Hallo liebe Community,
setzt euch, heute möchte ich euch eine Geschichte erzählen.
Wie die meisten von euch wissen verlief der Umzug unseres Servers seinerzeit problematischer als geplant. Dies hatten wir Fragnet zu verdanken:
Zitat
Das ganze nahm mit der letzten Rechnung seinen Anfang. Laut unserer Auflistung hatten wir auf den Euro genau genug um den letzten Monat zu bezahlen, aber 10 Tage vor Ultimo galt die Abschlussrechnung immernoch als offen mit 105€.
Am 16. Februar 2017 wurde Ticket #139253 erstellt. Die folgenden Auszüge sind unverändert (inklusive Fehler) - abgesehen von E-Mail Adressen. Die Namen der Berater lass ich der Fairness halber weg.
ZitatAlles anzeigenGood evening Fragnet team,
would you kindly use the money we have added over the time via "add funds" to cover the remaining costs of Invoice #561328?
2015/03/23 paypal €10.00
2015/10/14 paypal €10.00
2016/07/13 paysafe €25.00
2016/08/23 paysafe €10.00
2016/09/23 paysafe €50.00
As far as i can retrace it the money hasn't been touched by any invoices yet and it covers the costs nicely.
Thank you and have a nice evening
JB
Nach 14 Minuten Reaktionszeit (Respekt) kam auch direkt die Antwort.
ZitatHello Jan,
The account's existing credit balance is automatically applied towards any invoice when it is created, where it seems your credit balance has paid all of your recent invoices in full each month. With that said, the credit balance was already automatically applied to Invoice #561328 and covered €45.00, where the remaining balance is €105.00. Keep in mind that both Add Funds and Group Pay are deposited into your credit balance, where this will be actively used prior to any payment being owed.
If you need any further assistance, don't hesitate to get back with us!
Eine Absage mit Verweis auf deren automatisches Rechnungssystem. Mit dem Ding hatten wir bereits unseren Spaß, aber das ist eine andere Geschichte.
Mit der Macht des Windows Calculators mache ich mich also ans Werk, sicher dass Fragnet falsch liegt. Nach mehreren Durchläufen der Spendenliste etc. zeigte sich eine deutliche Differenz.
ZitatAlles anzeigen
Hello again,
our ticket history should be reason enough to doubt any automatic systems here. Also forcing the customer to do the match is a good way to lose said customer sooner then later.
Anyway, here are some facts.
Invoice total: 3939,46 (also taking the refund into account)
Total Group Pay: 3779,46
3939,46 - 3779,46 = 160
Now lets see about those "add funds".
Invoice 264119, 384431, 536196, 540222, 530139 and 540221 -> 105€.
Something doesnt fit here. Also lets not forget Ticket #927526. Let me rephrase:
"We do realize that such matters are unexpected, however we will provide (1) free week of service as compensation once delivered. if you would however prefer not to wait, we completely understand and of course will provide a refund in full upon request."
AFAIK we never received that 1 free week of service. Or we did receive it and thats why everything was fitting so perfectly in my first calculation.
Long story short, dont tell me im wrong unless you prove it to me. Now its your turn.
JB
Der Kunde macht die Arbeit. Auch in Deutschland sehr beliebt, nur nicht beim Kunden.
ZitatHello Jan,
I'll forward this to the billing department to review further, apologies for any inconvenience caused.
Ihr glaubt nicht wie oft wir das von denen schon hören mussten.
Zwischen diesen beiden Ticketantworten hat Fragnet in der Nacht vom 26.02. zum 27.02 unseren Server abgeschaltet, es war absolute Funkstille. Das Ganze gibt es hier nachzulesen: http://board.germandayz.de/ger…-1-2/msg111886/#msg111886
Es folgte nach Abschaltung auch die ordnungsgemäße und der Situation angepasste Kündigung des Servers unsererseits. Auch darauf keine Reaktion, die Kündigung wurde wohl automatisch akzeptiert.
Am 10.03.2017, pünktlich zu meinem Geburtstag, beglückte uns Fragnet aber erneut mit einer Antwort.
ZitatAlles anzeigenHello Jan,
Sincere apologies for the delay on this matter.
We've manually gone through all your transactions and can confirm that there was an error in the system where €263.54 wasn't added to your credit balance. The amount has been added to your credit balance now!
We just tried re-enabling your server but noticed that you've submitted a cancellation request which resulted in the server being terminated. Do you want us to create a new server for you with your previous hive? If so we'll proceed and add one week to your billing cycle and have the server setup.
Let us know how you want to proceed!
...ein Fehler bei dem €263.54 nicht berücksichtigt wurden. Wohlgemerkt einige Zeit nachdem der Server von Fragnet abgeschaltet und in der Folge von uns gekündigt wurde. Dies ist den Herren nun auch aufgefallen und man bietet uns großzügig eine Wiederanschaltung an.
Hier beginnt der Affentanz.
Ich muss dazu sagen, dass die Antwort genau in meinen Urlaub fiel und ich im Anschluss krankheitsbedingt ausgefallen bin. Aber selbst das wissen die Kollegen von Fragnet später noch zu überbieten.
ZitatHi,
excuse the delayed reply. We need some more time to discuss this internally. I'll come back at you.
JB
Die Höhe der Gelder, die Fragnets System einfach mal so nicht gewertet hat war übrigens auch für uns sehr überraschend.
ZitatHi Jan,
Understood, simply reply to this ticket whenever you have made a decision!
Please let us know if you need further assistance.
Die Klärung verschob sich also auf Anfang April.
ZitatAlles anzeigenHello Fragnet Team,
excuse the delay again, i had to take care of some health issues, took some time...
Anyway, first of thank you for ironing out that error in the system, getting money is always a pleasure. But as you already took notice of, we cancelled our server after it was shut down during your investigation. As you may know, this was a community server and getting shut down all of the sudden is not practical in this kind of situation. This led us to rent a server elsewhere on the same day "ours" here was shut down. Therefore i do thank you for offering us "our" hive again, but it would not make any sense because the new start is already done. Getting "our" old server back for the time being would just be a waste of money and there is no way to explain that to the donators.
Because of the reasons above i would kindly ask you to transfer that money to my PayPal Account "@" so the donations can be put to a good use. I hope for your understanding in that matter, please dont forget that this is money from donations and I am sure our donators would greatly appreciate that.
Sincerely
Jan Breede
Kurzum bitte ich um Auszahlung des Guthabens auf meinen Paypal Account, um die Summe von dort auf unser neues Konto zu übertragen.
ZitatHi Jan,
Thank you for contacting us.
I'll go ahead and flag this for the billing department to look into for you.
Bitte warten.
11.04.2017
ZitatHi Jan,
Unfortunately, while I understand you would like to use the credit balance elsewhere, we are unable to send the credit balance to your PayPal account as they never came from your PayPal account originally. You would need to use the credit balance towards any of our services here at Fragnet. It does not have to be used immediately as your credit balance does not have an expiration date.
Please let us know if you need further assistance.
Eine Auszahlung auf mein Paypal Konto sei nicht möglich, da die strittigen Einzahlungen nicht von dort kommen würden. Genau diese Einzahlungen, die bis vor Kurzem nicht da gewesen sind und somit eigentlich unzuordbar sind. Dies versuche ich den Herren im Folgenden auch nah zu bringen.
Weiterhin versucht man auch uns dazu zu bewegen, das übrige Geld doch bei denen auszugeben. Selbst der Auftraggeber meines Arbeitgebers hätte nicht so viel Frechheit besessen...
ZitatAlles anzeigenHello again,
i expected as much. Server admins tend to talk to each other, thats why i know cases like that already happened where you did transfer the credit balance to a paypal account of choice. Therefore i wont take a no for an answer.
Lets be honest, after all that happened, especially lately, we wont rent another server here. Ever. So telling me we can use our credit balance with a different product here is a waste of time. Also we are not talking about a small error, the difference of what we had before our complaint and now are 200+ euro.
I am thinking about informing the legal departement of BIS about this incident (had to take that step once already, back in 2015) so i hope your next answer will be more pleasent.
Sincerely
JB
Der Grund weshalb ich mich mit dieser kleinen Story an euch wende wird nun langsam ersichtlich. Es wird weiter gepokert.
ZitatAlles anzeigenHello Jan,
Donations (group pay) is a different case. If you had added all the credit balance yourself through "add funds" then we would be able to refund the transactions to you. In this case we can only refund the donations to the original owners.
The only other option is for each donator to contact us and approve that the funds are refunded to you.
Let us know how you want to proceed!
Man glaubt manchmal nicht, dass da am anderen Ende wirklich jemand eine Firma vertritt.
ZitatLast time i checked there were about 220+ paypal donations and 5 paysafe transfers. There is no way for me (and for you i guess) to know whose money is part of the €263.54. So you tell me how to proceed with that. To reach every one of them i have to go public with this. Is this really what you want me to do!?
Nach der folgenden Zwischenmeldung umhüllt sich Fragnet erneut in einen Mantel des Schweigens.
ZitatHello Jan,
I would personally consider the newest transactions chronologically to be the ones in credit balance.
I will flag your ticket for our billing department who will get back to you on how we can proceed!
Bitte warten...
17.04. - erste Zwischenfrage meinerseits und ein Vorschlag die Sache zu lösen. Entgegen der Behauptung weiter oben, dass ich nichts eingezahlt hätte habe ich über die Zeit sehr wohl auch gespendet.
ZitatAlles anzeigenHappy eastern.
Maybe i got a suggestion to cut this story short.
As you may have noticed, there are several paypal payments from "*@*" in our group pay. Thats me. The amount of money from those payments is more then enough to cover our current credit balance.
So basicly it would be a refund of my own money and i hereby agree to get refunded.
JB
Die Reaktion? Ihr ahnt es. Nichts.
26.04.2017
ZitatYou are taking your sweet time with this, dont you?
ZitatHello Jan,
Sincere apologies for the delay on this matter!
I'll re-flag this for the billing department and I'll also send a notification.
Bitte warten...
13.05.2017
ZitatJan,
I don't see a reason to send donations from other addresses to your address without the users confirming this.
As mentioned below, the best way to go is to proceed with refunding the donations one by one, for donations between October 2016 to March 2017 since those cover the amount of €263.54 (no donation were made from "*@*" during this period).
Genau die Antwort, auf die man gerne knapp einen Monat gewartet hat. Danke Fragnet.
Also um die Geschichte zusammen zu fassen:
[li]es lag ein Systemfehler bei Fragnet vor, weshalb uns 263,54€ unterschlagen wurden[/li]
[li]während Fragnet diesen Fehler gesucht hat wurde unser Server abgeschaltet und der Umzug nach Gamingdeluxe gezwungenermaßen vorverlegt[/li]
[li]Fragnet möchte uns das Geld nicht direkt auszahlen, sondern uns lieber dort binden[/li]
Allen Fragnet Kunden kann ich DRINGEND nur raten die Einzahlungen überprüfen zu lassen. Macht den Typen arbeit, es ist euer Geld!
Alle Spender, die uns seit Oktober 2016 unterstützt haben werden die nächsten Tage von uns kontaktiert mit Verweis auf diesen Beitag.
Im Namen des GermanDayZ.de Teams kann ich mich nur für diesen Vorfall entschuldigen. Leider spiegelt sich hier sehr gut die desaströse Lage der DayZ Standalone Serverhoster Welt. Wir hoffen auf euer Veständnis und auf eure Mithilfe, sollte diese nötig werden.
Wir halten euch selbstverständlich Up-To-Date.
mav