Status Report - Week of 08 Dec 14
posted on December 14, 2014
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So here we are, last few weeks of December for the Christmas break. The 0.51 update to stable branch has had enough time to mature and reveal any critical bugfixes that need to be addressed for 0.52. With 0.52, the focus is on issuing bugfixes, incremental systems updates, and several new bits of content. One of the ongoing issues we've been focused on bugfixing with 0.52 is client and server crashes. Having spent a significant amount of time these last few weekends playing on stable branch servers I for one can attest to how frustrating these can be as a player. Especially the server crashes.
In addition, as work on the central economy continues - there have been extensive cases on public hive servers with users abusing bugs to duplicate items. In order to combat this, we'll be taking a two point initiative at the beginning of 2015. Firstly, at the start of the year we will look at performing a wipe of the hive. Next, we will work with our game server provider partners to deploy a system for server operators that continues to allow them access to restarting their servers in the event of unforseen issues, but logs and tracks abusers of this option.
Primary bug-fix focus for 0.52 is on the following issues:
[li]Item duplication[/li]
[li]Gunshot sounds[/li]
[li]Super-loot spawns[/li]
[li]Client crashes upon exit[/li]
[li]Server crashes[/li]
Winners of the Private Shard contest should be receiving e-mails from Multiplay Game Servers shortly, please do not hesitate to reach out to support@dayzgame.com if you experience any issues.
On a more personal note: Now that the programming team has resolved the issues with servers properly pulling the local time from their servers for the in-game clock, I encourage all of you to spend some time surviving during the night time. Get off the coast, go hunting, set up a tent somewhere in the woods and really spend some time experimenting with the "hermit" playstyle. We have a long way to go, but I've personally found the experience very rewarding as of late.
Only a bandit on bandit day.
- Brian Hicks / Lead Producer
Standup Notes for the week of 08 Dec 14
(Note: Standup notes are not a change log - they are a quick high level look at tasks the teams worked on throughout this week)
Art:
[li]Full length ghillie[/li]
[li]Planting field 3x3[/li]
[li]Animal remains[/li]
[li]High fidelity V3S instrument panel [/li]
[li]Winchester Model 70[/li]
[li]Crafted leather jacket[/li]
[li]Hatchet[/li]
Animation:
[li]Support to new Zombies[/li]
[li]Optics[/li]
[li]Vehicle animations[/li]
[li]Skeletal adjustments for some animals[/li]
[li]Animal animations[/li]
Design:
[li]V3S Praga Bugfixing[/li]
[li]Horticulture extension work[/li]
[li]Silencer configs[/li]
[li]Chainsaw configs[/li]
[li]Cooking script cleanup, bugwork[/li]
Programming:
[li]Critical inventory fixes[/li]
[li]Vehicle physical simulation tweaking[/li]
[li]Silencer support[/li]
[li]Loot distribution redesign/improvements[/li]
[li]Server crash bugfixing[/li]
[li]Vehicle simulation diagnostics / bugfix[/li]
[li]Security vulnerability hotfixes[/li]
Quelle: dayz.com
[size=14]Deutsche Übersetzung:
So hier sind wir nun, in den letzten wenigen Wochen vor der Weihnachtspause. Das 0.51 Update hatte genug Zeit um getestet zu werden und gab Aufschluss über kritische Bugs, welche für 0.52 angegangen werden. Mit 0.52 ist der Fokus auf Bugfixing, inkrementale Systemupdates und verschiedene neue Dinge an Inhalten. Für 0.52 konzentrieren wir uns insbesondere auf das Beheben von Client- und Servercrashes. Nachdem man die letzten Wochen viel Zeit auf Stable-Servern verbracht hat, kann ich für meinen Teil bezeugen, wie frustrierend das sein kann. Insbesondere die Servercrashes.
Außerdem beim Arbeiten an dem Lootmanagementsystem - auf den öffentlichen Servern gab es sehr viele Fälle, wo Benutzer Fehler ausnutzen um Gegenständige zu duplizieren. Um dies zu bekämpfen, haben wir eine Zwei-Punkt-Initiative für Anfang 2015 angesetzt.
Zum einem wird es wieder ein Wipe für den Hive geben. Auch werden wir mit unseren Serveranbietern zusammenarbeiten, um ein System zu implementieren, dass es ihnen ermöglicht im Falle von unvorhersehbaren Fehlern die Server neuzustarten.
Fokus für Bugfixing für 0.52:
• Item duplication
• Schussgeräusche
• Lootverteilung (Super-loot spawns?)
• Client-crashes beim Serververlassen
Die Gewinner des Private Shard Wettbewerbs sollten eine E-Mail von Multiplay Game Servers bekommen haben, zögert nicht euch bei support@dayzgame.com zu melden, wenn ihr irgendwelche Probleme erlebt.
Eine eher persönliche Anmerkung: das Programmierteam hat nun den Fehler mit dem Übertragen der lokalen Serverzeit auf die Ingame-zeit behoben. Ich empfehle euch mal ein bisschen Zeit damit zu verbringen die Nächte zu überleben. Verlasst die Küste, geht jagen, stellt irgendwo im Wald ein Zelt auf und experimentiert ein bisschen mit dem "hermit" Spielstil. Wir haben noch einen langen Weg vor uns, aber ich persönlich fand die Erfahrung sehr lohnenswert.
Nur Bandit an Banditentagen.
- Brian Hicks / Lead Producer
Arbeiten dieser Woche:
Texturen:
-Vollständiger Ghillie
-Pflanzenanbaufläche 3x3
-Tierreste
-Armaturenbrett inkls. Autoradia für den V3S
-Winchester Model 70
-Craften einer Lederjacke
-Beil
Animationen:
-Unterstützt neue Zombies
-Fahrzeuganimationen
-Anpassungen einiger Tiere
-Tieranimationen
Design:
-V3S Bugfixing
-Erweiterung des Gartenbaus
- Schalldämpfer configs
-Kettensägen configs.
-Kochen Skript
Programmieren:
-Beheben von Inventarfehlern
- Feinabstimmung der Fahrzeuge
-Unterstützung von Schalldämpfern
-Verbesserung der Lootverteilung
-Servercrash Behebung
-Hotfixes für Sicherheitslücken
Übersetzungsfehler bitte mitteilen