Hallo Freunde,
der Tag ist gekommen. DayZ verlässt den Early Access und geht nun in den Full Release, begleitet von einem freien Wochenende auf Steam
ZitatAlles anzeigenHello Survivors!
Today is the day. The 1.0 update is out now on Steam! It is time to end the Early Access journey, and start a new chapter for the DayZ development.
Over the past days the team has come closer together and worked more passionately than ever to make this important leap happen. And of course, we have seen the support from our community, be it in Tweets, PMs or via Reddit. We want to thank every single one of you for your patience and endurance through the years. We know there is still a mountain of work ahead of us and the team is not taking this milestone as an opportunity to rest, but as a chance to recover, evaluate, and plan for future.
So what's ahead until Christmas?
First of all, we've just started our first Free Weekend on Steam, so this is your chance to show DayZ to your friends and invite them to a trip across Chernarus. This will also be the last chance to buy DayZ for 15% off its Early Access price, which will be increased when the free weekend ends on Monday, December 17th (19:00 CET).
We are also approaching the 16th of December, marking our 5 year anniversary of DayZ. To celebrate this milestone with you, the team will also have a Live Stream on this Sunday evening, to show you some in-game action and talk about the release.
For the following week (17.-21.), we have additional appearances on community streams planned, to share more about what the release means for DayZ and what's to come.
This is DayZ. This is your story.
See you in Chernarus!
Patchnotes
HINZUGEFÜGT
- Hinzugefügt: Holzbrette können nun mit der Säge aus Stämmen gewonnen werden
- Hinzugefügt: Kameraverschiebung während der Bewegung in der "Kimme-Korn-Sicht"
- Hinzugefügt: Sounds für verletzte Animationen im Liegen
- Hinzugefügt: Einschlag-Sound für Hatchback
- Hinzugefügt: Zerstörer-Motoren-Sound
- Hinzugefügt: Sounds für Base Building
- Hinzugefügt: Sprechende Animation mit VoN verbunden
- Hinzugefügt: Hitzeschleier
- Hinzugefügt: Neue UI-Icons
- Hinzugefügt: Zusätzliche Sounds für Tiere
- Hinzugefügt: Zusätzliche Sounds für Waffen mit Ladehemmung
- Hinzugefügt: Gartenbau (beschränkt auf Gartengrundstück und noch WIP)
- Hinzugefügt: Möglichkeit, Lichter außerhalb der Schattenwiedergabedistanz aus der Ferne zu sehen
- Hinzugefügt: Animation für die Interaktion mit Draht und einer Zange
- Hinzugefügt: Knebelaktion mit Stofffetzen
- Hinzugefügt: Neue Sounds für Fakel und Stromgenerator
- Hinzugefügt: Neuer Serverbrowser
- Hinzugefügt: Lokalisierung für Launcher
- Hinzugefügt: Feldschaufel, Ackerschaufel und Eispickel können jetzt zum Graben eines Gartengrundstücks verwendet werden
- Hinzugefügt: Bluten durch Infizierte
- Hinzugefügt: Neue Charakterszenen für das Hauptmenü
OPTIMIERT
- Optimiert: Infizierte KI (WIP)
- Optimiert: Globale Lichtkonfiguration
- Optimiert: Temperatureinflüsse auf Hunger / Durst
- Optimiert: Fahrzeuge Simulation
- Optimiert: Eingabesystem (WIP)
- Optimiert: Fahrzeuge Scahdens-Zonen
- Optimiert: Nahkampfschaden bei Tieren
- Optimiert: Symbol für Motorschaden
- Optimiert: Schadenssystem
- Optimiert: Basebuilding
- Optimiert: Jagdjacke Tarnung
- Optimiert: Umgang mit Sounds für Waffen
- Optimiert: Reaktionszeit des Cloud-Systems (Clouds sollten sich schneller an die Overcast-Werte anpassen)
- Optimiert: Dicke der Wolkenschicht (sollte die visuelle Qualität bei niedrigeren Details verbessern)
- Optimiert: Niederschlagswinkel bei Wind
- Optimiert: Geisterplätze wurden im Inventar etwas sichtbarer gemacht
- Optimiert: Basebuilding (Geometrie aktualisiert, Bauen von Konstruktionskit, Position der Material-Stellvertreter)
- Optimiert: UI (Reihenfolge der Indikatoren, Tendenzpfeile)
- Optimiert: Fahrzeugsimulation
- Optimiert: Lagerfeuer-Animationen
- Optimiert: Verhalten der Tiere (Alarmstufe)
- Optimiert: Sounds für fortgeschrittene Platzierung
- Optimiert: Sound: Nachladen von AKM
- Optimiert: Vergrößerte Größe der Basebulding-Elemente
- Optimiert: Wetter
- Optimiert: Einige Item-Größen
- Optimiert: Größe der Vitalzonen
- Optimiert: Waffentöne
- Optimiert: Gartenbau (Benutzeraktionen, Wachstumszeit)
- Optimiert: Leichte Konfig
- Optimiert: Bewusstlosigkeit
- Optimiert: Schadenssystem für Fahrzeuge
- Optimiert: Systemmeldungen
- Optimiert: Stoffwechsel und Regeneration
- Optimiert: Ausdauer- und Mengenfortschrittsbalken
- Optimiert: HUD-Symbole
- Optimiert: Serverbrowser
BEHOBEN
- Behoben: Client / Server stürzt ab
- Behoben: Client / Server-Fehler im Zusammenhang mit Aktionen im Spiel
- Behoben: Zeitpersistenz nach Server-Neustart
- Behoben: Ermöglicht das Durchlaufen von Basebulding-Elementen nach einem Neustart
- Behoben: Schüsse werden nicht richtig gehört
- Behoben: Client kann durch Auswahl der Play-Schaltfläche im Hauptmenü beendet werden
- Behoben: Inventar kann nicht durch Drücken der ESC-Taste geschlossen werden
- Behoben: Einige Client / Server-Fehler im Zusammenhang mit Aktionen im Spiel
- Behoben: Umweltprobleme (falsche / fehlende Straßen und Kollisionen, falsche Texturen / Okkluder, verlegte Widgets)
- Behoben: Feuerstelle in einem Fass konnte verschwinden, nachdem ein Deckel geschlossen wurde
- Behoben: Anbringen eines Scheinwerfer-Box an einem Auto
- Behoben: Verletzte Krabbel-Animation
- Behoben: Beim Austauschen von Gegenständen aus dem infizierten Inventar kann ein Handplatz beschädigt werden
- Behoben: Hatchback-Windschutzscheiben-Transparenz
- Behoben: Heat Pack heizt nicht auf
- Behoben: Es ist nicht möglich, eine Landmine ohne Sprengung zu überspringen
- Behoben: Fehlende Rückstoßanimation für den BK-133
- Behoben: Die Schnellleiste hängt sich unter Umständen auf
- Behoben: Der Spieler kann nicht mit einem Burlap-Sack auf dem Kopf gefesselt werden
- Behoben: Infizierte reagieren nicht auf einen weiteren Schuss, wenn sie bereits jemandem hinterher jagen
- Behoben: Infizierter versuchen den Spieler durch eine Mauer anzugreifen, anstatt in einigen Situationen um sie herum zu laufen
- Behoben: Infizierte steigen Treppen nur langsam
- Behoben: Anbauten für die Plattenträgerweste haben die falsche Position
- Behoben: Wolken vom Nebel unbetroffen
- Behoben: Der Menge der Fahrzeugflüssigkeit und Zustand des Getriebes wird vom Server nicht ordnungsgemäß registriert
- Behoben: Büsche/Bäume verhindern Kugeleinschlag auf Spieler
- Behoben: Scheinwerfer können eingeschaltet werden, auch wenn sie fehlen
- Behoben: Probleme beim Synchronisieren der Basebuilding-Sounds im Mehrspieler-Modus
- Behoben: Fass kann aus der Umgebung ins Inventar verschoben werden
- Behoben: Das Abbrechen oder Beenden der Essanimation während dem Liegen, kann zu ungewollten Charakterbwegungen führen
- Behoben: Spieler können gleichzeitig Nahkampfangriffe und Blockieren ausführen
- Behoben: Zum Graben eines Feldes ist eine perfekt ebene Oberfläche erforderlich
- Behoben: Fahrzeuge könnten in der Luft spawnen
- Behoben: Alle Bauebenen sind sichtbar (Basebulding).
- Behoben: Leitern können nicht mehr verlassen werden, wenn ein Zombie darunter steht
- Behoben: Die Waffenposition stimmt nicht überein, wenn man auf die "Kimme-Korn-Sicht" wechselt
- Behoben: Stromgenerator hat eine zu kleine Schaltfläche zum Ein- und Ausschalten
- Behoben: Rötung des Bildschirms nimmt manchmal andere Farbnuancen an
- Behoben: Inkonsistente Funktionalität der Eingabetaste im Menü
- Behoben: Fehlende Geräusche für Gaslampe und Gasherd
- Behoben: VoN funktioniert nicht, wenn 3 oder mehr Leute sprechen
- Behoben: Infizierte haben Schwierigkeiten beim Treppensteigen
Forsetzung folgt....
ADDED
- Added: Crafting wooden plank from wooden log with hacksaw
- Added: Camera misalignment during movement in iron sights
- Added: Sounds for prone injured animations
- Added: Impact sound for Hatchback
- Added: Destroyed engine sound
- Added: Sounds for base building
- Added: Speaking animation connected to VoN
- Added: Heat haze/shimmer
- Added: New UI icons
- Added: Additional sounds for animals
- Added: Additional sounds for jammed weapons
- Added: Horticulture (limited to garden plot and still WIP)
- Added: Ability to see lights from a distance, outside of the shadow rendering distance
- Added: animation for interaction with wire while having pliers
- Added: gag action to rags
- Added: New sounds for road flare and power generator
- Added: New server browser
- Added: Localization to Launcher
- Added: Field shovel, farming hoe and ice axe can now be used to dig a garden plot
- Added: Bleeding from infected
- Added: New character scenes for the main menu
TWEAKED
- Tweaked: Infected AI (WIP)
- Tweaked: Global light config
- Tweaked: Temperature effects on hunger/thirst rates
- Tweaked: Vehicles simulation
- Tweaked: Input system (WIP)
- Tweaked: Vehicles damage zones
- Tweaked: Melee damage to animals
- Tweaked: Engine damage icon
- Tweaked: Damage system
- Tweaked: Base building
- Tweaked: Hunting jacket camouflage
- Tweaked: Handling sounds for weapons
- Tweaked: Responsiveness of the cloud system (clouds should adapt to the overcast values much faster)
- Tweaked: Thickness of the cloud layer (should help visual quality on lower details)
- Tweaked: Angle of rainfall during windy conditions
- Tweaked: ghost slots made a bit more visible in inventory
- Tweaked: base building (updated geometries, construction kit spawning, positions of material proxies)
- Tweaked: UI (order of indicators, tendency arrows)
- Tweaked: vehicle simulation
- Tweaked: campfire animations
- Tweaked: animals behaviour (alert level)
- Tweaked: sounds for advanced placement
- Tweaked: Sound of reloading for AKM
- Tweaked: Increased size of base building attachments and construction kits
- Tweaked: Weather
- Tweaked: Some item sizes
- Tweaked: Size of vital zones
- Tweaked: Weapons sounds
- Tweaked: Horticulture (user actions, grow time)
- Tweaked: Light config
- Tweaked: Unconscious state
- Tweaked: Damage system for vehicles
- Tweaked: System message
- Tweaked: Metabolism and regeneration
- Tweaked: Stamina and quantity progress bars
- Tweaked: HUD icons
- Tweaked: Server browser
FIXED
- Fixed: Client/server crashes
- Fixed: Client/server errors related to in-game actions
- Fixed: Time persistence after server restart
- Fixed: Able to walk through base building elements after a restart
- Fixed: Gunshots not being heard properly
- Fixed: Client can be terminated upon selecting Play button in Main menu
- Fixed: Inventory cannot be closed by pressing ESC button
- Fixed: Handful of client/server errors related to in-game actions
- Fixed: Environmental issues (wrong/missing roadways and collisions, incorrect textures/occluders, misplaced widgets)
- Fixed: Fireplace in a barrel could disappear after closing a lid
- Fixed: Attaching a headlight box to a car
- Fixed: Injured crawling animation
- Fixed: Swapping items from infected inventory could break a hand slot
- Fixed: Hatchback windshield transparency
- Fixed: Heat pack not heating up
- Fixed: It is not possible to jump over a landmine without detonating it
- Fixed: Missing recoil animation for the BK-133
- Fixed: Quick bar may get stuck under some circumstances
- Fixed: Player cannot be restrained while having burlap sack
- Fixed: Infected do not react to another gunshot if already chasing after one
- Fixed: Infected attempt to attack the player through wall instead of walking around it in some situations
- Fixed: Infected climb stairs slowly
- Fixed: Attached attachments for Plate Carrier Vest have the wrong position
- Fixed: Clouds not affected by the fog
- Fixed: Vehicle fluid and gear state is not properly registered by server
- Fixed: Bullets do not register character standing in the bush/tree
- Fixed: Headlights can be turned on while missing
- Fixed: Base building sound synchronization issues in multiplayer
- Fixed: Barrel can be moved via vicinity tab in inventory
- Fixed: Canceling or finishing eating animation while in prone on back results in glitchy character movements
- Fixed: Player can simultaneously block and perform melee attacks
- Fixed: Having a perfectly flat surface is required to dig a garden plot
- Fixed: Vehicles might be spawning above the ground
- Fixed: All levels of construction are visible (base building)
- Fixed: Unable to exit ladder when there is a zombie standing under it
- Fixed: Weapon position is not the same if the object is approached while ADS
- Fixed: Power generator has a small area to switch on/off
- Fixed: Reddening of the screen sometimes taking on other color shades
- Fixed: Inconsistent functionality of "enter" key in menu
- Fixed: Missing sounds for gas lamp and gas stove
- Fixed: VoN not working when 3 or more people talking
- Fixed: Infected are having trouble navigating stairs
- Fixed: Player can make level_3_wall_3 parts on Watchtower disappear
- Fixed: CPR with barrel in hands causes characters hand to glitch
- Fixed: It is possible to ruin watchtower/fence with single shot
- Fixed: Power generator looks and sounds on even if its switched off
- Fixed: Hidden stash can be visible in vicinity
- Fixed: Strange facial animations that sometimes happen in vehicles
- Fixed: Issues with planting seeds
- Fixed: Bottles and canteens can be filled with fuel
- Fixed: Desync in car's gearbox state
- Fixed: Infected might teleport towards players
- Fixed: Player is stuck in gesture animation if his character is restrained
- Fixed: Restraining player that is looking at a map will break the map, his animations and kill him
- Fixed: Selected server moves out of page (server browser)
- Fixed: Player's left hand might extend upon disembarking a vehicle
- Fixed: Wheels might be shaking/twitching
- Fixed: Missing material/textures
- Fixed: Some cases when a Torch was ignitable while it should not be
- Fixed: The Torch not being possible to ignite from a burning Fireplace
- Fixed: Seat can be moved while a player is sitting on it
- Fixed: Faulty fire geometry components
- Fixed: Connection to the last played server
- Fixed: All servers have Official shard
- Fixed: Client termination when in server browser with friends playing
MODS SPECIFIC
- Added: Scripts are now able to write files in the directories "$profile:" and "$saves:"
- Added: Limitation to the file writing capability of the scripts (as security measures)
- Changed: The Mod.cpp definitions are loaded only when the launched with -filePatching
- Changed: The content of the mod.cpp must be included into the mod configuration
- Removed: scrAllowFileWrite startup parameter
KNOWN ISSUES
- Server crashes can cause a persistence wipe. So especially for server owners, try to work with regular persistence backups and if you encounter server crashes, report with your crash dumps to our Feedback Tracker.
- Clothes cannot be taken off restrained/unconscious characters.
- This update is connected to a complete character/map wipe.
- Changed: It now is the default option when the game is started from Steam
Quelle: https://forums.dayz.com/topic/241871-dayz-stable-update-10/
Übersetzung etc noch in Arbeit
mav