Beiträge von ErnaVII.

    Du weißt, es gibt genau eine Fraktion die das nicht stört, ganz im Gegengeil ;)

    Du weißt, es gibt genau eine Fraktion, der ich zugetan bin ;)


    Das Bergfest findet vom Grundgedanken im Lifebetrieb statt. Die letzten klassischen Bergfeste waren schlecht besucht vor langer Zeit. Deswegen haben wir das Bergfest Probeweise auf den DM verlegt.

    Es ist wohl wieder an der Zeit, es Mal auf dem Survival zu probieren, oder auch DeerIsle.

    Jeder kann ein Bergfest ansetzen und ausrichten. Aber bitte nicht die Orga oder spezielle Wünsche auf uns übertragen. Das ist viel zeitaufwendige Arbeit, bspw. das Loadout anzupassen/ zu verändern. Kills kann ich raussuchen und demjenigen zur Auswertung schicken, falls wer Bock hat.

    Btw, das Bergfest hat unregelmäßig, also eher monatlich als wöchentlich stattgefunden.

    Als jemand der von Beginn an dabei ist kann ich das nicht bestätigen. Dort war immer viel los, klar nicht soviel wie auf dem DM , aber doch ausreichend.


    Ich finde den Anreiz halt auch höher wenn man mit dem eigenen Zeug kommt.

    Ich denke auch, dass wir das mal wieder so machen können. Ich erinnere mich auch gut daran. War immer viel los beim LKI oder Bergfest im LifeBetrieb. Man kann das Bergfest dann auch wieder mit einer Aufgabe xy verbinden. Bspw. einen Screenshot machen zu einer bestimmten Uhrzeit an einem bestimmten Ort usw. Mal gucken. Mittlerweile sind die Lager ja auch wieder voll ;)

    Aber ich nehm es so wie es kommt, falls man sich doch noch umentscheidet ist das in Ordnung.


    Ich sehe keinen Grund deinen Sieg wegen "zweifelhafter Bedingungen" zu relativieren. Du hast unter der gegebenen Bedingungen am besten gespielt und die meisten Kills gemacht. Es war insgesamt anscheinend auch sehr knapp!


    Ich habe selbst die ersten 10 Minuten gespielt, dann auch 2-3 Clientcrashes gehabt und mich dafür entschieden nicht weiter zu spielen.


    Es tut mir leid, dass so viele Spieler ClientCrashes hatten. Das war sicher schmerzhaft. Trotzdem konnte Urs wieder wertvolle Erkenntnisse sammeln. Es war also nicht umsonst, nur kostenlos ;)


    Also:


    Herzlichen Glückwunsch mythomania zu deinem ersten Sieg [gdz] :!:

    [gdz]Alltag raus! Bergfest rein![gdz]


    Besorg's dir doch einfach...!


    Diesmal in Myshkino


    Das Deathmatch-Sieger Abzeichen Bronze

    trophyImage-8.png

    hat sich zum 1. Mal verdient:


    mythomania mit 56 Kills und 40 Deaths (KD: 1.4)

    Platz 2 bis 15 findet ihr hier:


    Platz Spieler Kills Deaths KD
    2
    Ziegelstein
    55
    32
    1.7
    3 Siggy
    55
    38
    1.4
    4
    -ZokA-
    55
    40
    1.4
    5
    KSK17
    52
    29
    1.8
    6
    at3nd0
    51
    41
    1.2
    7 Optima
    43
    33
    1.3
    8 Chimanski
    43
    38
    1.1
    9 Hansdieter
    40
    40
    1
    10 @Yuki
    33
    37
    0.9
    11 @Der Wanderer
    31
    34
    0.9
    12 Waringham
    29
    32
    0.9
    13 RazorSchwarz
    22
    27
    0.8
    14 PixelBuster
    20
    20
    1.0
    15 @dude2 
    16
    24
    0.7




    :!:Den Längsten an diesem Abend hatte @dude2 mit 404m. :!:


    [gdz]Danke an alle Teilnehmer! [gdz]


    Bis zum nächsten Mal in ... ?

    P.S. Danke für euer Durchhalten! Urs wurde bestätigt in seinen Annahmen zu den Clientcrashes und behebt aktuell die Auslöser.

    P.P.S. :ak:Spielt bitte mit eurem Forennamen!

    Sonst keine Wertung, weil zu viel Aufwand etc. ;)


    Grundsätzlich sollte aus einem Regal-Kit jedes Regal craftbar sein. DAs ist die Idee dahinter. Deswegen braucht man "gleichviel" Material.


    EIne Möglichkeit der VErtreuerung für das Rucksackregal wäre es, ein Item zum Fertigstellen notwendig zu machen, welches ganz selten spawnt. Zum Beispiel in Codelock (das war übertrieben ^^).


    Oder das Rucksackregal etwas zu nerfen, indem man zwei Rucksacke rausschmeißt und eine Regalebene für eine Kiste nutzen muss.


    Feedback ist immer willkommen.

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    Danke an alle Teilnehmer!


    Das GDZ Team hat in einer unglaublichen Gelassenheit dem Gegner gezeigt, was Training, Teamgeist und Talent für eine geile Combo sind!


    <3 liche Glückwunsche an das Gewinnerteam!


    Ich freu mich auf das nächste Battle!


    P.S. Gibt es schon Spieler, die sich vorstellen können, die Orga für das nächste ComBattle zu übernehmen?

    Ersteinmal danke an Mosin, dass du weiter Arbeit und Zeit in eine Arena stecken möchtest. Grundsätzlich finde ich die Ideen einer kleineren Arena auch für Formate wie 6vs6 oder anders sehr interessant. Mir persönlich geht es zu weit in die CS-Richtung, aber Ballern bringt eben auch einfach Spaß.


    Eine Idee könnte es auch sein, dass ein Com-Battle nicht unbedingt nur mit Hilfe von PVP entschieden wird. Ich erinnere mich mit Freude an das UNOC Bootcamp UNOC Bootcamp - Ein Tag ohne Schweiß ist wie ein Tag ohne Sonnenschein!

    , das einfach genial ist. Vielleicht hat jemand Lust so ein Event als Com-Battle auszurichten?!

    Hallo,


    ich kenne die "Admin-Hatchet" nur als Bestandteil von Mods. Bspw. die Expansion Mod hat so etwas. Das kannst du dir dann über das Admintool spawnen. Ansonsten durchstreife mal den Workshop für DayZ Mods. Vielleicht findest du dort etwas passendes.


    Grüße!

    PC Experimental Update 1.15 - Version 1.15.154306 (Released on 04.11.2021)

    NOTES

    • Consider using the Steam client option to verify the integrity of the local game cache to avoid corrupted data after downloading this update.
    • Consider de-fragmenting your HDD after downloading large updates.
    • In case of problems, please check the Bohemia Interactive support F.A.Q., DayZ F.A.Q., or BattlEye F.A.Q.
    • You can help us to further improve the game by posting your feedback on the Feedback Tracker.

    GAME

    ADDED

    • AUR A1 assault rifle
    • AUR AX assault rifle
    • 30rd AUR magazine
    • Hunter vest
    • UI indicator when being hit
    • Craftable barbed wire baseball bat
    • Craftable Sawed-off LE-MAS
    • New female survivor
    • Sounds for switching the fire mode of a firearm
    • Day-time setting for night vision scopes
    • Metal wire can now be crafted out of barbed wire

    FIXED

    • Ski masks and balaclavas would clip with several pieces of headgear
    • Fixed a server error caused by specific attachment slots
    • Electric appliances would always make plug-in sounds when the user was connecting to the server (https://feedback.bistudio.com/T159441)
    • The sawed-off version of the BK-43 had wrong fire mode names
    • Added a missing bed in the big yellow medical tent
    • Fixed bad collisions in the yellow medical tents
    • A killed chicken couldn't be picked up properly in all cases
    • The fishing hook was not visible on the boonie hat on the ground
    • If a player died while in surrender stance, the death animation was played twice
    • Base building parts could become indestructible under specific circumstances
    • The CR-75 could not be damaged by gunfire
    • Small items could not be picked up from specific positions in car wrecks (https://feedback.bistudio.com/T160968, https://feedback.bistudio.com/T161261)
    • Livonia bunkers were missing textures of fallen leaves

    CHANGED

    • Grenades can't be pinned anymore, once the fuse has started
    • Adjusted the thresholds for energy and hydration levels
    • Food now takes longer to process in the stomach
    • Slightly reduced the health damage caused by dehydration and starvation
    • Adjusted weapon fire rates and recoil
    • Added new variants of muzzle flash for more variety
    • Secondary cooking processes were adjusted to not ruin the food in all cases (e.g. boiling already boiled food)
    • Changed the weight of tents to be more realistic
    • Head torches now count as eye-wear so they can be worn with other types of head gear
    • Removed ghillie wrap attachment slot from the sawed-off BK-43
    • It is now possible to craft rags using the shovel or farming hoe
    • Bushes drop more long sticks instead of short sticks
    • Dry bags can now be repaired with the tire repair kit (https://feedback.bistudio.com/T161090)
    • Removed grenade armor and cut protection from the high capacity vest
    • Unconsciousness caused by firearms lasts longer
    • Reduced the inventory size of the carp fillet from 2x3 to 1x3

    CENTRAL ECONOMY

    • Fixed: Infected weren't spawning at the Balota air field and military area
    • Fixed: Position of some loot spawn points on the western helicopter crash site
    • Fixed: Incorrect loot spawn points of Land_HouseBlock_2F1
    • Fixed: Incorrect loot spawn points of Land_House_2W01
    • Fixed: Livonia CE tiers 1 and 2 were mixed together (https://feedback.bistudio.com/T161247)

    SERVER

    • Added: cfgweather.xml for configuring weather (https://community.bistudio.com…ayZ:Weather_Configuration)
    • Added: cfggameplay.json for configuring several gameplay elements (https://community.bistudio.com…le=DayZ:Gameplay_Settings)
    • Added: cfggameplay.json can define custom object spawners json files to populate the world without the need to use central economy (https://community.bistudio.com…title=DayZ:Object_Spawner)
    • Added: Basic XML errors for invalid XMLs
    • Fixed: Crash fixes for the Linux server build
    • Fixed: Some mission files were not distributed in their lowercase form
    • Changed: Weather init removed from default init.c (now done automatically from c++)
    • Changed: FoodDecay parameter is now multiplier (instead of 0 - 1 toggle), meaning decay can be made faster or slower, 0 still switches it off
    • Tweaked: Linux server now also shuts down on SIGTERM/SIGQUIT in addition to SIGINT

    MODDING

    • Added: Particle overhaul, with the addition of "ParticleSource" and "ParticleManager"
    • Added: New script method PlayerBase::OnVoiceEventPlayback called per frame during voice sound event
    • Added: ErrorEx, script error message containing what class and function it came from
    • Added: HasActiveParticle for fast checking if the IEntity as any active particles
    • Added: GetParticleEmitorCount to quickly obtain the count of emitters
    • Added: IEntity::IsFlagSet for fast testing if a flag is present on the IEntity
    • Added: IEntity::IsHierarchyPositionOnly to check if it was added to a parent with "positionOnly" enabled
    • Added: Exposed AbstractWave::GetVolume to script API (https://feedback.bistudio.com/T161111)
    • Added: ParticleList.GetParticleIDByName, a faster alternative for ParticleList.GetParticleID
    • Added: CGame.IsDedicatedServer to check if the current instance of the game is a real server or not
    • Added: Differentiate put in cargo from inventory interaction and load/spawn in cargo (CanReceiveItemIntoCargo/CanLoadItemIntoCargo)
    • Fixed: Baseball bat cleanup: removed the bottom half of textures (unused) and adjusted UV amps accordingly. Fixed damage materials. All materials now have normal and specular maps, the _view rvmats are unused now
    • Fixed: OnExplodeClient should now support usage of modded particles
    • Fixed: Config entry "healthLevels" inside of "DamageSystem" not reading integers
    • Fixed: StartupEvent not being sent to CGame.OnEvent on script side
    • Fixed: ScriptModule.CallFunction always returning 0 even when succeeding
    • Fixed: SetDirection and SetOrientation not working on DayZCreature
    • Changed: IEntity::AddChild now returns a bool instead of int and has an updated description
    • Changed: IEntity::RemoveChild now returns a bool instead of void and takes an extra parameter to enable keeping of WS transform
    • Changed: Moved the AUG magazine's textures and materials to the magazines folder
    • Changed: Reduced sizes of unused AUG textures to 256x256
    • Changed: Engine-level entity events are now protected (instead of private)

    KNOWN ISSUES

    • Road flares and torches are missing their particle effects


    Experimental Update 1.15 (Changelog)
    PC Experimental Update 1.15 - Version 1.15.154306 (Released on 04.11.2021) NOTES Consider using the Steam client option to verify the integrity of the local…
    forums.dayz.com



    DayZ

    Hallo Modecat83,


    unter diesem Link findest du eine Beschreibung was welche Werte bedeuten.




    Viel Erfolg :)