0.55 Stable und persistenz

  • Greetings Survivors!

    As of the 0.55 Stable Branch update, persistence will no longer be an opt-in feature. Persistence is now moving into the active core features "zone". Private shard operators can request a reset of this through their GSP only in the case of any abhorrent behavior.

    What does this mean for you, the average survivor?


    As item cleanup and respawn is actively being worked on in order to function on a more comprehensive level - you will see DayZ gameplay become potentially significantly more difficult for 0.55.

    Item Cleanup / Respawn will be iterated upon in 0.56
    Loot concentration will evolve across the map as players scavenge and pick areas clean
    If the area you are in seems to be picked clean, you -must- adventure further inland
    Again - the behaviors involving sharp declines in loot concentration will be iterated upon and resolved, but for 0.55 you will see the struggle to survive become much harsher.

    Quelle:
    http://forums.dayzgame.com/ind…21-attention-persistence/

    &WCF_AMPERSAND"Meine Mutter hat mir immer gesagt: Irgendwann bist du in Irgendwas gut; Ich glaub&WCF_AMPERSAND' nicht, dass sie bei &WCF_AMPERSAND"Irgendwas&WCF_AMPERSAND" an Zombies töten gedacht hat&WCF_AMPERSAND"<br /><br />Besucht uns auf unserem Server: LangMach[GER] (89.163.135.145:2600)

  • Mal angenommen, es ist kein Aprilscherz: ich hoffe doch sehr, dass, im Gegensatz zu meinen Erfahrungen auf den Exp Servern in den letzten Tagen, wenigstens ein paar nützliche Gegenstände zu finden sind :D

  • Tja mal schauen, ob die das mit den Lootspawns dann wirklich in den Griff bekommen haben. Vorallem was das nachspawnen von Gegenständen angeht. Denn Wenn kein Essen mehr an der Küste nachspawnt sag ich schon mal viel Spaß beim verhungern an der Küste ;)


    In Summe ne super Sache. Hoffe aber, dass zumindest die Nahrungsmittel ein bisschen schneller nachspawnen. Ansonsten sehe ich uns alle schon an den Apfelbäumen, wie wir uns mit Fäusten um den letzten Apfel kloppen ;)

  • [Tweet]583265548852695040[/tweet]

    &WCF_AMPERSAND"Meine Mutter hat mir immer gesagt: Irgendwann bist du in Irgendwas gut; Ich glaub&WCF_AMPERSAND' nicht, dass sie bei &WCF_AMPERSAND"Irgendwas&WCF_AMPERSAND" an Zombies töten gedacht hat&WCF_AMPERSAND"<br /><br />Besucht uns auf unserem Server: LangMach[GER] (89.163.135.145:2600)

  • Also von unserem Clan ist davon keiner begeistert, die privaten Server sind teuer und man hat so schon kaum Einstellungsmöglichkeiten und jetzt nehmen sie einem noch die Wahl ob man den Server mit oder ohne Persistenz laufen lässt. Also ich hoffe sehr dass hier nachgebessert wird und wenigstens den privaten Servern die Entscheidung selbst überlassen wird, die auf dem offiziellen Hive können von mir aus alle mit Persistenz laufen ... die kosten ja auch um einiges weniger.

  • Persistent soll und wird ein Teil des Spiels sein. Da gibt's nix zur Auswahl ;)

    &WCF_AMPERSAND"Meine Mutter hat mir immer gesagt: Irgendwann bist du in Irgendwas gut; Ich glaub&WCF_AMPERSAND' nicht, dass sie bei &WCF_AMPERSAND"Irgendwas&WCF_AMPERSAND" an Zombies töten gedacht hat&WCF_AMPERSAND"<br /><br />Besucht uns auf unserem Server: LangMach[GER] (89.163.135.145:2600)

  • Auch Eugon hat ein Statement gegeben:


    I would like to explain how this tech works, since there is loads of misunderstanding everywhere.

    Central economy is a system which per server controls the amount of items in game. Old spawn system was hard to configure, and even harder to control and with survival gameplay being core to DayZ we had to move away from it sooner or later.

    Item settings can be changed in real time through our frontend or directly in database. Each item class is tagged as crafted/not crafted, and carries nominal/minimal/maximum amount.

    Nominal value directly controls the amount of items the server is aiming to deliver at initial startup, after that the system is controlled by cleanup + realtime respawn. When an item class reaches (nominal - minimal) it will start restocking. Maximum amount of item class on a server is (nominal + maximum). There is also a setting that dictates maximum amount of items on a server as a total.

    In current iteration each server oscillates between 19k-25k items with total maximum set to 45k. Respawn tick happens every 5 seconds as does cleanup. Each class has nominal/minimal/maximum values defined. When a items class gets to a minimal value (usualy about 50%) it start respawning based on priorities.

    That can constitute the base of the system with a lot more to talk about in detail which is not neccessary atm.

    Each item in persistence binary also carries a lifetime value, Aka the time in seconds it can stay on the ground before expiring. Tents and backpacks/cases have the value greatly increased while other items diminish in matter of hours. Thus the loot caches should only happen with tents/cases/backpacks. While the system cleanes these items, it quickly starts restocking the original spawn points (memory points on buildings). Items in tents/backpacks/player inventories are not part of the calculation!

    The configuration of the system is in progress as are the features :

    Bugs : Items can dissapear in vicinity of player as well as some misconfiguration causing items to dissapear instantly yesterday. Rarirty items except guns have not been configured yet so their spawn points are illogical. And a lot more.

    Future : We will continue to fine tune the system over the next couple months, With addition of new features, logical distribution, timing, And item class logic that evenly distributes the items over south/north/west/east.

    You can expect some finetuning of item numbers over next week and a lot more configuration changes when 0.56 hits. In the meantime enjoy the hardcore survival, and try to stay safe.

    EDIT : Since the question was asked more than couple of times, items have tags, as well as buildings and there is a heat map that coordinates the distribution to proper area/place. Only guns are configured now (and police station)

    EDIT2 : A small argument on reddit made me mention : These are not names of the aformentioned variables.


    Quelle: forums.dayzgame.com


    Ganz kurze, zusammenfassende Übersetzung:


    -Solch ein Lootsystem ist für ein Survivalgame ein absolutes Muss
    -Die Item-Einstellungen können von den Entwicklern jederzeit geändert werden
    -Jeder Item-Typ spawnt bis zu einer Maximalmenge nach
    -Momentan besitzt jeder Server 19.000-25.000 Items (Maximum bei 45.000)
    -Respawnzeit eines Items beträgt 5 Sekunden
    -Unaufgehobene Items spawnen nach wenigen Stunden neu (bis auf einige wenige wie Zelte, Rucksäcke etc. + deren Inhalten)
    -Bekannte Bugs: Items verschwinden plötzlich & gewisse Items haben unlogische Spawnpunkte
    -Zukunft: Feinabstimmung des Systems innerhalb der nächsten Monate, neue Funktionen, logische Verteilung und Klassenzuweisung usw.
    -Die Feinabstimmung der Itemnummern kommt schon in den nächsten Wochen und größere Konfigurationsänderungen kommen mit Patch 0.56
    -Solange genießt das hardcore-survival-feeling ^^

    Bei Fragen... fragen.

    Einmal editiert, zuletzt von saiboT ()