Ein Jahr mit DayZ

  • One Year of DayZ
    posted on December 16, 2014


    http://www.youtube.com/watch?v=uyZV3F6Vkho#ws


    The standalone Alpha version of DayZ was officially released using Steam's Early Access program, on December 16th 2013 - very early on in its development cycle. Since then the DayZ development team has continued developing the game with a continuous flow of updates, including new weapons, new items, diseases, harvest-able resources, private shards, persistent objects, initial vehicle testing, and various platform improvements.


    Over the next 12 months, the team will be looking to expand the options for basic ground transportation, aerial transport, expanding on basic survival features, such as animal predators and traps. On top of these the DayZ team is implementing an improved rendering engine, which will expand upon the graphical fidelity and depth in game.


    Since the game was released into Early Access 12 months ago, the development team has grown significantly. David Durcak, the new Project Lead on DayZ, stated:


    Zitat

    “Firstly, I'd like to thank Dean Hall for leading the team for the past two years, and I wish him the best with his new studio. The growth of the DayZ team over the past 12 months will be integral to the prolonged success of the game. With the additional team members, we hope that throughout the upcoming year we will be able to create more content and a deeper experience for the DayZ audience. Plus, it will also enable us to significantly improve the technology for the standalone, and polish the features that we have. All in all, it is our goal to create the best experience we can, in terms of frame rate, visual quality and the overall gameplay.”


    In support of DayZ's first anniversary, the team has also released an updated development roadmap for 2015. The roadmap contains a list of the feature goals for 2015. Please note that the DayZ development roadmap is not a fixed document, and the schedule and content always remain subject to change:


    First Quarter


      [li]Basic vehicles[/li]
      [li]Advanced loot distribution[/li]
      [li]New renderer[/li]
      [li]New Infected AI[/li]
      [li]Basic stealth system (infected and animals)[/li]
      [li]Diseases[/li]
      [li]Improved cooking and horticulture[/li]
      [li]Advanced anti-hack system (Dynamic BattlEye)[/li]


    Second Quarter


      [li]Advanced vehicles (repair and modifications)[/li]
      [li]Advanced animals (life cycle, group behaviour)[/li]
      [li]Player statistics[/li]
      [li]New UI[/li]
      [li]Player stamina[/li]
      [li]Dynamic events[/li]
      [li]World containers[/li]
      [li]New physics system[/li]


    Third Quarter


      [li]Traps[/li]
      [li]Barricading[/li]
      [li]Character life span + soft skills[/li]
      [li]Animal predators + birds[/li]
      [li]Aerial transport[/li]
      [li]Console prototype[/li]
      [li]Advanced communication[/li]


    Fourth Quarter


      [li]Animal companions[/li]
      [li]Steam community integration[/li]
      [li]Construction (base building)[/li]
      [li]Beta version[/li]


    Quelle: dayz.com

  • Deutsche Übersetzung:

    Schon zu einem frühem Zeitpunkt. nämlich dem 16.12.2013 wurde die DayZ-Standalone Alpha offiziell veröffentlicht. Seit diesem Tag arbeitet das Entwicklerteam stetig an der Verbesserung des Spiels mit ständig neuen Updates. In diesen gab es neue Waffen, neue Gegenstände, Krankheiten, Ernteprodukte, private shards, persistent Objekte (Zelte), erste Fahrzeugversion und viele verschiedene Verbesserungen.


    Im Laufe der nächsten 12 Monate wird das Team an Boden-Transporttypen, Lufttransporttypen, Survival feteaures (Raubtiere und Fallen) arbeiten. Besonders wichtig ist aber die Arbeit an einer verbesserten Engine, welche das Grafikniveau anhebt.


    Seit das Spiel vor 12 Monaten in die Early-Access Phase kam, wuchs das Entwicklerteam sehr stark. David Durcak, der neue Projektleiter von DayZ erlärte:


    Zitat

    Zuallererst möchte ich Dean Hall für die Arbeit der letzten beiden Jahre danken und ich wünsche ihm das Beste für sein neues Studio. Das Wachstum des DayZ-Entwicklerteams über den Zeitraum der letzten 12 Monate ist ein sehr wichtiger Bestandteil des stetigen Erfolg des Spiels. Mit dem zusätzlichen Teammitgliedern hoffen wir, dass wir im Laufe des kommenden Jahres weiterhin neue Inhalte und tiefere Spielerfahrungen für die DayZ-Spieler entwickeln können. Darüber hinaus wird es uns auch ermöglichen die Technologie und Spieleigenschaften deutlich zu verbessern. Alles in allem ist es unser Ziel die bestmögliche Erfahrung zu bieten, die in Sachen Bitrate, Grafikqualität und allgemeinem Gameplay für uns möglich ist.


    Zur Unterstützung zum ersten DayZ-Jahrestag, hat unser Team eine aktualisierte Entwicklungs-Roadmap für das Jahr 2015 veröffentlicht. Diese Roadmap enthält Entwicklungsziele für das Jahr 2015. Bitte beachtet, dass diese Liste nur zur allgemeinen Orientierung gilt und Änderungen stets möglich sind.


    Erste Viertel:


    • Grundlegender Fahrzeugversion
    • Verbesserte Lootverteilung
    • Neue Renderer
    • Neue Zombie-Intelligenz
    • Grundlegendes Schleich-/Tarnsystem gegen Zombies & Tiere
    • Krankheiten
    • Verbessertes Koch-/ und Gartenbausystem
    • Erweitertes Anti-Hack-System (Dynamic BattlEye)


    Zweite Viertel:


    • Erweiterte Fahrzeuge (Reparatur und Aufrüstung)
    • Erweitertes Verhalten der Tiere ( Lebenszyklus, Gruppenverhalten)
    • Spielerstatistiken
    • Neue Benutzeroberfläche
    • Char-Ausdauer
    • Dynamische Events
    • Container/Behälter (Kühlschränke etc.)
    • Neues Physiksystem


    Dritte Viertel:


    • Fallen
    • Barrikadem errichten
    • Charakter-Lebensdauer + Soft Skills
    • Raubtiere und Vögel
    • Lufttransport
    • Konsolen-Prototyp
    • Erweiterte Kommunikationsmöglichkeiten


    Viertes Viertel:


    • Tiergefährten
    • Integration der Steam-Community
    • Basebuilding/ Basisbau
    • Beta-Version

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