / andere Mods zu integrieren, um die Fehler gering zu halten. Alle Features, die ein Wipe benötigen, sind integriert und warten auf ihren Einsatz, wenn der bisherige Content wieder in seinen normalen Ablauf funktioniert. Es ist nicht geplant, aktuell laufenden Content zu entfernen.
- Freut euch auf eine erweiterte Chernarus Map, vorhandenes wurde überarbeitet und neue Orte hinzugefügt.
- Ein komplett überarbeites Einlagerungssystem. Betrifft jeden Basebuildung Container und hoffen somit die Performance zu verbessern
- Neuen Items werden hinzugefügt, auch ein neues Möbelstück
- Die Möglichkeit, wo gebaut werden kann, haben wir uns nochmal angeschaut und versucht zu optimieren
Weiterer Content ist geplant, aber erstmal starten. Ein detaillierter Changelog nach dem Release der neuen Season folgen. Auch wird nicht alles sofort zum Start aktiv sein.
Ich rechne mit einem Update morgen Nachmittag und wir werden sicher den Abend für alles brauchen.
Hoffe, ihr seid bei der neuen Season wieder am Start und sagt allen Bescheid, dass GDZ wieder da ist.
Vorfreudige Grüße
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Wenn du dasselbe Problem auch auf einem anderen Gerät hast, würde ich das Problem bei Steam suchen. Steam Cloud deaktivieren. DayZ Ordner löschen, Spiel starten, Steam Cloud aktivieren.
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Systemanforderungen bei GermanDayZ
Hallo Community,
da unser liebes Spiel schon 10 Jahre alt ist und seitdem viel im Spiel passiert ist, natürlich auch bei GDZ, möchte ich hier die Systemanforderungen für 2023 anpassen.
Vanilla spielt hier keine Rolle, es geht um die Voraussetzungen die Spieler bei GDZ mitbringen müssen, ich setze extra die Angaben etwas niedriger an, gute Hardware ist natürlich auch immer eine Geld Frage und es wird bei uns keiner deshalb ausgeschlossen. Aber um euch einen Überblick zu geben, was für DayZ / GDZ wichtig ist, möchte ich diese Aufstellung erstellen.
MINDESTANFORDERUNGEN EMPFOHLEN Betriebssystem Windows 7 64 Bit Windows 10 64-Bit Prozessor Intel Core i5-6600K bzw. AMD Ryzen 1600X Intel I7 bzw. AMD Ryzen 5 (neuere Generationen) Arbeitsspeicher 16 GB DDR3 24 GB DDR4 Grafik Nvidia GeForce 960 / AMD R9 380 (für Chernarus)
Nvidia GeForce 980 / AMD RX 570 (für DeerIsle)Nvidia GeForce 1080 / AMD RX 5700 Speicherplatz 40 GB SSD Speicher (HDD wird nicht unterstützt) 50 GB M.2-NVMe Speicher Frames-per-Second 30 FPS > 60 FPS Natürlich sollte auch die Internetverbindung, (mind. 10 Mbit) gut sein und bestenfalls mit LAN-Kabel statt WLAN verbunden sein.
Besonderes Augenmerk liegt bei GDZ auf Grafikkarte und den Speicher sowie FPS.
Erklärungen:
Sollte das Spiel bei euch unter 25 FPS laufen wird es zu Problemen führen, nicht nur das es ruckeln wird. GDZ bietet einen eigenen Hackerschutz, den alle nur als Wallhack-Protection kennen. Viele Mechanismen müssen erfüllt sein, um ein Bild zu bekommen. Solltet das System im Ladebildschirm keine 25 FPS erreichen, wird dieser euch nicht in das Spiel lassen. Deshalb ist es umso wichtiger im Spiel die FPS anzeigen zu lassen, vor allen als DeerIsle Spieler. Diese Map hat noch so einige Orte wo die FPS massiv abbauen, auch bei guter Hardware. Solltet der Spieler dort ausloggen, wird er nicht mehr ohne Hilfe auf den Server kommen. (Wie aktiviere ich die FPS Anzeige in Steam?)
Ebenso dürft ihr bei der Wallhack-Protection nicht aus dem Game "tabben" bzw. minimieren. Sollte das Game nicht im Vordergrund laufen, geht der Einlog-Timer nie nach unten, bis ihr wieder ins Spiel zurückkehrt und ein Bild bekommt.
Es wird mindestens eine SSD für GDZ vorausgesetzt, eine HDD wird nicht mehr von uns unterstützt. Es reicht auch nicht nur das System darauf zu installieren, es muss das komplette Spiel auf dieser installiert sein.
Ich möchte euch bitte, solltet ihr einen Punkt in den Mindestvoraussetzungen nicht erreichen, kein Ticket bei uns zu eröffnen, indem es um das Thema Performance geht.
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Also auf Chernarus gibt es viele von uns platzierte Höhlen, die kaum einer kennt, vllt sogar noch nie gefunden wurden und somit noch nicht mal eine Tür brauchen.
Ebenso zusätzlich noch die indirekt angekündigten dutzend Höhlenbunker, die von vielen gut benutzt werden und es Ingame Karten zu finden gibt, die diese markieren. Lost Places Chernarus II - Lust auf Abenteuer?
Wie viele Höhlen braucht es noch? Antwort: Alle.
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Mit dem nächsten DayZ Patch wird dieser Status quo der Fahrzeuge sicher behoben. Das sagen wir uns schon seit den ersten Alpha Release 2013. Wenn man sich das lang genug sagt, glaubt man auch irgendwann daran. Das ist Hauptgrund wieso es Taxis bei uns gibt. Um so eine Achterbahn mit minimalsten Verlust zu überstehen.
Todeszonen weit umfahren, vorallen auf Deer, mit seinen Baustellen, könnte helfen.
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Sieht für mich nicht wirklich nach einen Baselag aus, eher nach einen der anderen vielen Problemen mit Fahrzeugen in DayZ. Youtube ist voll solcher funny Videos.
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Cooler Dude und danke für den gut geschnittenen Content bei GDZ. Bitte mehr davon.
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Sollte theoretisch dann auch die Fässer betreffen, habe ich noch nicht angeschaut.
Ein Timer der läuft, wenn einer einen Container aufmacht, der dann an jeden einzelnen Container hängt, den dann alle Spieler auf dem Server ausführen, würde zu genau dem Gegenteil von Performance führen
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Wenn ich alles könnte, wäre das schön und wir wären schon viel weiter. Leider alles Selbststudium und Trial & Error
Bei Sehen und Wissen bin ich bei dir, soviel das ich wohl das Game nie wieder normal spielen werde und eigentlich nur noch versuche den Spielern die DayZ Magie so lange wie möglich erhalte.
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Ich weiß wieder, wieso ich normal keine Reviews veröffentliche.
Die Waffenwand ist ein Beispiel. Es wird fertig natürlich alle Container betreffen.
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Du musst eine ServerDZ.cfg haben. Ohne würde der Server nicht starten. Wenn du diese nicht siehst bzw. bearbeiten kannst, musst du dich an deinen Anbieter wenden.
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Das musst du normal den Modder fragen, bei Zen ist das aber kein Problem, wie du in seiner Beschreibung lesen kannst.
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DayZ:Gameplay Settings - Bohemia Interactive Community
enableCfgGameplayFile = 1;