Status Report -14. May 15
reportet 14 May , 2015
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Greetings Survivors,
This status report came a bit later than usual as we wanted to include some of the results and findings from this weeks experimental releases, as well as shed a bit of light on the intent of said releases. As we tread on into May, we'll be rolling 0.56 into 0.57 development with the intent of a regularly scheduled end of month release. Ramping up to this, you'll see frequent experimental branch updates and experiments ongoing on that branches servers.
As internally we spent time investigating server side performance, as well as the effect of various systems on production server performance we discovered abnormally high performance cost related to infected AI. As said performance should be lateral at a certain point, we've been fluctuating configurations and builds on the experimental branch to properly replicate the production environment and profile the exact location and behaviour of the source of the performance drop.
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On the player side, we've made strong gains performance wise. We're seeing a gain of 4x higher performance per average player count, and this is instantly visible in gameplay. As the programming team moves ahead on investigating infected costs on server side performance, we'll be disabling infected spawning on stable branch servers (post-stable update)to ensure the highest quality of gameplay on that branch. Experimental will proceed with infected performance tests so we can as soon as possible return the infected to Chernarus en masse.
If you're curious how this work is going, once the end of the month stable update (0.57) releases - keep an eye on experimental branch.
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I'm personally excited to see the gains on the player and gameplay side - we've still got a long way to go until feature complete, but I'm excited to chase you all across Chernarus.
Really not a bandit,
- Brian Hicks / Lead Producer
Standup Notes for the week of 14 May 15
(Note: Standup notes are not a change log - they are a quick high level look at tasks the teams worked on throughout this week)
Art:
GAZ Volga
Civilian Bus
VZ61 Scorpion
New Zombie Models
Civilian Hiking Jacket
Design:
Transfer of skinning to EnScript
Transfer of traps to EnScript
Tripwire Traps
Design of damaged barrel usage
Bugfixing
Profiling server performance for existing scripts
Programming:
Inventory refactorization bugfixing
Dynamic Events spawning bugfixing
Loot Distro bugfixing
AI Performance Analysis & Bugfixing
Character Controller
Login Que Design
New Damage Sys.
Server & Client Crash Fixes
Quelle: dayz.com
Übersetzung
Hallo Überlebende,
Dieser Wochenbericht hat sich etwas verzögert, da ich ein paar Ergebnisse der exp. updateS ansprechen wollte, als auch mitteilen zu können, wie die Chancen für ein Stable Update stehen. Update 0.56 wird zusammen mit 0.57 Ende des Monats kommen. Das heißt auch, dass diesen Monat noch mehrere exp. Updates kommen werden.
Intern sprachen wir diese Woche sehr viel über die serverseitige Performance und wie die verschiedenen Systeme diese beeinflussen. Ein großer Faktor ist die KI der Zombies. Auf exp. versuchten wir daher verschiedene Konfigurationseinstellungen um zu schauen, wo genau die perf. verloren geht.
Auf Spieler-Seite haben wir die performance schon verbessert. Wir sehen einen Gewinn von 4x höherer Performance pro durchschnittlichen Spieler. Während das Programmier-Team den Performance-Verlust durch die Zombies untersuchte, werden wir mit kommenden Stable Update den Zombie-Spawn ausstellen. Dies sollte eine starke Gameplay-Verbesserungen ermöglichen. Auf Exp. wird derweil an der Zombie-Performance getestet, sodass wir schnellstmöglich den Zombie-Spawn wieder einstellen können. Wenn ihr neugierig seid, wie dies funktioniert, schaut Ende des Monats während des StableUpdates mal auf die Exp. Server.
Ich persönlich bin begeistert, dass sich etwas an der Performance tut - aber wir haben noch einen weiten Weg vor uns bevor die Arbeit daran beendet ist.
Wir sehen uns in Chernarus.
-Brian Hicks / Lead Producer
Standup Notes für die Woche des 14. Mai ( KEINE Changelogs)
Kunst:
• GAZ Volga
• Ziviler Bus
• VZ61 Scorpion
• Neue Zombie-Modelle
• Zivile Wanderjacke
Design:
• Einsetzen der EnScript-Engine beim Häuten
• Einsetzen der EnScript-Engine bei Fallen
• Stolperfallen
• Design von beschädigten Tonnen-Nutzung
• Bugfixing
• Einstellen der serverseitigen Performance für momentane Scripts
Programmierung:
• Inventar-Überarbeitung Bugfixing
• Dynamische Events Spawning Bugfixing
• Loot-Verteilung Bugfixing
• KI Performance Analyse & Bugfixing
• Spieler-Controller
• Server Warteschlange
• Neues Schadenssystem
• Server & Client Crash fixes