Hey guys, I wanted to sit down this evening and go over a few thoughts I was having in regards to publicly viewed roadmaps, developer stated goals, and things along these lines (anything projected release based).
Obviously - everyone involved, be it developer or consumer goes through the experience of gnashing of teeth when things come up that change, or in general push these back. We've tried annual roadmaps, quarterly goal roadmaps, we've tried heavily disclaimered target goals for a build - but in the end, it always ends up with one of us - the community around DayZ's development frustrated.
One of the great opportunities of allowing folks access to the development via Early Access is that we can experiment, see how things work, and change them up. Usually this is restricted to gameplay, and infrastructure - but it can also extend to how we interact with the community and discuss/release information.
Most folks might not know that as we move from one version to another (the two digit value before a build number . eg - 0.59.######) the leads from Prague and Bratislava spend a day and a half meeting, planning, and discussing what are target features and changes are for the next version.
What we're going to do moving forward is take that information, and bring you guys - the players - into our "milestone goals" for the version that happens to be being worked on at the time. So we're looking at the following:
- Compile a master list of our intended major feature set for 1.0
- At the first Status Report after the Leads Meeting include a list of our milestone goals for the next version
- Each subsequent Status Report include a break down of our progress towards completing the milestone
- Per Major Feature
- Any major bugs we are tackling at the time
- Once said version (milestone) is moved to Stable branch include a break down of what milestone goals we hit AND what goals were pushed (and why)
We're hoping this will increase visibility into what our immediate goals are, and remove some of the speculation - as well as let you guys understand a bit more about what is going on "under the hood" at DayZ.
Quelle: forums.dayz.com
Übersetzung
Hallo Leute,
Ich möchte heute mal ein paar Worte zu unseren Roadmaps, gesetzten Veröffentlichungszielen usw. ein paar Worte verlieren.
Ganz klar – jeder, ob Entwickler oder Spieler knirscht mit den Zähnen, wenn etwas nicht funktioniert wie geplant bzw. Dinge unerwartet dazwischen kommen. Wir haben verschiedene Sachen probiert: Jahresfahrpläne, Roadmaps fürs Quartal, öffentliche Ziele für eine Version – alles führte zum gleichen Ergebnis – es entstand viel Frustration innerhalb der Community.
Das tolle und besondere an einem Early Access Titel ist, dass man viel testen kann und das Feedback größer ist. Normalerweise bezieht sich das auf das Gameplay und die Infrastruktur – ebenfalls gilt dies aber auch für Kommunikation zwischen Entwicklerteam und Community bzw. wie Informationen und News bekannt gemacht und diskutiert werden.
Der Großteil der Spieler weiß vermutlich nicht, dass bevor an einer neuen Version gearbeitet wird, die Teamleiter der verschiedenen Bereiche inkl. unterschiedlicher Standorte (Bratislava – Prag) sich treffen und über einen Tag damit beschäftigt sind zu planen und zu diskutieren welche Inhalte und Veränderungen die nächste Version mit sich bringen soll.
Nachdem dies feststeht, versuchen wir diese Informationen in Form von „Meilensteinen“ der nächsten Version euch – den Spielern – zu übermitteln. Genauer gesagt bedeutet das:
• Erstellen einer Master-Liste mit geplanten Features für Version 1.0
• Im nachfolgenden Status Report soll die Liste für die kommende Version enthalten sein
• Jeder folgende Status Report soll Aufschluss über Entwicklungsfortschritte dieser Meilensteine geben
- Pro Feature
- Jeden großen Fehler/Bug den wir zurzeit am Beheben sind
• Sobald diese Version (inkl. Meilensteine) als Stable Version erschienen ist, gibt es eine Aufgliederung zwischen den Meilensteinen, die wir erreicht haben und den Zielen, welche wir verschoben haben (und warum)
Wir hoffen, dass damit deutlicher wird welche Ziele wir uns setzen und sich die Anzahl der Spekulationen vermindert – allgemein soll natürlich unsere Arbeit transparenter werden.