ja etwas weniger
Beiträge von saiboT
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Public+ WL ist verboten... zurecht
Das der Ausfall der Server zu lange gedauert hat, war unvermeidlich... das Abschalten der Server war eine Entscheidung von einen Tag auf den anderen und hat ALLE überrascht (dazu aber bitte keine größere Diskussion mehr hier). Natürlich mussten wir uns dann erstmal umschauen welche Finanzierungsmöglichkeiten es für ein langfristiges Serverhosting gibt und klären wer wie was an Aufgaben übernimmt. Eine unvermeidliche Situation... IP-Wechsel von Servern ist halt das Hauptproblem, da viele nicht die vermissten Favoriten-Server suchen. Aber das ist alles nur ein geringer Anteil, 0.55 hat wohl den größten Einfluss
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As we are aiming to make hermit playstyle as independent from ready-made loot as possible, we deepened functionalities regarding the fire. Now you can ignite the fireplace with hand drill, roast food on wooden sticks and light up your surroundings with wooden torch.
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We would like to add herbs, more crafted weapons, improvised shelters and constructions.
What items or functions regarding hermit playstyle would you like to see in the future?
Feedback welcome!Quelle: forums.dayzgame.com
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Der Hauptgrund der sinkenden Spielerzahlen ist ganz einfach: 0.55
Im März gab es knapp 30000 aktive DayZ-Spieler, jetzt sind es rund 10000.Wir haben natürlich darüber nachgedacht einen Server zu kündigen, aber wir wollten nicht voreilig handeln und erst einmal abwarten wie Patch 0.56 wird. Denn für einen Monat abzubestellen ist denke ich nicht sehr sinnvoll. Leider wurde 0.56 immer mehr verschoben und schließlich wurde entschieden 0.57 direkt zu bringen. Auch dieser Patch zögert sich immer mehr hinaus. Es war keineswegs abzusehen, dass 2 Monate nicht von Entwicklerseite aus unternommen wird.
Wir werden ganz gewiss handeln müssen, wenn die Entwickler nicht selbst eine Lösung (gute Arbeit) bringen.
Da es der erste Patch ist, der die Spielerzahlen so extrem zum Sinken gebracht hat, ist es schwer abzuschätzen, ob und wenn ja wann und wie schnell es wieder bergauf geht. -
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Von Birken und Eichen... Messer
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Habens 2x versucht.. 2 stöcker weg und nix zu shene.. weder im inventar noch in der umgebung
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Status Report -26. May 15
reportet May 26, 2015[img width=700 height=285]http://dayz.com/files/post/971…T8d2DmR91Fmjv4_header.jpg[/img]
[img width=564 height=200]http://dayz.com/files/images/SR%20Head%20Draft.jpg[/img]
Greetings Survivors,
This week we're switching over to a new Status Report format, and merging in some of the community focused features from the dev hub into a single weekly report. We'll need to work a few kinks out over the coming weeks, so bear with us as we get this new format to the structure we want. 0.56/0.57 Development continues over on the experimental branch - the team is rapidly approaching a candidate ready for a stable branch update.
This weeks Status Report features info on E3, goals for the 0.56/0.57 stable update, and some outstanding charity efforts by DayZ community members.
And remember - the latest news and info on DayZ development is always available via the Dev Hub.
Contents This Week
Development Board Spotlight
Dev Update
DayZ @ E3
Community Video: Always Burning
Development Board Spotlight[img width=700 height=393]http://i.imgur.com/c3lmqpq.jpg[/img]
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Dev Update
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Those watching the experimental branch over the last few weeks have seen a high frequency of updates, configuration changes, and restarts as the development team ramped up volume and stress testing in preperation for the stable branch update. Strong gains in server side performance were made, and thanks to player stress testing on experimental branch - critical issues were identified in the performance of infected AI. With the gains in over all performance (server side) with player and simulation handling, we were able to isolate and identify the AI related issues - and the gameplay programming team is hard at work on resolving those issues.
In the mean time, as development continues - a firm red line on server side performance for stable branch has been established. This is to ensure an enjoyable experience, as well as reduce the amount of noise to signal ratio on the feedback tracker, and greatly improve the quality of repro steps, and critical identified issues coming in from that branch.
Over all, we expect that the experience will be significantly more enjoyable than 0.55 (but not where we want it to be for the release from Early Access)
In the interest of getting an update to stable branch as soon as possible, work on the programming side will continue internally on several key issues identified by players on that branch in 0.55 / 0.56 experimental.- Intelligent spawning per building / Item per building capacity limits
- AI Performance costs (Infected - Animal)As these systems are actively being worked on by the gameplay programming team - the stable branch update will have the spawning of infected, and the persistence disabled on stable branch servers. This is only a temporary measure while these two issues continue to be worked on, and we'll see both base building, and infected return with a vengeance as soon as possible.
- Brian Hicks / Lead Producer
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DayZ @ E3
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DayZ Lead Producer Brian Hicks will be speaking about modding, and DayZ server hosting at the AMD PC Gaming Conference Tuesday June 16th.
Hosted by Sean 'Day[9]' Plott, the PC Gaming Show will take place at the Belasco Theater in Los Angeles on Tuesday, June 16, 2015. In partnership with Twitch, the PC Gaming Show will be streamed live, and feature new game reveals, updates on beloved series, and perspectives from key PC developers.
Make sure to keep an eye on the AMD PC Gaming Conference website and the DayZ Dev Twitter account for more information.
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Community Video: Always Burning
http://www.youtube.com/watch?v=nEUdU8Moyvg#ws
Youtuber The Running ManZ encounters Twitch streamer Always_OnTour in this short but exciting Solnichniy encounter. If you haven't checked out either of them - now is the time!
TheRunningManZ
Always_OnTourQuelle: dayz.com
Übersetzung
Hallo Überlebende,
Diese Woche starten wir ein neues Format der Wochenberichte, in dem wir die letzten neuen features aus dem dev hub zusammenfassen. Wir werden die nächsten Wochen stetig an dem neuen Format arbeiten, sodass wir die Struktur erreichen, die wir uns vornehmen. Das Team arbeitet weiter daran 0.57 schnell Stable-fähig zu bekommen.
Dieser Wochenbericht gibt’s Infos über die E3, Ziele für 0.57 und Charity Aktionen von Community-Mitgliedern. Nicht vergessen, die neuesten Informationen zum Spiel findet ihr im Dev Hub.Dev Update:
Die Exp.-Spieler unter euch haben on den letzten Wochen viele Updates, Konfigurationsänderungen, Server-Stresstests usw. miterlebt. Wir kommen gut voran in Sachen serverseitige Performance und vielen Dank allen Teilnehmern des Stresstests - die kritischen Fehlerquellen der Zombie-KI wurden gefunden. Wir arbeiten hart daran diese zu beheben.
Der Sprung der serverseitigen Performance von 0.55 zu 0.57 soll somit vielen Spielern entgegen kommen und ebenfalls die Performanceproblem-reports im Feedbacktracker reduzieren. Trotzdem sind wir noch nicht da wo wir zu Version 1.0 sein wollen.Da wir das Stable Update so schnell wie möglich bringen möchten, arbeiten verschiedene teams an insb. zwei Schlüsselpunkten:
• Intelligenter Itemspawn pro Gebäude / Itemlimit pro Gebäude
• KI Performanceverlust (Zombies und Tiere)Solange die Teams an diesen Punkten arbeiten, wird es auf den Stable Servern vorerst weder Zombies noch die Persistenzfunktion geben. Dies ist nur temporär bis die Probleme behoben wurden, sobald wie möglich wird es dann wieder Zombies und die Base-building-Möglichkeit geben.
- Brian Hicks / Lead Producer
DayZ @ E3
DayZ Lead Producer Brian Hicks wird auf der E3 am 16.6.15 über DayZ in bezug auf Modding und Server-Hosting sprechen.
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Bisschen Deko
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Finde das ist nen eigenen Thread wert
Standort: Westen von Cherno, wird in der Stable aber vielleicht noch geändert (Entwickler sprechen von GebäudeN)
http://www.youtube.com/watch?v…aXYNw&feature=youtu.be#ws
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[img width=700 height=393]http://i.imgur.com/Vqlp0bF.jpg[/img]
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-Platzhalter-
wer weiß was kommt
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Bei Exp. Updates gibt es nie Patchnotes, wir versuchens hier alles zusammeln was neu von Spielern entdeckt wird
Behoben:
- 0024423: [Items] 0.56 EXP - Replaced prison building still spawn loot (Geez) - resolved.
- 0019745: [Glitch abuse] V3S drives without wheels (Geez) - resolved.
- 0024341: [Inventory] Logging out/in with a weapon in your hand makes it immovable. (Geez) - resolved.
- 0024357: [Controls] [0.56 exp]Can't get into V3S (Geez) - resolved.
- 0024374: [Environment] EXP 0.56, Struggling to swim over new trench to Prison Island. Invisible wall (Geez) - resolved.
- 0024421: [Environment] 0.56.127666 map changes - pond miss-placement in the north (Geez) - resolved.
- 0024739: [Server] [Experimental 0.56] Server crashes. I found a reason. (Geez) - resolved.
- 0024547: [Error message] "Confirmation of changes, No Entry, 'bin\config.bin.CfgSkeletons'. (Geez) - resolved.
- 0024309: [AI behavior] Zombies dont see me through chain link fences. (Geez) - resolved.Hinweise aus den Spieledateien: http://imgur.com/a/U05Ad
http://i.imgur.com/4doUTZ6.png
http://imgur.com/a/YiRIB
http://imgur.com/a/gvMmeNeues Schulgebäude in Cherno, Elektro, Zeleno, Severograd & Novaya Petrovka: (StandpunktE können sich in Stable noch ändern)
http://www.youtube.com/watch?v…aXYNw&feature=youtu.be#ws
Berezino kleine Mapänderungen:
http://www.youtube.com/watch?v=3U8FRwc2ZKU#ws
[img width=700 height=560]http://i.imgur.com/EHdHGi0.jpg[/img]
[img width=700 height=393]http://i.imgur.com/E3dnAww.jpg[/img]
[img width=700 height=393]http://i.imgur.com/oyQNJRg.jpg[/img]
[img width=700 height=393]http://i.imgur.com/CaTPa6x.jpg[/img]
[img width=700 height=393]http://i.imgur.com/UqXDlXS.jpg[/img]
[img width=700 height=393]http://i.imgur.com/wJvYBSO.jpg[/img]
[img width=700 height=393]http://image.noelshack.com/fic…2084-2015-05-27-00001.jpg[/img]
[img width=700 height=393]http://images.akamai.steamuser…F96B381BEECC1F3C855C1002/[/img]
[img width=600 height=300]https://pbs.twimg.com/media/CGBh8BVWAAEnD03.jpg[/img]
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Zitat
We added a new carport canopy which enriches the tent variations to choose from to build your persistent base camp.
It's large enough to park your car inside or can be used to hold the party during the rainy weather.[img width=600 height=338]https://trello-attachments.s3.…b8e9c5a/carportCanopy.jpg[/img]
Quelle: trello.com