Beiträge von CluClu
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Evtl hilft euch das bei der Fehlersuche:
Habe momentan das Problem das beim Versuch auf den 2017 zu kommen ein battleeye kick mit "script restriction #20" kommt ....wenn der nicht kommt (ca. bei jedem 2ten Versuch) hängt sich das Spiel im Ladebildschirm auf (laut Commander bin ich dann auch nicht mehr auf dem Server), in die Lobby komme ich jeweils ohne Probleme, Missionsdatei wird auch geladen. -
[img width=500 height=500]http://laughingsquid.com/wp-co…r-gel-20100804-105647.jpg[/img]
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lool....der Waschweiberskin rockt!
...sehr schade das es nicht so einfach umsetzbar ist....wie sähe es denn mit sowas aus:
[img width=500 height=500]http://i.imgur.com/tjN8f.jpg[/img]
[img width=500 height=500]http://i.imgur.com/MCBqC.jpg[/img]
Das sind Customskins für Arma2, würde an der Kleidung nix ändern und sollte sich einfacher umsetzen lassen....
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Versuch mal Battle Eye neu zu installieren oder evtl downzugraden...Battleeye is son Spiel für sich...
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Ich mag die Idee^^
Wäre es machbar als Strafe für diverse vergehen anstelle des Doseninventars einen Speziellen "Wanted" skin einzuführen?
...nen gelb leuchtenden Kürbiskopf aus WarZ z.b.?
...zeitlich natürlich begrenzt je nach StrafhöheEin Vorschlag wäre auch das sich Spieler freiwillig für eine gewisse zeit (aktiv gespielte Stunden) "Wanted" melden können wenn Sie ne Herausforderung suchen, nach Ablauf der Zeit bekommt entweder der Kopfgeldjäger oder der Überlebende Gesuchte die Belohnung oder zumindest ne Art von Hall of Fame Eintrag...
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Habe mir das gestern mal angesehen, finde das ist ein sehr gelungener Mod, macht echt Spass und ist mal ganz was anderes (gehöre zu denen die Arma erst durch DayZ gefunden haben).
Hätte da noch ein paar Noobfragen dazu:
-die ganzen Markierungen (Kreise) auf der Karte sind Basen die von Spielern erbaut wurden?...je grösser der Kreis desto grösser die Base?
-kann man beim Einloggen Einfluss auf die Berufswahl nehmen?
-habe festgestellt das im Gruppen-Kanal alle zu lesen waren, dachte Anfangs das wäre der Fraktionskanal (wäre natürllch nice wenn man sich da absprechen könnte ohne das die Gegner einen lesen können)
-wofür braucht man das Funkgerät? (kommt mir grade so in den Sinn das diese Frage die vorhergehende evtl. beantworten könnte? :O )
-später des Nachts laggte der Server gewaltig, zumindest bei mir und nem Kumpel (ist das normal wenn der Server langsam "vollgebaut" ist das er anfängt zu zuppeln?) Vorher lief der mit ca 30-35 Spielern super, später mit 10 Leuten fast Standbild. Kam mir halt seltsam vor weil der mit fetten 120 Slots ja keine Probleme bei 10 Hanseln machen sollte.
Zero falls Du das liest:
Die Base um das Industrial/Baustelle in Cherno sah echt fett aus, sind gestern Deinem Aufruf diese anzusehen erst recht spät gefolgt aber haben sie kurz vor Restart dann doch noch gesehen. -
Overview of Rocket's AMA from today (self.dayz)
submitted 1 Tag ago* by Grimzentide@Grimzentide on Twitter
Original AMA Thread Here
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Do you think SA will come before April?
Yes I think so, but anything could happen and usually does. We'll know more when the results of the tech test are out. Any dates before then would be pure speculation, and my last speculation didn't work out so good.
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Any possible date or time frame for the closed test? Last week you said it would start imminently, so I was wondering how soon that was.
We're down to the last few things to fix before the first test servers pop online and we run the first full servers. Slowly we'll hand out the first keys and get a few servers running. Then we will reassess. It could go really well and we open up quickly, or it could go badly. Don't expect the tech test to be fun, or very pretty. It's a tech test, any game design that makes it into that will be a bonus.
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Rocket, when ArmA 3 comes out, are you going to mod DayZ into it or let the community do it?
My real hope, is that the next "DayZ" comes out and get's it's big break in ArmA3. I made a space mod for ArmA2 that I never released, maybe I might make that for ArmA3! I guess someone will mod DayZ for ArmA3 and it will probably be great for it, that's the awesome thing about this community.
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I was wondering if you plan to implement a sewer system via instancing in the major cities of Chernarus+?
I really want too. We'd need to do some magic though (or instancing... but only I am really happy with instancing as a solution at the moment! the programmers want to do it properly).
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Will the ragdoll system be initially available in the SA or you'll implement it later? I have fears about this because of the complexity of the RV engine. Keep up the good work, Rock on!
No ragdoll currently, it is a significant amount of work and one we haven't done yet. We looked at it, even tried some, but it was just going to cause far too much delay.
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Is the idea of making security systems for underground structures still in? I remember you mentioned that if you ever get objects as their own entities going that you might be able to "program" them. .. i.e. grenade attached to a door etc
I'm playing a lot of Space Station 13 at the moment and it is giving me some tremendous inspiration for ideas for base construction. But expect this more towards the end of this year. We have much ground to cover first.
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Has a chainsaw been added yet?
Nope, not yet. We've only really started on item art asset development recently, as we just confirmed all our desired item architectural changes are possible.
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Do you have anything in the works for more obtainable skins like the hero and bandit skins?
You can cloth yourself in custom items for each body part. So effectively, you create your own skin. We're still looking at options for humanity and we aren't tied down to a system yet.
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can we expect some unannounced surprises in the standalone release?
Absolutely. For the next 12 months at least, probably beyond that.
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From my point of view, one big issue of Arma/the mod is that a camo-player being 20 meters away is way harder to see, then the same player being 400 meters away. Same goes for loot on current crash-sites etc. Mainly because of the rendering distance of vegetation. Are you aware, and do you agree that this is quite important? Any plans on how to address it?
It is important, we're aware of it - but we haven't got it planned to be addressed yet. We're still on these major, sweeping, architectural changes.
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I've been quite impressed by seattle map in TOH. Would it be possible to rework the map to make it playable in DayZ?
It's very impressive map, but the issue is more it was designed for something specific (helicopters). DayZ needs interiors, they're really important. I think DayZ needs a new map, BI made, that features a western city... let's just say I have plans
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Are we going to be able to hide from zombies in trees and bushes? Swarm of zombies, I'll just sit in this bush until they give up.
Yes. Although for a few months expect these new mechanics to spontaneously break and hilarity ensu
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Has Marek Spanel (CEO at Bohemia Interactive Studio for those who don't know) played the mod/sa and given any feedback on it?
Marek has been extremely involved since very early in DayZ (since shortly after it's release really). He continues to be a key contributing member of the team both at a management/steering level and also with design.
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How do you deal with the stress of the game? When you get overloaded with Questions and the difficulties with the development etc, whats your method of keeping things together?
Bizzarely enough, aside from running or one of my hobbies like mountaineering or wakeboarding (which I can rarely do here) - the greatest stress relief comes from modding someone elses game. I love KSP and love modding for it, and I am really in love with Space Station 13 at the moment, and loving making new maps and editing/modding it. There is something inherently beautiful about modding that I just love. I probably was having a slow-moving nervous breakdown towards the end of last year, really. But this year has been great, the progress has been outstanding and all the huge gambles we took architecturally last year have started paying off.
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With implementation of clothing slots, what type of range of clothing has the team discussed and what kind factors have gone in on the decision process? (ex camouflage, body & head armor, degrading rates,)
All of the above!
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How do you intend to build upon the vehicle system and how you repair vehicles. Will it be a standard hunt for parts or will you be able to remove a few working parts from other damaged vehicles to rebuild your own?
Not initially, vehicles will remain very, very basic. But later we will add great depth to the parts mechanic something like a "vehicle construction" system. This will be our first foray into "endgame" type content, after we have stabilized the build.
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Will there still be a 'dot' system and will it potentially still allow ESP hacks (which are hard to detect)?
I want to remove the crosshair but I suspect we will have it configurable by servers. Same with 3rd person, but no firm decision is made yet we need to test everything out with you guys first. Hacking is something we will have to work on for the life of the product. I.e. forever. We just have to try this new architecture and continually innovate, adapt to the change of pace. That's just the reality of the world.
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Are you still considering underground bases? It was mentioned early on but not so much since.
Once we have things really stable and solid, like a really good experience (I estimate loosely on my return from Everest in June), I think we will start with base construction. I've been playing A LOT of space station 13 and it has given me some great ideas.
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The end game. While 'surviving' is a big part of the game, there is a point where you have little more to do apart from hunting down other people or continuing to hoard things. Is there something in the works for people to aspire to? Something like 'If you want to go to this island, you have to survive x days' or another survival based benefit? (even small achievements) I'm looking it from the perspective of longevity rather than having the game degrade into a FPS with cities, zombies and flares. tl;dr - I'm geared up rocket, Do I go out shooting people dfens style endlessly or live in the forest like a hermit? Is there something more to aspire to?
Firstly, once we have DayZ stabilized into something reasonable - we will look at some advanced vehicle stuff. I.e. sort of vehicle construction, adding different parts to vehicles etc... Then towards the end of the year, probably, looking at base construction as an entirely new game mode.
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Can we expect any new guns/gear upon foundation release?
yes lots
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Will each gun have their own unique sound in SA? I ask because it can be frustrating not knowing if I'm being shot at by an M24 or a DMR. Knowing the difference would help me know if I should make a break for it or not.
Ermm... sound isn't something we've played with alot yet. It's something we can easily improve - we want the freedom now to innovate, which means not getting locked down because we created certain content. The pace of our innovation is insane at the moment and is entirely changing the landscape of the future content changes.
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You compare the SA to Minecraft a lot in terms of the foundation release and then content updates thereafter, alpha pricing, etc. Are there any plans in the forseeable future for a one-time or yearly Minecon-style DayZ event?
Probably, no plans as yet. I would say by June we have a good picture on the success of DayZ as a whole and sometime around then we'll have a good think about the future.
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How long is the invite only SA test going to last before it opens up to the rest of us?
As long as it takes to smooth out the architectural issues.
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the price
Cheap for a start, rising in price during development.
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How often will updates come out ?
Daily/weekly. Pushed through steam as delta updates (<3 you steam!)
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Will there be some kind of report system in case of hackers ?
TBC, likely something we will have to work on improving for the entire life of the product.
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To what extent will customization go, e.g clothing, character
clothing, full range of selections: Head, eyes, torso, pants, feet, gloves, vest, backpack.
gefunden bei:
http://www.reddit.com/r/dayz/c…f_rockets_ama_from_today/-----------------------------------
noch eine wichtige Info:
SCAM WARNUNG!!!
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Also habs jetzt mal angezockt....
- das wanken der Bäume und Büsche im Wind fetzt gewaltig (ist ja jetzt Nacht auf dem Server und da meint man wirklich überall Bewegung zu sehen)...einzig etwas mehr Windsound wäre noch wünschenswert
- einzelne Strassenlaternen in den Ortschaften machen Atmosphäre
- kommt mir vor als gäbe es relativ viele Zombies mit gutem Gehör (die haben teils noch auf meine Schritte im Gebäude reagiert wenn sie auf der anderen Strassenseite waren, hatte hier jedenfalls das erstemal Grund zum Schleichen wenn ich in einem Haus war)
- einmal kam ne grosse Horde geschlossen aus einer Tanke am Ortseingang, dann im Rest des Ortes keiner mehr...falls da ne Absicht dahintersteckt möcht ich mal sagen: gut inszeniert! (der ungewohnt leere Ort war deswegen spannend weil man damit rechnet das jeden Moment welche nachspawnen)
- die Kälte ist durchaus ein Thema (hatte Spawn auf einer kleinen Insel und musste erstmal schwimmen, durfte mich aber dann gleich darauf an nem brennenden Heli aufwärmen )...sobald man sich aber zuwenig bewegt oder es mal regnet ist man schnell wieder unterkühlt
...das waren mal so meine ersten Eindrücke "Alone in the Dark @Potagorsk"
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Thx Adebar
...finde das ist eine schöne Map, werd ich morgen mal antestenInterview mit dem Entwickler der Karte:
http://www.youtube.com/watch?v=G9AFh2vdSp8
Der Jeep rockt!
...seht euch bei 21:13 die Schlucht an, finde solche Elemente machen eine Karte interessanter
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Interview von Rhinocrunch mit Matt Lightfoot vom Entwicklerteam
http://www.youtube.com/watch?v…5tU8eFPhjORNPq9pQ&index=2
....also 2013 kommt die Standalone auf jeden Fall!
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Neue Map "Isla Duala" diesmal ist der Schauplatz Afrika, erinnert etwas an eine Mischung aus Lingor und Takistan
hier gehts zum Download und den Installinfos:
http://opendayz.net/index.php?…icial-server-thread.6888/
Wer sich einen Eindruck machen will kann hier gucken:
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[img width=650 height=382]http://ramblingsofagrrlgenius.….com/2010/01/brainbug.jpg[/img]
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Whitelist!
Ok, das war das Wesentliche nun zum Rest vom Senf:Bin hier noch nicht so arg lange dabei und kenne den 2017 als eher beschaulichen Ort mit durchweg freundlichen Leuten (spiele aber auch nur spätnachts da muss man das etwas relativieren).
Ich mag 2017 weil es das Endzeit feeling vermittelt das ich mir für ein solches Spiel wünsche, passt auch besser in die Chernarus Umgebung, das "normale" DayZ macht sich meiner Meinung auf Taviana besser.Wenn ich bisher nach 2017 News gesucht habe fand ich oft Foren und Videos die 2017 als Langweilig abgestempelt haben weil man nichts mehr zu tun hat sobald man sich im Wald selbst versorgen kann und mangels Sniperwaffen etc. zuwenig PVP stattfände...
Jetzt hats Zombiehorden im Wald und man kann sich gegenseitig fressen....ob das auf Dauer Anreiz genug für die Spieler ist auf High-End Waffen zu verzichten wird sich zeigen...
Das nun seit dem Update so ein Boom stattfindet liegt wohl momentan auch daran das noch nicht so viele 2017er online sind, das kann sich auch wieder ändern.
Wenn allerdings das ganze andere Zeug seinen Weg in die Spielbarkeit findet das momentan in der Mache ist als da wären:
Tunnelsystem, Basenbau mit Autowracks und anderem Schrott, Schlafsystem etc...(die geilste Idee fand ich war aber das man eine Wahrscheinlichkeit hat sich nach Genuss von zuviel Zombiefleisch oder Zombiebissen selbst in einen zu verwandeln, glaub daran wird auch schon gescriptet )
...Dann wird das wohl zum König der DayZMod Mods
...und Dann wird auch der actionorientierte Spieler (der nicht deswegen 2017 spielt weil er insgeheim darauf hofft irgendwo bei Kabanino den letzten V8 zu finden weil der ja unweigerlich da sein MUSS!!! *g*) seinen Dauerspass an 2017 finden.Soweit die zugegebenermassen etwas wirre Prognose...
Nun das Fazit:
-Whitelist+Admin weil niemand gern mit Cheatern/Spammern/Idioten spielt, allerdings kann man mit der Whitelist evtl auch noch etwas warten, wenn sich genügend andere Server gefunden haben wird sich der Boom auch legen (ein Admin für die gröbsten Spacken wäre aber schon wichtig, bei sovielen Spielern brauchts ja auch mehr restarts)
...die Whitelist an sich ist aber sicher auch ein werbewirksamer Faktor, ich empfinde das durchaus als ne Art von Gütesiegel-was ist mit dem DayZ+ Server? ...könnte man nicht evtl. zumindest vorrübergehend den jetzigen 2017 aus Werbe- und Performancegründen offen lassen und einen 2ten 2017 mit Whitelist anstelle des Dayz+ Servers machen?
Kann da nicht beurteilen wie der so angenommen wird aber ich für meinen Teil finde das härtere Zombies die einen noch schneller bemerken noch nicht das wahre ist solange die noch durch Wände gehen und ich bei ner Tür immer noch das Risiko hab mir die Beine zu brechen.-ist es möglich die Kannibalensache und die Zombies im Wald auch ins normale Dayz zu importieren?
speziell diese beiden Optionen machen sehr viel her finde ich. Wenn das machbar wäre dann wäre ein Server mit normal Chernarus samt highend equip (mit nem Tick mehr bzw respawn länger unbewegter/kaputter Fahrzeuge) + evtl. Basenbau + Kannibalen und Waldzombies wohl das was die meisten Spieler ansprechen würde und auch dauerhaft Werbewirksamgreetz
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Basebuilding mit Autowracks etc.
http://opendayz.net/index.php?…7-and-base-building.6818/
...gibt interessante Ausblicke auf kommende Features in 2017, soweit ich das verstanden habe arbeiten sie auch an einem Tunnelsystem!
Sebe kann es sein das Du nen weiblichen skin hast? ...der macht bei Türschwellen momentan noch diverse Probleme, mir sind die erwähnten Bugs noch nicht so aufgefallen...kenne das eben nur von Berichten über den Frauenskin....
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es ist soweit
DayZ2017 1.1
New Features
* Dead Players / Zeds can be gutted and cooked with detrimental effect on humanity and high chance of infection
* Zombies Hordes Spawn in Forests
* Zombies spawn ratios and sensitivty raised.
* Gyrocopters added (land and water based) - water based can also be used on land.
* New Female Survivor Model (can wear backpack)
* New Bandit Model
* New Hero Model
* New Tent Model
* Bus Interior Retextured
* Added Retextured AN2 Civil
* Changed Survivor2_DZ to Epic_Beard_Man.
* Tank Armour Levels Lowered massively.
* Loot rebalanced (matches more common).
* Animal Spawn ratios brought back to default.Bug Fixes
* Backpacks can now stow weapons
* Tank LODS fixed
* Male Survivor Rvmats Fixed (they now show blood on the models)
* Various start up errors fixed.
* Removed Marek_DZ (Medic could self heal)
* Missing ice_apo_resistance\data\us_soldier_sabot_body_wound1.rvmat''http://opendayz.net/index.php?threads/release-1-1.7108/
Downloadlink für DayZ2017 1.1
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[img width=650 height=422]http://mightyjabba.files.wordp…ss_leia_vs_jabba_dio6.jpg[/img]
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[img width=375 height=500]http://community.imaginefx.com…age/7/217049/conehead.jpg[/img]
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...ay...cool...hatt ich nicht gesehn, kannst den thread löschen