Beiträge von Urs

    Die Winter Mod war so schön, da wurde das Wetter Hardcoded und alles war gut. Jetzt ist er wieder weg und man darf sich wieder mit den Vanilla Settings rumschlagen und darüber beschweren das nichts funktioniert.

    Wird sicher wieder bis Winter dauern bis das Wetter passt.

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    Hallo Community,


    viele Stunden an Arbeit finden heute wieder ihren Abschluss. Die Uhr* dreht sich weiter und lässt den Schnee schmelzen, das Gras darf wieder wachsen.

    Der Frühling darf kommen.


    Mit der heutigen Version hab ich ein eigentliches Vanilla System aktiviert, das die Entwickler deaktiviert haben.

    Das Wetter und die Temperaturen passen sich seit heute an den aktuellen Reallife Monat an. Die Vanilla Temperaturen musste ich aber deutlich erhöhen, von Minusgraden zu zweistelligen Temperaturen um Gefrierbrand zu verhindern


    Die ersten Monate des Jahres sind windig und immer noch kalt. Der Sommer wird heiß und sonnig und im Dezember wieder kalt.

    Die Zeit wird zeigen, wie gut das im Spiel funktioniert, ich werde das genau beobachten.


    Vom Offensichtlichen nun zu den Details:


    Öffentlicher Changelog 1.91

    Helikopter wurde hinzufügt und spawnt an dafür gemachten Orten in Chernarus / DeerIsle

    - weitere Details dazu werden hier vorgestellt: Helicopter bei GermanDayZ


    GDZ Regale können nun ohne Inventar öffnen benutzt werden.

    - "Anbringen" / "In die Hand nehmen" Funktion

    - mit Rucksäcken, Kisten, Reifen, Fässer, Bücher, Flyer, Comics möglich


    GDZ Regale können mit Spraydosen lackiert werden

    Rezept: 50% Spraydose + Regal (leer)


    - überarbeitete Waffenwand hinzugefügt

    - "Anbringen" / "In die Hand nehmen" Funktion

    - Zentrierung angebrachter Waffen

    - optimierte Performance / LODs hinzugefügt

    - vorhandene Waffenwände wurden nur minimal verändert, um Verlust zu verhindern

    Lifetime: 30 Tage

    Rezept: 10x Metall + 50x Nägel + Rohrzange = Kit für Waffenwand

    Rezept: Kit für Waffenwand + 50% Farbeimer(+Rag) = Kit für Waffenwand mit GDZ Logo


    Stamina überarbeitet

    - Integrierte outdated StaminaMod entfernt und durch die einstellbare Vanilla Version von 1.15 ersetzt

    - Stamina wird bei GDZ weiter gut erhöht sein als in den Standardeinstellungen

    - Epi-Pens funktionieren dadurch wieder wie angedacht

    - Werte noch nicht final, Feedback bitte an den Staminaverantwortlichen at3nd0


    Anfänglich erklärtes Vanilla Wettersystem aktiviert und angepasst

    - Windig, kalt, kurze Tage -> heiß, sonnig, lange Tage

    - der Nacht-Multiplikator wurde aktuell erhöht, um die eigentlich längere Nacht zu verkürzen


    Funktionierender Kühlschrank hinzugefügt

    - kann mit Essen/Trinken befüllt werden

    - Batterie muss verbunden sein, um dem Gerät Strom zu liefern

    - das enthaltene Essen wird dadurch deutlich länger haltbar

    - kann für Metall/Draht demontiert werden

    Lifetime: 30 Tage

    Kein Rezept


    Armbanduhr überarbeitet und alle Baustellen behoben

    - zeigen im Inventar bzw. Schnellleiste unkompliziert die Serverzeit an


    *

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    GDZ Farbsystem erweitert

    - Spraydosen können bei weiteren Waffen benutzt werden

    - Holzaxt, Colt1911 (schwarz), FNX45, Glock18, MKII, MakarovIJ70, SCAR, M417


    Lederkleidung kann hergestellt werden

    - Hut, Handschuhe, Jacke, Hose, Schuhe, Weste

    Rezept: X gegerbtes Leder + Ledernähset


    - Weapon Overhaul Texturen integriert und damit Vanilla Waffen verbessert


    - Wachstum von Pfanzen beschleunigt (2 Stunden)


    - Neue Masken


    Voranschreitende GDZifizierung

    - einige vorhanden Items haben neue Details bzw. neues Modell bekommen


    Neue Highquality GDZ-Hoodies beim Spawn hinzugefügt


    - Alle Flaggen können mit einem Farbeimer(+Rag) in eine GDZ-Flagge (Rot/Schwarz) gefärbt werden


    - Claymore / Annäherungsmine kann durch Beschuss ausgelöst werden

    - Inventar MoveSounds weiter optimiert

    - am Fannypack können alle Macheten angehangen werden

    - K63 Helm Gewicht erhöht

    - Decoygrenade funktioniert wieder korrekt (Rezept: Dose + Patrone + Feuer)

    - Oven kann nun für Metall/Draht demontiert werden



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    Großer Dank für die Mitarbeit am Update gehen an HTOneill, Atendo, Murphy, Dagi <3



    Ich hoffe, wir konnten euch das Spiel wieder etwas besser machen.

    [gdz]

    Nur hier spielen wegen der Stamina, wow das tut mehr weh als es sollte.

    Gib mir bitte nur Interessehalber Bescheid auf welchen Server du dann wechselst der mit uns vergleichbar ist.

    Für morgen 31.01 - 12:00 Uhr hab ich das nächste große GDZ Update geplant.

    Die Server werden vorraussichtlich 1 Stunde nicht verfügbar sein.


    Freut euch auf viele Detailverbesserungen, Performanceoptimierungen, voranschreitende GDZifizierung und einen Gamechanger.


    [gdz]

    PC Experimental 1.16 Update - Version 1.15.154478 (Released on 27.01.2022)

    NOTES

    • Consider using the Steam client option to verify the integrity of the local game cache to avoid corrupted data after downloading this update.
    • Consider de-fragmenting your HDD after downloading large updates.
    • In case of problems, please check the Bohemia Interactive support F.A.Q., DayZ F.A.Q., or BattlEye F.A.Q.
    • You can help us to further improve the game by posting your feedback on the Feedback Tracker.

    GAME

    ADDED

    FIXED

    • Player sometimes stepping forward during melee combat with a close target while only intended for far targets
    • Fireplaces wouldn't properly disappear if the last attachment removed were stones or a tripod
    • It was possible to detach the tripod from the fireplace while a pot was attached
    • "Place" UI element would show up falsely when pointing at an indoor fireplace with selected consumables
    • Dead chicken couldn't be buried after being picked up and dropped (https://feedback.bistudio.com/T161088)
    • Fire mode of the revolver was changing during shooting (https://feedback.bistudio.com/T162103)
    • Shock was not decreasing when swimming backward/sideways with broken legs
    • Moving with broken legs while crouched could deal unsteady amounts of shock damage
    • Infected/players would not show the "+" symbol in the inventory view when they had only items as attachments
    • Dug up items were levitating above the ground
    • Client error when attaching/detaching items to/from the tripwire trap
    • In specific cases the tripwire trap did not display its attachment slot
    • Smoke from a ruined car engine was only displayed for the driver (https://feedback.bistudio.com/T161793)
    • Attacking with animal carcasses could cause blood particles and knife slashing sounds
    • The inventory of the Sarka 120 was accessible through its engine, rather than the trunk
    • The player could be desynced if their legs were broken during an action
    • The player could be desynced if their legs were broken while swapping items
    • Locked indoor stoves could not be opened by force
    • Interrupting two-handed animations by dropping the tool could freeze the character
    • Infected were able to climb fences with barbed wire on top (https://feedback.bistudio.com/T160854)
    • The UI of a deployed land mine could be seen when holding another land mine in hands
    • Shooting while on back after kicking would play the kick animation after each shot
    • Hitting the back of players heads would hit the brain instead of the head (https://feedback.bistudio.com/T160577)
    • Sounds of disease symptoms of another player were played from the wrong position (https://feedback.bistudio.com/T162018)
    • Fixed several inconsistencies when it comes to bullet penetration of objects
    • The combination lock would play a sound while in hands without being actively used (https://feedback.bistudio.com/T159444)
    • The light source of the head torch was in the wrong position (https://feedback.bistudio.com/T152289)
    • Fixed an exploit for extended melee hit distance
    • The flame of the gas stove was slightly clipping with the frying pan
    • Slightly improved twisted wrists when holding certain items
    • Several head gear items were clipping with the female survivor head introduced in 1.15
    • Fixed typographic errors on the 1PN51 Scope
    • Infected had bad collisions while crawling
    • It was possible to hit players inside a vehicle with melee from the opposite side
    • Wolves could injure players inside vehicles (https://feedback.bistudio.com/T135495)
    • It was possible to survive without food at all by only drinking (https://feedback.bistudio.com/T161579)
    • Some localized settings weren't fully displayed
    • It was possible to place land mines under train tracks
    • Names of vehicle parts were not present when the car became ruined (https://feedback.bistudio.com/T158230)
    • Traps were not reacting to vehicles
    • It was possible to destroy the fence frame before the actual wall
    • Adjusted certain structures to prevent exploits (https://feedback.bistudio.com/T160550 - private, https://feedback.bistudio.com/T157846)
    • Fixed a badly reflecting window at the yellow brick military building (https://feedback.bistudio.com/T157757)
    • Some items could not be picked up at the NWAF construction site (https://feedback.bistudio.com/T159741)
    • It was possible to bury corpses inside buildings
    • FOV settings changes were not saved upon reconnect
    • Respawn points for server switching were not functioning as intended (https://feedback.bistudio.com/T162673)
    • Sounds of flies were persisting even after the body despawned (https://feedback.bistudio.com/T162654)
    • Adjusted misleading description of Codein tablets

    CHANGED

    • Increased the threshold for terrain clipping, allowing easier placement of base building objects on the ground
    • It is no longer possible to bury ruined items (https://feedback.bistudio.com/T160914)
    • Consuming charcoal has no effect when another charcoal is already active in the player's body (https://feedback.bistudio.com/T161862)
    • Increased energy and water given by mushrooms (similar to fruits now)
    • Some jackets can now be torn into rags similar to their pants-counterpart
    • Removed action to take fireplace from fire barrel
    • Crafting an item using the metal wire will produce an item with the same health as the metal wire used (https://feedback.bistudio.com/T161106 - private)
    • First Aid Kits and Teddy Bears can now be repaired with sewing kits
    • Protector Cases and Ammo Boxes can now be repaired with epoxy putty
    • The gas stove now emits light when active
    • The pick axe can now be used to bury things and bodies
    • Duct tape can now be utilized to craft a splint
    • Hid the UI element showing parts of the car while sitting inside
    • Slightly reduced the penetration value of 5.56x45mm ammunition to match other bullets
    • Reduced the range of the thermometer results
    • Rotated the electrical repair kit in the inventory view to show the front (https://feedback.bistudio.com/T160428)
    • Reduced inventory size of the pumpkin and pumpkin slices for consistency
    • Bear traps now don't kill infected, but just break their legs
    • Damaging a tent now also damages items stored inside
    • Adjusted damage zone selections of vehicles
    • Bloody hands no longer make the character sick while drinking from containers (https://feedback.bistudio.com/T162463)
    • Red and orange arm bands were looking too similar in certain lighting
    • Tweaked the mid-air appearance of tracer bullets
    • Renamed Folding Buttstocks to "lightweight"

    SERVER

    • Added: use3DMap parameter to the gameplay settings to disable to the 2D map overlay for the Tourist Map
    • Added: shockRefillSpeedConscious parameter to the gameplay settings to adjust the speed at which the player's Shock value refills when the player is conscious
    • Added: shockRefillSpeedUnconscious parameter to the gameplay settings to adjust the speed at which the player's Shock value refills when the player is unconscious
    • Added: allowRefillSpeedModifier parameter to the gameplay settings to allow/disallow the modifier of the shock value refill based on ammo type settings
    • Fixed: Leaving some entries empty in cfgEffectArea.json would result in default particles, rather than no particles

    MODDING

    • Added: Methods in Weapon_Base for spawning weapons with magazines and/or chambering and/or filling inner magazines
    • Added: Weapon.Synchronize to force fsm synchronization
    • Added: AmmoTypesAPI for validating ammotype or converting magazinetype to ammotype
    • Added: Documentation for correctly setting up properties for WeaponStableState
    • Added: All animation commands of Animal are now moddable
    • Added: All animation commands of Infected are now moddable
    • Added: Possibility to change variables and command properties from animal commands
    • Added: Possibility to change variables and command properties from infected commands
    • Added: Additional script compiler warnings (error in Diag) signalling hazardous ref usage
    • Added: Possibility to change variables and command properties from CommandHandler inside DayZPlayer class
    • Added: ErrorExString, to store the output into a string instead of logs
    • Added: Documentation for static script defines
    • Added: Class.StaticType -> To get typename of a non-instantiated class
    • Added: EnumTools class with functionality for extracting information from an enum
    • Added: Entity.GetIsSimulationDisabled()
    • Fixed: JsonFileLoader overwriting defaults set in script (bool, int, float, string)
    • Fixed: mod.cpp: tooltip, overview and author are no longer required to be localized to work
    • Fixed: InventorySlots (e.g. MAGAZINE3) compile errors when a mod loads a CfgSlots before the vanilla CfgSlots is loaded (https://feedback.bistudio.com/T136963, https://feedback.bistudio.com/T148950)
    • Fixed: int MIN value changed from -2147483647 to -2147483648
    • Changed: m_BrokenLegState can now contain negative values, use GetBrokenLegs() instead to access leg state from player
    • Changed: DZ_Data and DZ_Scripts do no longer need to be filled in as requiredAddons as they will always load first (https://feedback.bistudio.com/T148950)
    • Changed: Renamed m1911 magazine textures
    • Changed: Bolt action rifles with an external magazine had their state machines unified into one base class BoltActionRifle_ExternalMagazine_Base

    KNOWN ISSUES

    • Fully consuming an item assigned to the quick bar while the quickbar is hidden might cause a bug with the quick bar
    • Issue with attaching an items from hands with an item in the shoulder slots


    Quelle

    Die Modliste ist bei uns nicht interessant. Die Mods die zusätzlich geladen werden müssen liegt nur an den rechtlichen Hintergründen der externen Modder.

    Alle Features kommen aus unsere GDZ Mod, diese überarbeiten auch alle zusätzlich geladene Mods. Bei uns ist kaum ein Feature oder Item wie bei anderen Server.


    Wichtig zu wissen ist nur das bei uns Survival, Realismus und das soziale Experiment wie DayZ mal erdacht wurde mit zehntausenden Arbeitsstd. an Teamarbeit über Jahren erweitert wurde und so ist wie ein Vanilla DayZ unserer Meinung nach sein sollte und ist, nur mit hunderten Survival Mechaniken, Features und Items mehr mit der Intention diese so gut zu intergrieren das Spieler nicht unterschieden können das es nicht Vanilla ist.

    Unser Vanilla Server gibt es übrigens nur um DayZ Anfängern ihr ersten Std. einen Vanilla Einstieg zu geben, danach gibt es keinen Grund mehr DayZ Vanilla zu spielen. Danach sollte jeder auf unsere modded Servern wechseln, ich kenn kein mehr der danach gesagt hätte es würde ihn Vanilla mehr gefallen.