Beiträge von zm4ster

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    <flags count_in_cargo="1" count_in_hoarder="1" count_in_map="1" count_in_player="1" crafted="0" deloot="1"/>

    Kann viele Ursachen haben. Eine Ursache könnte diese sein und damit die Frage: ist es gewollt, dass du die zählen lässt? Weil wenn bereits 50 gespawnt sind und bei irgendwelchen Spielern, kommen ja nie mehr welche nach.


    Ansonsten könnten natürlich auch der kleinste Schreibfehler in der Datei dafür sorgen, dass der Spawn nicht funktioniert. Daher immer schön durch einen XML validierer laufen lassen.

    Probier mal so

    Und in der ServerDZ.cfg falls du die bei Nitrado bearbeiten kannst muss aktiviert sein, dass die json genutzt wird. Kann sein, dass das aber der Haken ist den du beschrieben hast, weil du die Datei vllt nicht bearbeiten kannst.


    Code: ServerDZ.cfg
    enableCfgGameplayFile = 1;


    Hier beschreibt der Kollege die Datei auch recht genau:
    RE: Server Files: Erklärung und Bedeutung

    sofern in der ServerDZ.cfg die cfggameplay.json aktiviert ist, steht in letzterer Datei die Zeile:

    Code
    "GeneralData":
        {
            "disableBaseDamage": true,
            "disableContainerDamage": false,
            "disableRespawnDialog": false,
            "disableRespawnInUnconsciousness": false
        },

    Stand da wirklich schon "you are dead/du bist tot" oder war der Bildschirm nur schwarz und du hast bewusstlos versucht auf respawn zu drücken? Das ist dann eine Servereinstellung die den Respawn bei Bewusstlosigkeit eben zulässt oder nicht.

    PC Stable 1.26 Update 3 - Version 1.26.159040 (Release on 19.11.2024)

    GAME

    FIXED

    CHANGED

    DAYZ FROSTLINE

    • Added: Peninsula on the south-east of the main island
    • Added: Military check point in the south
    • Added: Field hospital at the power plant
    • Fixed: A ladder of the airport hangar was not functional
    • Fixed: Black boats are no longer spawning on the main island
    • Fixed: Removed problematic boat spawns under or closed-in by ice sheets
    • Fixed: Goats could spawn inside a rock
    • Fixed: Spawned military containers would in some cases clip with rocks
    • Fixed: The dead scientist event would appear to be floating in some locations
    • Fixed: Adjusted a dynamic car spawn clipping with road barriers
    • Fixed: It was not possible to climb a specific ledge on the roof of the power plant
    • Fixed: The portable map was missing its cover on Sakhal
    • Fixed: Indoor fire barrels would not behave completely like proper fire places
    • Fixed: Excessive collisions of some lava rocks
    • Changed: Placement of the sea ice at the mouth of the rocket bay
    • Changed: Increased loot volume in several large structures
    • Changed: Adjusted offroad hatchback spawnpoints to make them more evenly distributed
    • Changed: Performance optimizations in the powerplant area
    • Changed: Stopped the tan tactical shirt from spawning
    • Changed: Repositioned player spawnpoints
    • Changed: Airfield and Nogovo will now spawn better items
    • Changed: Problematic spawnpoints were removed from various buildings (https://feedback.bistudio.com/T185360)
    • Changed: VSS will now spawn on the military peninsula
    • Changed: Adjusted spawnpoints for all dynamic events
    • Changed: Tweaked spawnpoints and item conditions to make elevated places like industrial cranes or towers worth looting. (especially on the coast)

    SERVER

    • Added: Possibility to to create new lines in servers description using \n command
    • Fixed: "limit" typo on cfgWeather for snowfall, wind direction and wind magnitude phenomenon (https://feedback.bistudio.com/T183730)
    • Fixed: A log error caused by missing animation sources on a new building type
    • Fixed: Players spawned with weapon and additional magazines can now reload their weapon
    • Fixed: Inconsistencies with the cfgweather.xml (https://feedback.bistudio.com/T183730)
    • Removed: ServerBrowserFilterContainer.m_DLCFilter has been DEPRECATED, meaning all of its associated functionality has been removed from script. The DLC filter is not longer supported on DayZ clients

    MODDING

    • Added: Possibility to set position or orientation on local spawned vehicle entities (https://feedback.bistudio.com/T185630)
    • Added: Objects Misc_Pallet_Spawn and Misc_WoodenCrate_Spawn
    • Fixed: Grenades did not cause explosions on diagnostic executable (https://feedback.bistudio.com/T185611)
    • Fixed: Errors within the door configs of Land_Tenement_Small_X assets
    • Fixed: Updated satmap image for CE tool (https://feedback.bistudio.com/T186059)
    • Fixed: Vehicles spawned with ECE_LOCAL would not be moved by SetPosition and overtime corrupt the Physics scene
    • Changed: PlayerStatBase: Remove unnecessary rounding of value